Fortsätt till huvudinnehåll

Inlägg

Visar inlägg från juni 28, 2011

Dagens träning

Morgonpass 6.45 = spinning 45 minuter (tungt och krånglande höger knä men man svettas som tusan)Kvällspass 18.00 = PT-pass 75 minuter (15 crosstrainer uppvärm, blandade övningar, stretch)Träningsvärk i överkroppen180 min utav veckans 420 avklarade

Imorgon väntar BIA-mätning

Imorgon ska jag på BIA-mätning på Studio S. Något jag gjorde när jag började min viktresa under 2008 och början 2009 men inte har gjort sedan dess. Sara på gymmet hittade tom de gamla resultaten - undrar hur jämförelsen blir. Det jag kommer ihåg var att jag hade en tendens att samla på mig vatten dvs låg alltid över i det resultatet.

Tänkte jag skulle göra en mätning i ocktober och sedan i slutet av december. Mest bara för att ha koll på att det är muskler som byggs och fett som försvinner och inget annat. Det man ska tänka på är:
inte äta 2 timmar innan mätningen (inga problem tiden är 6.30 :-) )dricka så lite vätska som möjligt 2 timmar innan (se fg punkt)inte dricka alkohol 12 timmar innan (hmm drack ett halvt glas vin i Rom så think I am safe...)inte träna intensivt 12 timmar innan (PT-pass 18-19 så det blir 11 ½ timme - får duga)kissa innan (I fix)Men det viktigaste är att förutsättningarna blir så lika som möjligt vid varje mätning så jag får tänka på det till nästa gång. Har du…

Ha koll på det man äter

Ett tillägg till LCHF a la Tina. Nej jag räknar inte kalorier men jag har koll på allt jag äter. Det handlar ju trots allt om intag och uttag dvs vad man äter och hur man gör av med energi genom träning. Det är i alla fall min syn på det hela. Därför funkar det inte att ja men jag äter enligt LCHF så jag kan dricka 3 liter grädde till frukost och 5 ägg till det så är jag hemma.

Jag anser att man fortfarande måste ha koll på hur mycket man äter och portionsstorlekar men jag skippar kalorihetsen för det blir jag bara manisk på och snurrig i huvudet. Det jag däremot gör är att "föra dagbok" på min mat. De första tre månaderna detta året gjorde jag det i min lilla vita bok men jobbigt att ha koll på och man skrev upp mycket samma saker tex 10 mandlar, 1 kokt ägg etc.

Därför bokför jag min mat i ett excelark (är du nyfiken på detaljerna så kan jag maila den till dig) där jag kan använda förkortningar och kopiera text in i nya dagar. Det jag har koll på är maten, träning och om de…

När träningsskorna inte luktar hallon

Litet tips är att köpa tuggummikulorna på Stadium eller rättare sagt det är vad jag döpt dem till pga lukten och jag köper dem på Stadium. Kostar 69 kronor för 1 par dvs en kula för varje sko :-) Stoppar en kula i skon efter träning och de luktar gott igen.

Kontorsstolen...

Jag fick en ny kontorstol i början av året som ställdes in efter rumpan, höfterna etc då har blivit för stor. Insåg det igår att va fasiken varför sitter jag inte bekvämt längre och inget stöd för armarna. Jaha man kanske skulle tjoffa in armstöden längs med kroppen och vips in en bit. Nej det räckte inte. Dra in dem hela vägen... Hmm snug feeling men perfekt. Rumpan och höfterna har nog blivit mindre :-) Gäller att se de positiva förändringarna i allt!