Fortsätt till huvudinnehåll

Första löparveckan avklarad!

Jag kan stolt meddela att nu är mina livs första löparpass avklarade och första veckan på träningsschemat därmed uppfyllt!!! Blir mindre och mindre gång utan mer och mer jogg. Idag förbättrade jag tex tiden med en hel minut på samma sträcka som jag sprang i fredagskväll.

Nästa vecka ska också 3 pass genomföras. Blir troligen tisdag, torsdag och söndag. Två utav passen ska vara på 30 minuter och ett på 45 minuter... Fortfarande på nivån jogg/snabb gång. Här kommer lite statistik från denna veckan:

Mån
Tid: 30 min
Uppvärm: 3 min
Puls: genomsnitt 128, max 146, zonen 26 min (86%)

Fre
Tid: 32,30 min
Uppvärm: 2,50 min
Puls: genomsnitt 130, max 147, zonen 29 min (90%)

Sön
Sprang/Joggade nästan hela rundan - förbättrade med 1 min
Tid 31,27 min
Uppvärm: 2 min
Puls: genomsnitt 131, max 149, zonen 28,23 min (90%)

By the way jag har aldrig fått så mycket tips angående träning dvs löpning som denna veckan. Använd pulsklocka, använd inte pulsklocka, spring en specifik sträcka, spring inte en specifik sträcka, spring med musik, spring inte med musik, spring själv, spring bara med kompis, spring på en specifik tid, spring inte på en specifik tid... Tror ni fattar galoppen :-)

Det gäller som alltid att komma fram till vad som passar en själv bäst och hittills är detta min melodi: springa själv, använda pulsklocka, ingen musik, spring enligt tid och ingen fokus på hur lång sträckan är men jag har hittat en ca 30 min runda som funkar bra. Sen kanske det ändras under resas gång.

Vidare har jag också fått väldigt många erbjudande om draghjälp dvs träningskompisar som gärna följer med på en runda. Stort tack för den stöttning och jag uppskattar verkligen allas pepp!!! Men just nu blir jag stressad på bara tanke utav sällskap. Fast kanske när jag fått mer kläm på det hela så hade det ju varit ett kul sätt att umgås så jag återkommer.

Kommentarer

  1. hur långt spinger du?? och vad duktig du är ... kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen aning som skrivet så är det en specifik tid jag ska vara ute. Sträcka får komma sen. kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dag 70 - Förlängt abonnemang på Mamma Fitness

Idag förlängde jag mitt abonnemang på PT Online och Mamma Fitness Sweden. Har tänkt på det ett tag och pratat igenom med maken. Jag trivs ju så himla bra med träningspassen som Olga planerar till mig, receptbanken är suverän, jag får bra feedback/pepp plus jag behöver ha koll på kostintaget samt vikten (på ett lagom sätt). Sen att jag inte har kunnat hålla tassarna ifrån socker är ju en annan sak - då kan man ju inte skylla på någon annan att resultaten uteblir. Jag signade upp för 6 månader så då blir det till mitten på januari ungefär. Speciellt bra när jag kommer börja nytt jobb i slutet på juli för då brukar man ju ha svårt att behålla rutiner etc.

Kost: Gröna vågen...
Träning: Cykelpendling och promenad
Mentalt: Lite seg men glad. Börja kännas att man behöver semester :-)

Kassar, matlagning och stålplattor!

Jag är nu inne på min fjärde vecka med Viktväktarna och jag är väldigt positivt överraskad. Självklart är den stora boosten att stålplattan visar på viktminskning. Hittills 3,6 kg ner och imorgon är det dags för nästa invägning. Följ mig på Instagram så får du ta del av resultatet :-) Men jag vågar liksom inte hoppas på något resultat eller ha några förväntningar. Känner dock hur kroppen förändras och blir mindre här och där. Hoppas bara jag har styrkan och motivationen att fortsätta om ett bakslag skulle komma.

Men jag har bestämt med mig själv att jag fortsätter denna vägen hela abonnemangstiden dvs till november oavsett. För det kommer gå upp och ner och detta kommer ta tid. Påminn mig om detta när jag surar över uteblivna resultat... Jag får även jobba mycket med hjärnspökena att jo det går att äta så mycket mat om du gör bra val och samtidigt gå ner i vikt. Men det är en tankevurpa för mig och något jag får påminna mig själv om flera gånger per dag.

Fast å andra sidan är ju det j…

Hur går jag vidare?

Funderat länge på hur jag ska ta mig närmre ett av mina mål för i år dvs det där med att komma i mina fina klänningar igen. Jag har ju kommit så otroligt långt sedan jag började på denna hälsoresan för snart 10 år sedan. Holy crap är det så länge sedan jag vägde in på över 125 pannor, inte tog mer än typ 200 steg per dag och åt skräpmat och socker varje dag!!! Jag är så stolt över hur jag förändrat mitt liv men det är ju en livslång uppgift. Och det känns som för varje år, månad, vecka och dag lär jag mig något om mig själv och hur min kropp samt knopp funkar. Plus att jag fortsätter bygga mitt facit för mig!

Körde ju tidigare i år Itrim Fokus för att komma igång med träning. Då det bestod av 3 inspirationsföreläsning och 9 PT Small Group tillfällen. Och träningen funkar ju strålande nu men fråga inte om armhävningarna och Ica-Klassikern bara... Nu är jag redo för nästa steg - att ta tag i maten. Eller snarare planeringen av min mat och portionsstorlekarna. Att äta lagom portioner, gö…