Fortsätt till huvudinnehåll

Helgens träning

Okej just nu laddas det för fullt inför helgens äventyr och om jag håller alla pass jag är bokad för så blir det ca 6 timmar intensiv och varierad träning. Mitt schema har jag valt utifrån intresse och utmaning för mig själv - både till kropp och knopp. Schemat ser ut på följande sätt:

Lördagen

08:15-08:45 Registrering och incheckning
09:00 Spartan – Lebert Fitness: Equaliser & Buddysystem, Patric Westerlund & Linda Tinnerholm
10:15 Gemensam aktivitet
11:00 Be Awesome, Annica Bottne
12:00 Lunch
13:30 Train Like Athletes, Robert Kronberg (Kronbee)
14:30 Paus
15:00 Total Poweryoga, Anna Lissjanis

Söndagen
08:30-08:45 Incheckning
09:00 Run yourself happy! Lisa McRae (Running Sweden)
10:00 Paus
10:30 MOJO Yoga® Christine Myrberg
11:30 Paus
11:45 Grande finale!

Största utmaningen för knoppen och skälet till att jag har valt det är löp-passet på söndagen. Det är nog det största klivet utanför bekvämligheten. Men det står för nybörjare och efter sin egen förmåga så jag hoppas verkligen det är sant. Plus att likväl som jag nöter styrketräningsteknik så är det dags för löpningsteknik. Men yikes vad jag är NERVÖS!

Danspasset tycker jag enbart ska bli kul och där gäller det bara att ha så roligt som möjligt. Vad det gäller höjdpunkterna så som det ser ut nu så är det självklart Spartan-passet (mitt huvudskäl för deltagande) och Kronbee-passet. Kommer nog bli tufft som fasiken men jag ser fram emot att se hur min kropp klarar av det. Vet att jag har pannbenet för det men frågan är vad min kropp klarar.

Den sista utmaningen är de två yoga-passen. Har ju aldrig testat det och tänkte vilket tillfälle bättre än nu? Det på lördagen valde jag för att få en bra avslutning på dagen. Förhoppningsvis är det mycket stretch och avslappning men jag kan ju ha helt fel :-) På lördagen finns det inget alternativ och det blir ju bra för då får jag två varianter på yoga under bältet. Det enda gruset som kan ställa till det är ju den jäkla svansen men jag får göra det bästa av saken.

Nä nu ska jag packa det sista och bege mig till flygplatsen mot storstan. Kommer försöka uppdatera så flitigt jag kan på bloggen, fb och twitter så ni kan följa med på äventyret. Wish me luck!

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dag 70 - Förlängt abonnemang på Mamma Fitness

Idag förlängde jag mitt abonnemang på PT Online och Mamma Fitness Sweden. Har tänkt på det ett tag och pratat igenom med maken. Jag trivs ju så himla bra med träningspassen som Olga planerar till mig, receptbanken är suverän, jag får bra feedback/pepp plus jag behöver ha koll på kostintaget samt vikten (på ett lagom sätt). Sen att jag inte har kunnat hålla tassarna ifrån socker är ju en annan sak - då kan man ju inte skylla på någon annan att resultaten uteblir. Jag signade upp för 6 månader så då blir det till mitten på januari ungefär. Speciellt bra när jag kommer börja nytt jobb i slutet på juli för då brukar man ju ha svårt att behålla rutiner etc.

Kost: Gröna vågen...
Träning: Cykelpendling och promenad
Mentalt: Lite seg men glad. Börja kännas att man behöver semester :-)

Kassar, matlagning och stålplattor!

Jag är nu inne på min fjärde vecka med Viktväktarna och jag är väldigt positivt överraskad. Självklart är den stora boosten att stålplattan visar på viktminskning. Hittills 3,6 kg ner och imorgon är det dags för nästa invägning. Följ mig på Instagram så får du ta del av resultatet :-) Men jag vågar liksom inte hoppas på något resultat eller ha några förväntningar. Känner dock hur kroppen förändras och blir mindre här och där. Hoppas bara jag har styrkan och motivationen att fortsätta om ett bakslag skulle komma.

Men jag har bestämt med mig själv att jag fortsätter denna vägen hela abonnemangstiden dvs till november oavsett. För det kommer gå upp och ner och detta kommer ta tid. Påminn mig om detta när jag surar över uteblivna resultat... Jag får även jobba mycket med hjärnspökena att jo det går att äta så mycket mat om du gör bra val och samtidigt gå ner i vikt. Men det är en tankevurpa för mig och något jag får påminna mig själv om flera gånger per dag.

Fast å andra sidan är ju det j…

Hur går jag vidare?

Funderat länge på hur jag ska ta mig närmre ett av mina mål för i år dvs det där med att komma i mina fina klänningar igen. Jag har ju kommit så otroligt långt sedan jag började på denna hälsoresan för snart 10 år sedan. Holy crap är det så länge sedan jag vägde in på över 125 pannor, inte tog mer än typ 200 steg per dag och åt skräpmat och socker varje dag!!! Jag är så stolt över hur jag förändrat mitt liv men det är ju en livslång uppgift. Och det känns som för varje år, månad, vecka och dag lär jag mig något om mig själv och hur min kropp samt knopp funkar. Plus att jag fortsätter bygga mitt facit för mig!

Körde ju tidigare i år Itrim Fokus för att komma igång med träning. Då det bestod av 3 inspirationsföreläsning och 9 PT Small Group tillfällen. Och träningen funkar ju strålande nu men fråga inte om armhävningarna och Ica-Klassikern bara... Nu är jag redo för nästa steg - att ta tag i maten. Eller snarare planeringen av min mat och portionsstorlekarna. Att äta lagom portioner, gö…