Fortsätt till huvudinnehåll

Dagens puls

Imorse vart det dags för premiär med pulsklocka on my own och döm om min förvåning när jag klev upp på löpbandet och helt plötsligt visades min plus... What? Haha det visade sig att de nya fina löpbanden på Studio S går att synka med Polar pulsklocka. Nämen se där!

Riktigt kul blev det idag för jag hade fullt upp med att befinna mig i the zone dvs mellan 118 och 154 i puls så jag körde på som tusan. Tiden gick väldigt snabbt och voila så hade jag kört en timme. Det blev snabb gång med ingen incline på ca 6,2 i speed, blandat med lite löpning och var femte minut så vart det incline 10-12 på speed 5,0-5,5. Jobbade på väldigt bra om jag får säga det själv :-)

Pulsresultatet blev nästan 52 minuter (och då var ju 5 min uppvärmning...) inom zonen med genomsnitt på 130 och max 154 dvs 70% på maxplus i snitt och uppe på nästan 83%. Testade också igår min vilopuls. Dvs jag gick och la mig i sängen med klockan och pulsmätarbandet på. Mätte under en halvtimme och det visade en vilopuls på 59. Ska testa några gånger till för att vara säker på resultatet.

Här kan du läsa lite kort om vilopuls: http://www.pulsklocka.nu/pulsbegrepp_vilopuls.php så jag är nöjd med mitt resultat. Nu gäller det bara att förbättra det :-)

Betyg godkänt...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dag 70 - Förlängt abonnemang på Mamma Fitness

Idag förlängde jag mitt abonnemang på PT Online och Mamma Fitness Sweden. Har tänkt på det ett tag och pratat igenom med maken. Jag trivs ju så himla bra med träningspassen som Olga planerar till mig, receptbanken är suverän, jag får bra feedback/pepp plus jag behöver ha koll på kostintaget samt vikten (på ett lagom sätt). Sen att jag inte har kunnat hålla tassarna ifrån socker är ju en annan sak - då kan man ju inte skylla på någon annan att resultaten uteblir. Jag signade upp för 6 månader så då blir det till mitten på januari ungefär. Speciellt bra när jag kommer börja nytt jobb i slutet på juli för då brukar man ju ha svårt att behålla rutiner etc.

Kost: Gröna vågen...
Träning: Cykelpendling och promenad
Mentalt: Lite seg men glad. Börja kännas att man behöver semester :-)

Kassar, matlagning och stålplattor!

Jag är nu inne på min fjärde vecka med Viktväktarna och jag är väldigt positivt överraskad. Självklart är den stora boosten att stålplattan visar på viktminskning. Hittills 3,6 kg ner och imorgon är det dags för nästa invägning. Följ mig på Instagram så får du ta del av resultatet :-) Men jag vågar liksom inte hoppas på något resultat eller ha några förväntningar. Känner dock hur kroppen förändras och blir mindre här och där. Hoppas bara jag har styrkan och motivationen att fortsätta om ett bakslag skulle komma.

Men jag har bestämt med mig själv att jag fortsätter denna vägen hela abonnemangstiden dvs till november oavsett. För det kommer gå upp och ner och detta kommer ta tid. Påminn mig om detta när jag surar över uteblivna resultat... Jag får även jobba mycket med hjärnspökena att jo det går att äta så mycket mat om du gör bra val och samtidigt gå ner i vikt. Men det är en tankevurpa för mig och något jag får påminna mig själv om flera gånger per dag.

Fast å andra sidan är ju det j…

Hur går jag vidare?

Funderat länge på hur jag ska ta mig närmre ett av mina mål för i år dvs det där med att komma i mina fina klänningar igen. Jag har ju kommit så otroligt långt sedan jag började på denna hälsoresan för snart 10 år sedan. Holy crap är det så länge sedan jag vägde in på över 125 pannor, inte tog mer än typ 200 steg per dag och åt skräpmat och socker varje dag!!! Jag är så stolt över hur jag förändrat mitt liv men det är ju en livslång uppgift. Och det känns som för varje år, månad, vecka och dag lär jag mig något om mig själv och hur min kropp samt knopp funkar. Plus att jag fortsätter bygga mitt facit för mig!

Körde ju tidigare i år Itrim Fokus för att komma igång med träning. Då det bestod av 3 inspirationsföreläsning och 9 PT Small Group tillfällen. Och träningen funkar ju strålande nu men fråga inte om armhävningarna och Ica-Klassikern bara... Nu är jag redo för nästa steg - att ta tag i maten. Eller snarare planeringen av min mat och portionsstorlekarna. Att äta lagom portioner, gö…