Fortsätt till huvudinnehåll

Inlägg

Visar inlägg från juli 14, 2011

Utmana dig själv

Förra fredagen vid uppvärmningen till vårt först ST Bootcamp på Studio S så utmanade Sarah mig att höja inclinen. Och jisses vilken skillnad. Höjde från 3,5 upp till 7,0. Jisses vad mycket mer jag svettades och fick ta i. Och i veckan satte hon ett par hantlar i nävarna på mig... Vilket vart oerhört bra för jag hade nog kört mycket på rutin på löpbandet den sista tiden så jag behövde ett wake up call. Tack Sarah!

Imorgon blir också en utmaning då jag satt ihop min första version utav ST Bootcamp (dvs Sarah och Tinas Bootcamp). Blir ju mitt första egna "pass". Är ju en utmaning på många sätt. Dels för att vi inte är ute bland maskinerna utan kör övningar med vikter eller kroppen inne i stora salen (om den är ledig). Dels för att man vill ju sätta ihop ett bra pass som täcker hela kroppen dvs så många muskelgrupper som möjligt. Sen vill man ju få upp pulsen, träna rörlighet och balans. Det är mycket nu:-)

Så efter noggrann research, test och ångest tror jag att jag fått till d…

Så trött på att "försvara" mig

Okej låt mig lägga ribban rätt innan jag snärjer in mig :-)

Jag förstår absolut att andra kan vara nyfiken på min träning och mina matval. De är kanske inte de mest självklara eller kan kännas provocerande. T.ex. att välja bort de flesta kolhydrater och socker. Jo jag äter kolisar men i grönsaker. Nej jag behöver inte äta pasta, potatis och ris varje dag för att må bra. Dock äter jag de ibland när jag känner för det men skippar tex pommes. Eller att äta så mycket fett. Ajaja för vissa som följer andra kostval. Inte fasiken kritiserar jag för att någon väljer att äta en torr sallad för att sedan äta godis till efterrätt. Medans jag njuter av bea och vispgrädde.

Och ja jag tränar mycket men jag är inte dum i huvudet. Jag läser på hela tiden, hämtar in råd och gör kloka beslut baserat på mina förutsättning. Jag tränar nog mer varierat än de flesta. Till exempel simning, zumba, spinning, styrketräning, BodyCombat, löpbandet, crosstrainer, BodyBalance eller BodyAttack. Och ja det är många…

Dagens träning

Morgonpass kl 6.30 = 60 min på löpbandet, speed 5,0, incline 5,0-7,0 varav 50 minuter med 1 kgs hantlar - tack Sarah för tipset. Så svettigt!Ikväll blir ingen träning för jag ska spendera tid på spa:et och avnjuta en ansiktsbehandling och kroppsscrub - så nice!