Fortsätt till huvudinnehåll

Okej nu kör vi!

Då var frivilliga vilan från träning efter tentan för att inte bli sjuk och för att ladda batteriet över och det är dags att sätta fart. Om 193 dagar ska jag vara startklar för min träningsinstruktörsutbildning så no messing around. Utan nu är det målmedvetenhet och motivation som gäller om jag ska nå mitt andra mål detta året.

Träningsdosen kommer nu att ökas på och framför allt konditionen. Därav inköpet utav pulsklocka. Och för första gången i mitt liv har jag en känsla... jag har fått lust till att testa att jogga/springa. Detta har ALDRIG inträffat förr i mitt liv så jag vet ännu inte riktigt hur jag ska reagera och tro om detta :-) Fast jag tror också det har att göra med att jag för första gången känner att jag har kraft att göra det. Plus att låren och rumpan nu börjar bli lite mindre så det faktiskt går rent fysiskt.

En sak som jag är jäkligt nöjd med är att sedan tentan har jag skött kosten utomordentligt. Och på den banan vill jag fortsätta för att också träningen ska ge optimalt resultat och om jag ska nå min målvikt. Känns som jag har hittat hem helt och hållet vad det gäller kosten. Samt att jag har bestämt mig vilket "underlättar" eller snarare ger mig en riktlinje att följa. Om man är tillräckligt motiverad så gör man inte undantag förrän man nått sitt mål...

Mitt träningsupplägg kommer bli styrketräning/PT på morgnarna i veckan. Sedan kommer jag som sagt lägga på konditionen i schemat. Tex promenad, jogging (om lusten håller i sig...) och gruppass på antingen Studio S eller Sportlife beroende på vad som finns tillgängligt på kvällen. Samt extra bonus blir lunchpromenader för att få frisk luft och energi.

Kosten kommer jag sköta på samma sätt men dock lite annorlunda uppladdning innan träningen på morgonen. För att få extra energi och mat till musklerna ska jag testa att käka lite turkisk yoghurt (får se hur det funkar med laktosmagen) med nötter och fröer. Direkt efter träningen kör jag på mitt kokta ägg för proteinerna. Sedan frukost, lunch och mellis som vanligt. Konditionsträning och sedan middag.

Nu kör vi!!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dag 70 - Förlängt abonnemang på Mamma Fitness

Idag förlängde jag mitt abonnemang på PT Online och Mamma Fitness Sweden. Har tänkt på det ett tag och pratat igenom med maken. Jag trivs ju så himla bra med träningspassen som Olga planerar till mig, receptbanken är suverän, jag får bra feedback/pepp plus jag behöver ha koll på kostintaget samt vikten (på ett lagom sätt). Sen att jag inte har kunnat hålla tassarna ifrån socker är ju en annan sak - då kan man ju inte skylla på någon annan att resultaten uteblir. Jag signade upp för 6 månader så då blir det till mitten på januari ungefär. Speciellt bra när jag kommer börja nytt jobb i slutet på juli för då brukar man ju ha svårt att behålla rutiner etc.

Kost: Gröna vågen...
Träning: Cykelpendling och promenad
Mentalt: Lite seg men glad. Börja kännas att man behöver semester :-)

Kassar, matlagning och stålplattor!

Jag är nu inne på min fjärde vecka med Viktväktarna och jag är väldigt positivt överraskad. Självklart är den stora boosten att stålplattan visar på viktminskning. Hittills 3,6 kg ner och imorgon är det dags för nästa invägning. Följ mig på Instagram så får du ta del av resultatet :-) Men jag vågar liksom inte hoppas på något resultat eller ha några förväntningar. Känner dock hur kroppen förändras och blir mindre här och där. Hoppas bara jag har styrkan och motivationen att fortsätta om ett bakslag skulle komma.

Men jag har bestämt med mig själv att jag fortsätter denna vägen hela abonnemangstiden dvs till november oavsett. För det kommer gå upp och ner och detta kommer ta tid. Påminn mig om detta när jag surar över uteblivna resultat... Jag får även jobba mycket med hjärnspökena att jo det går att äta så mycket mat om du gör bra val och samtidigt gå ner i vikt. Men det är en tankevurpa för mig och något jag får påminna mig själv om flera gånger per dag.

Fast å andra sidan är ju det j…

Hur går jag vidare?

Funderat länge på hur jag ska ta mig närmre ett av mina mål för i år dvs det där med att komma i mina fina klänningar igen. Jag har ju kommit så otroligt långt sedan jag började på denna hälsoresan för snart 10 år sedan. Holy crap är det så länge sedan jag vägde in på över 125 pannor, inte tog mer än typ 200 steg per dag och åt skräpmat och socker varje dag!!! Jag är så stolt över hur jag förändrat mitt liv men det är ju en livslång uppgift. Och det känns som för varje år, månad, vecka och dag lär jag mig något om mig själv och hur min kropp samt knopp funkar. Plus att jag fortsätter bygga mitt facit för mig!

Körde ju tidigare i år Itrim Fokus för att komma igång med träning. Då det bestod av 3 inspirationsföreläsning och 9 PT Small Group tillfällen. Och träningen funkar ju strålande nu men fråga inte om armhävningarna och Ica-Klassikern bara... Nu är jag redo för nästa steg - att ta tag i maten. Eller snarare planeringen av min mat och portionsstorlekarna. Att äta lagom portioner, gö…