Fortsätt till huvudinnehåll

TRX och armhävningar...

Torsdag idag och då vet vi alla vad som gäller... Pass med PT-Malou!!! Och med grym träningsvärk på insidan av låren. Tjejer ett tips från bloggerskan - skit i den där maskinen man spretar med benen i på gymmet dvs gynstolen. Kör Kettlebells och jag garanterar er träningsvärk och Beach 2012 resultat... Men åter till morgonens aktiviteter.

Idag serverades följande meny:

  • Crosstrainer på level 15 (joho lärdom till Jensen är att PT-Malou läser visst då bloggen...)
  • Lite olika uppmjukningsövningar tex Halo med 10 kg viktplatta, benböj etc
  • TRX i olika övningar tex benböj på ett ben, bröstpress, rodd, biceps, planka (dvs fötterna i repöglorna och håll uppe kroppen på händern och ner med armbågarna i mattan för att sen resa sig upp på händer igen - jisses vad det vart svårt men jag fick till några sekunder)
  • Armhävningsutmaning - hallå har precis lärt mig att göra på tå och nu ska en stepbräda blandas in.... Du kan se resultatet i videobloppisarna nedan :-)
  • Kettlebells svingar, hantelövningar och jag vet inte allt.
  • Grand final: Tabata med Ball slams (5kg medicinboll) dvs 20 sek*10 sek*8 ggr (fick beröm för att jag pressade på som sjutton PT-Malou misstänkte övningsfusk men har faktiskt inte rört bollen)

Video på en av TRX-övningarna med rodd, bröst och biceps. Skittungt för idag fick jag helt plötsligt flytta fram fötterna jättemycket och det innebär att man fick en lutning som heter duga att dra upp sig för dvs hela ens kroppsvikt ska dras upp och fram.

Armhävningar med stepbräda - kände mig väldigt balanserad och i kontroll... Men obs på tå!!!!
Ett försök till...
Gå in här och kolla på hur de ska genomföras

Kommentarer

  1. Har inte läst din blogg på ett par dagar, så jag hade en del att ta igen, och som vanligt otroligt intressant och inspirerande. Kanonduktiga DIG, du är otrolig med vad du presterar. Ännu en gång tack för att du delar med dig. Har lärt mig jättemycket av din blogg.
    Kram Margaretha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh Margaretha du e för go!!! Ha det nu så bra i alperna så ses snart igen!!! Kram Tina

      Radera
  2. Fan va duktig du är Tina.. Hejjar på dig =)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dag 70 - Förlängt abonnemang på Mamma Fitness

Idag förlängde jag mitt abonnemang på PT Online och Mamma Fitness Sweden. Har tänkt på det ett tag och pratat igenom med maken. Jag trivs ju så himla bra med träningspassen som Olga planerar till mig, receptbanken är suverän, jag får bra feedback/pepp plus jag behöver ha koll på kostintaget samt vikten (på ett lagom sätt). Sen att jag inte har kunnat hålla tassarna ifrån socker är ju en annan sak - då kan man ju inte skylla på någon annan att resultaten uteblir. Jag signade upp för 6 månader så då blir det till mitten på januari ungefär. Speciellt bra när jag kommer börja nytt jobb i slutet på juli för då brukar man ju ha svårt att behålla rutiner etc.

Kost: Gröna vågen...
Träning: Cykelpendling och promenad
Mentalt: Lite seg men glad. Börja kännas att man behöver semester :-)

Hur går jag vidare?

Funderat länge på hur jag ska ta mig närmre ett av mina mål för i år dvs det där med att komma i mina fina klänningar igen. Jag har ju kommit så otroligt långt sedan jag började på denna hälsoresan för snart 10 år sedan. Holy crap är det så länge sedan jag vägde in på över 125 pannor, inte tog mer än typ 200 steg per dag och åt skräpmat och socker varje dag!!! Jag är så stolt över hur jag förändrat mitt liv men det är ju en livslång uppgift. Och det känns som för varje år, månad, vecka och dag lär jag mig något om mig själv och hur min kropp samt knopp funkar. Plus att jag fortsätter bygga mitt facit för mig!

Körde ju tidigare i år Itrim Fokus för att komma igång med träning. Då det bestod av 3 inspirationsföreläsning och 9 PT Small Group tillfällen. Och träningen funkar ju strålande nu men fråga inte om armhävningarna och Ica-Klassikern bara... Nu är jag redo för nästa steg - att ta tag i maten. Eller snarare planeringen av min mat och portionsstorlekarna. Att äta lagom portioner, gö…

Kassar, matlagning och stålplattor!

Jag är nu inne på min fjärde vecka med Viktväktarna och jag är väldigt positivt överraskad. Självklart är den stora boosten att stålplattan visar på viktminskning. Hittills 3,6 kg ner och imorgon är det dags för nästa invägning. Följ mig på Instagram så får du ta del av resultatet :-) Men jag vågar liksom inte hoppas på något resultat eller ha några förväntningar. Känner dock hur kroppen förändras och blir mindre här och där. Hoppas bara jag har styrkan och motivationen att fortsätta om ett bakslag skulle komma.

Men jag har bestämt med mig själv att jag fortsätter denna vägen hela abonnemangstiden dvs till november oavsett. För det kommer gå upp och ner och detta kommer ta tid. Påminn mig om detta när jag surar över uteblivna resultat... Jag får även jobba mycket med hjärnspökena att jo det går att äta så mycket mat om du gör bra val och samtidigt gå ner i vikt. Men det är en tankevurpa för mig och något jag får påminna mig själv om flera gånger per dag.

Fast å andra sidan är ju det j…