Fortsätt till huvudinnehåll

Inlägg

Visar inlägg från juni 27, 2011

LCHF på mitt vis

Ja vad menar jag egentligen när jag skriver LCHF a la Tina. Jo jag tror på att man hittar sin egen metod och lär sig vad som funkar för en själv. Det är helt klart för mig att LCHF funkar för mig dvs att inte äta mängder utav pasta, ris, pommes, bröd, potatis, couscous, bulgur etc. Min mage mår bättre, mitt sockersug är minimalt, jag känner mig stark och jag äter mig mätt.

Jag äter framför allt ägg i varierade former till frukost. Till lunch kött (tex kyckling, fläsk eller nöt) eller fet fisk såsom lax. Till detta är det ovanjordgrönsaker i alla former och med en fet sås. Nej jag lagar oftast inte såsen från grunden utan köper färdig. Alt jag har lagt enligt något LCHF-recept tex Ferrys laxlåda, kycklinggryta eller vad det nu kan vara.

Mellanmål består utav rena nötter (tex mandlar, cashew), kokt ägg, proteinbar, smoothie med proteinpulver. Ibland bär men oftast äter jag det som en lyxig efterrätt tex på helgen tillsammans med vispgrädde. Kvällsmat är ungefär som lunch och ibland blir…

Nya fina naglar

Nu har jag nya fina naglar igen :-)

Utmaningens startvikt

Vågen imorse visade på 92,6 kilo. Ingen överraskning mer fascinerade hur kroppen reagerar. I onsdags vägde jag mig för att ha koll på hur sockerdagarna skulle påverka. Då visade vågen på 89,2 vilket jag tycker är helt okej. Dvs 1,1 kilo upp efter massa pasta och pizza. Nu visade den dock 3,4 kilo upp efter 4 sockerdagar och visserligen ett tungt styrkepass igår.

Vet att det inte är 3,4 kilo fett jag gått upp utan mycket är vätska som jag kommer gå ner snabbt. Det är mer fascinerande hur kroppen reagerar och detta är ju ytterligare ett motivationsfaktor att min kropp inte behöver socker. Påminnelse till mig själv: tänk 18 kilo på 4 månader i fjol efter sockerfrossa! Ser fram emot veckovägningen på fredag...

Startvikt: 92,6 kilo
Målvikt: 78 kilo
Kilo att gå ner: 14,6
Tid: 6 månader

Nu kör vi!

Dagens träning

Får en hel del frågor om min träning som jag bokför på FunBeat men jag tänkte också redovisa det i bloggen. Så att jag kan kika tillbaka på dagsformen etc.
6.30 morgonpass på Studio SLöpband (nr 2) på speed 4,8-5,0 med incline 3,5-4,0Tog det lugnare pga benhinnorna som känns lite efter ett utmanade löpbandspass förra veckanTräningsvärk i överkroppen efter gårdagens pass