Fortsätt till huvudinnehåll

Vinn övernattning på Stockholms designhotell och träna i deras nya gym!

Nästa helgen ska jag ju på träningskonvent i Stockholm - nämligen Blogger Boot Camp! Spännande och nervöst... Nu har jag som bloggande deltagare fått möjligheten att låta mina läsare tävla om att vinna en övernattning på Nordic Light Hotel. De har precis öppnat ett helt nytt gym och utlyser därför en tävling.

Här är tävlingsinstruktionerna:

"Nordic Light Hotel i Stockholm har precis öppnat ett helt nytt, välutrustat gym för sina gäster och utlyser därför en tävling i samband med träningseventet Blogger Boot Camp. De vill veta vad de kan erbjuda för att rama in ett hårt träningspass på hotellet på bästa sätt.

Svara på frågan nedan i det här inläggets kommentarsfält senast den 18 april. Jag, Tina Jensen, väljer
ut ett bidrag som representerar min blogg i tävlingen. Vinner det bidraget får både jag och den som skrivit förslaget en övernattning för två på Nordic Light Hotel i sommar, inklusive frukost och möjlighet att prova på deras nya gym.

Vad skulle du vilja ha före/efter ett träningspass när du är på resande fot? Någon speciell spa-behandling, mat, dryck eller något helt annat?

De vinnande bidragen utses av Nordic Light Hotel och kan inte överklagas. Vinnarna presenteras under Blogger Boot Camps After Training på Nordic Light Hotel, den 21 april. (Självklart får även du som inte deltar på Blogger Boot Camp vara med och tävla!) Så, fatta tangentbordet och börja önska! Vem vet – kanske blir just ditt förslag verklighet…"

Så in och kommentera/motivera vad du skulle vilja ha och så kanske jag väljer dig att representera "Butterfly". Lycka till!!!

Kommentarer

  1. Hej! Ja, jag reser ibland och det var en riktigt bra fråga så jag har tänkt efter ordentligt här ..
    Före ett träningspass skulle jag vilja ha en lätt måltid, kanske en bra shake som ger lite extra energy & sitta I en avslappnad miljö så jag kan ladda på mitt eget vis med bra music I öronen. Efteråt vill jag när jag tagit min dusch och fixat det mesta gärna få en ansiktsbehandling eller förvisso valfritt för andra men jag vill ha en bra ansiktbehandling så jag ser fräsch ut när jag senare ska gå ut - äta eller gå på möte.
    // Kerstin
    jonsson.kerstin@tele2.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket bra förslag - det hade jag också gillat! Tack Kerstin!

      Radera
  2. Jag har följt din blogg sedan länge och har alltid inspirerats av det du skriver och den resan du har gjort. Har själv gjort en liknade resa under många år och mellan mina graviditeter.

    Jag är en rutinmänniska ut i fingertopparna och har annars svårt att få till det med träningen och bra mat när jag är ute och reser. Men sedan en tid tillbaka har träning och mat blivit en väldigt viktig del i mitt liv.

    Innan ett skönt men nästan ett dödligt träningspass skulle jag vilja ladda upp med en smoothie gjord på kesella, mjölk, bär och en liten banan.

    Efter träningen vill jag bara ha något snabbt och litet att äta, helst protein.

    Jag skulle välja att ta en avslappnande massage så jag riktigt får känna hur mör jag är i kroppen, vilket arbete jag har gjort och verkligen känna "gud vad jag är värd denna sköna massage".

    Efter skulle jag ta en lång varm dusch för att sedan äta en stor och god middag.

    Men helst av allt hade jag velat göra detta ihop med dig Tina!
    :)

    SvaraRadera
  3. Om jag är på resande fot vill jag nog äta en lätt lunch innan träning. Exempelvis en sallad eller omelett. Det är bra med ställen som man lätt kan variera sin lunch så att den passar en själv. Om man tar en sallad så kan man välja tillbehör och detsamma i en omelett. Jag gillar att kunna utgå från vissa varor och välja bland dem istället för att behöva ändra på befintliga alternativ. Efter träningspasset skulle jag vilja gå på en avkoppling med exempelvis ansiktsmassage eller ett varmt skumbad och lugn musik. Det skulle vara extra roligt om det fanns möjlighet till en coach eller personlig tränare i ca en timma innan träningen så att man kan få lite nya idéer och feedback.

    Tack för fin blogg och motivering.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Också ett alldeles ypperligt förslag! Tackar!

      Radera
  4. Jag skulle vilja ha tillvalet "hälsosam minibar" givetvis med vettiga priser! Under vintern har jag varit på utbildning i Sthlm ett antal gånger och har då bott på hotell. Första prio på min lista har varit att "skuffa undan" vin, läsk och choklad i minibaren och ta en snabbsväng till Ica för att ladda med såna mellanmål som jag vill ha. Eftersom jag gärna morgonjoggar behöver jag något lätt i magen innan, har jag varit iväg och tränat på kvällen vill jag gärna ha ett kvällsmål. Så jag har fyllt kylen med smoothies, keso, skyr, tapasbricka och färsk frukt. Det hade onekligen varit smidigare om det helt enkelt var förberett när man checkade in!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jisses det håller jag med om. När jag reste mycket var det också standard dvs att rensa och fylla på med eget. Tackar!

      Radera
  5. Jag är ingen träningsmänniska, men jag gillar långa promenader. Skulle jag vinna skulle jag självklart prova att träna lite, min kropp skulle kanske må bra av detta, då jag har arthros med krokiga fingrar och tidvis lite svårt att röra mig. Värmer min kropp på morgon och kväll med fyra varma vetekuddar, det är skönt för en sliten kropp. Före träningen skulle jag ta mig en varm dusch så jag känner mig fräsch och efteråt vill jag njuta i en varm bubbelpool eller en vedeldad tunna, det är verkligen något jag gillar.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dag 70 - Förlängt abonnemang på Mamma Fitness

Idag förlängde jag mitt abonnemang på PT Online och Mamma Fitness Sweden. Har tänkt på det ett tag och pratat igenom med maken. Jag trivs ju så himla bra med träningspassen som Olga planerar till mig, receptbanken är suverän, jag får bra feedback/pepp plus jag behöver ha koll på kostintaget samt vikten (på ett lagom sätt). Sen att jag inte har kunnat hålla tassarna ifrån socker är ju en annan sak - då kan man ju inte skylla på någon annan att resultaten uteblir. Jag signade upp för 6 månader så då blir det till mitten på januari ungefär. Speciellt bra när jag kommer börja nytt jobb i slutet på juli för då brukar man ju ha svårt att behålla rutiner etc.

Kost: Gröna vågen...
Träning: Cykelpendling och promenad
Mentalt: Lite seg men glad. Börja kännas att man behöver semester :-)

Kassar, matlagning och stålplattor!

Jag är nu inne på min fjärde vecka med Viktväktarna och jag är väldigt positivt överraskad. Självklart är den stora boosten att stålplattan visar på viktminskning. Hittills 3,6 kg ner och imorgon är det dags för nästa invägning. Följ mig på Instagram så får du ta del av resultatet :-) Men jag vågar liksom inte hoppas på något resultat eller ha några förväntningar. Känner dock hur kroppen förändras och blir mindre här och där. Hoppas bara jag har styrkan och motivationen att fortsätta om ett bakslag skulle komma.

Men jag har bestämt med mig själv att jag fortsätter denna vägen hela abonnemangstiden dvs till november oavsett. För det kommer gå upp och ner och detta kommer ta tid. Påminn mig om detta när jag surar över uteblivna resultat... Jag får även jobba mycket med hjärnspökena att jo det går att äta så mycket mat om du gör bra val och samtidigt gå ner i vikt. Men det är en tankevurpa för mig och något jag får påminna mig själv om flera gånger per dag.

Fast å andra sidan är ju det j…

Hur går jag vidare?

Funderat länge på hur jag ska ta mig närmre ett av mina mål för i år dvs det där med att komma i mina fina klänningar igen. Jag har ju kommit så otroligt långt sedan jag började på denna hälsoresan för snart 10 år sedan. Holy crap är det så länge sedan jag vägde in på över 125 pannor, inte tog mer än typ 200 steg per dag och åt skräpmat och socker varje dag!!! Jag är så stolt över hur jag förändrat mitt liv men det är ju en livslång uppgift. Och det känns som för varje år, månad, vecka och dag lär jag mig något om mig själv och hur min kropp samt knopp funkar. Plus att jag fortsätter bygga mitt facit för mig!

Körde ju tidigare i år Itrim Fokus för att komma igång med träning. Då det bestod av 3 inspirationsföreläsning och 9 PT Small Group tillfällen. Och träningen funkar ju strålande nu men fråga inte om armhävningarna och Ica-Klassikern bara... Nu är jag redo för nästa steg - att ta tag i maten. Eller snarare planeringen av min mat och portionsstorlekarna. Att äta lagom portioner, gö…