Fortsätt till huvudinnehåll

Inlägg

Visar inlägg från januari 9, 2011

Rapport från dag 8

Okej då är man ju egentligen inne på andra veckan efter som det är dag 8. Men på något sätt känns det som först bara för att det är söndag och man brukar väl alltid börja banta en måndag? Men inte denna bloggaren. Jag gick ju på datumet efter mina sockerdagar och då kvittar det vilken veckodag det är.

Denna veckan så blev det 415 minuter träning och tror mig det vart svettigt. Jag slutade på topp med pass med PT Marie. Puh sitter här i soffan med varenda kroppsdel darrande av trötthet. Har jag inte träningsvärk imorgon så är jag superman.

Idag har det också varit planering av kommande veckans måltider. Börjar ju jobba imorgon efter julledigheten. Ska bli skönt att komma in i rutiner dvs jag kommer äta på mer regelbundna tider. Än att äta frukost 8.00 en dag och 10.30 en annan :-) Så nu vet jag vad jag ska äta från måndag till fredag. Skönt då behöver jag inte drömma om onyttigheter.

Ska också hitta några nya goda lchf recept att testa nästa helg. Lagar till extra som fryses in till jo…

Veckans tips: Planera ditt restaurangbesök

Igår så vart vi utbjudna på restaurang av svärföräldrarna. Med andra ord - frestelser, frestelser, frestelser... Då gäller det verkligen att planera. Visste att vi skulle till Stäket i Lund. Pommes, fondue och planka hmm. Men vad jag gör då är att jag planerar mitt restaurangbesök.

Kollar upp menyn på nätet hemma när jag är mätt och bestämmer mig för vad jag ska äta. Jag valde gösfile med örtsås och så tänkte jag byta ut mos och råsockerglaserade grönsaker mot kokta eller wokade grönsaker. Dricka till skulle bli ramlösa citron. Då vart det bestämt. Bara gör det!

Visste också att efteråt ville de bjuda på kaffe, kaka och massa snacks hemma hos sig. Okej vad gör vi nu... Jo jag köpte färska björnbär och ananas. Gjorde fruktsallad och tog med mig. Tillsammans med lite flagad manel och vispad grädde. Lyx! Och jag behöver inte bli frestad av allt raffinerat socker.

Åter igen planering, planering, planering är A och O till viktminskning. Och naturligtivs motivation och ett driv att faktiskt…