Fortsätt till huvudinnehåll

Första löparveckan avklarad!

Jag kan stolt meddela att nu är mina livs första löparpass avklarade och första veckan på träningsschemat därmed uppfyllt!!! Blir mindre och mindre gång utan mer och mer jogg. Idag förbättrade jag tex tiden med en hel minut på samma sträcka som jag sprang i fredagskväll.

Nästa vecka ska också 3 pass genomföras. Blir troligen tisdag, torsdag och söndag. Två utav passen ska vara på 30 minuter och ett på 45 minuter... Fortfarande på nivån jogg/snabb gång. Här kommer lite statistik från denna veckan:

Mån
Tid: 30 min
Uppvärm: 3 min
Puls: genomsnitt 128, max 146, zonen 26 min (86%)

Fre
Tid: 32,30 min
Uppvärm: 2,50 min
Puls: genomsnitt 130, max 147, zonen 29 min (90%)

Sön
Sprang/Joggade nästan hela rundan - förbättrade med 1 min
Tid 31,27 min
Uppvärm: 2 min
Puls: genomsnitt 131, max 149, zonen 28,23 min (90%)

By the way jag har aldrig fått så mycket tips angående träning dvs löpning som denna veckan. Använd pulsklocka, använd inte pulsklocka, spring en specifik sträcka, spring inte en specifik sträcka, spring med musik, spring inte med musik, spring själv, spring bara med kompis, spring på en specifik tid, spring inte på en specifik tid... Tror ni fattar galoppen :-)

Det gäller som alltid att komma fram till vad som passar en själv bäst och hittills är detta min melodi: springa själv, använda pulsklocka, ingen musik, spring enligt tid och ingen fokus på hur lång sträckan är men jag har hittat en ca 30 min runda som funkar bra. Sen kanske det ändras under resas gång.

Vidare har jag också fått väldigt många erbjudande om draghjälp dvs träningskompisar som gärna följer med på en runda. Stort tack för den stöttning och jag uppskattar verkligen allas pepp!!! Men just nu blir jag stressad på bara tanke utav sällskap. Fast kanske när jag fått mer kläm på det hela så hade det ju varit ett kul sätt att umgås så jag återkommer.

Kommentarer

  1. hur långt spinger du?? och vad duktig du är ... kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen aning som skrivet så är det en specifik tid jag ska vara ute. Sträcka får komma sen. kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dag 70 - Förlängt abonnemang på Mamma Fitness

Idag förlängde jag mitt abonnemang på PT Online och Mamma Fitness Sweden. Har tänkt på det ett tag och pratat igenom med maken. Jag trivs ju så himla bra med träningspassen som Olga planerar till mig, receptbanken är suverän, jag får bra feedback/pepp plus jag behöver ha koll på kostintaget samt vikten (på ett lagom sätt). Sen att jag inte har kunnat hålla tassarna ifrån socker är ju en annan sak - då kan man ju inte skylla på någon annan att resultaten uteblir. Jag signade upp för 6 månader så då blir det till mitten på januari ungefär. Speciellt bra när jag kommer börja nytt jobb i slutet på juli för då brukar man ju ha svårt att behålla rutiner etc.

Kost: Gröna vågen...
Träning: Cykelpendling och promenad
Mentalt: Lite seg men glad. Börja kännas att man behöver semester :-)

Poof drömjobbet is gone!

Igår blev hela mitt team inkallade till ett möte med chefen. Inget konstigt med det men några minuter senare vart det konstigt. Vårt team kommer att upplösas och arbetsuppgifterna flyttas till EMEA-teamet i Bryssel. Say whay??? Fattar ingenting just nu. Har gått från att ha häcken full och oroa mig över hur jag ska hinna med att leverera till alla deadlines till att nu ska jag lämna över mina arbetsuppgifter. Så nu ska tre av oss som är provanställda sluta, två konsulter får sluta på dagen och fyra som vart fast anställda ska få nya arbetsuppgifter. Vår sista arbetsdag blir den siste juni :-(

Känns väldigt märkligt och just nu känner jag mig mest tom, ledsen, deppig, nedstämd, orolig och nervös inför framtiden. Inte kunde jag väl tro att man startar ett team och satsar för fullt för att sedan stänga ner det cirka 6 månader senare. Trodde ju att jag skulle vara kvar på Securitas i åtminstone ett par år och inte som nu söka nytt jobb. Jättetråkigt eftersom jag lagt ner mycket tid och ut…

Hur går jag vidare?

Funderat länge på hur jag ska ta mig närmre ett av mina mål för i år dvs det där med att komma i mina fina klänningar igen. Jag har ju kommit så otroligt långt sedan jag började på denna hälsoresan för snart 10 år sedan. Holy crap är det så länge sedan jag vägde in på över 125 pannor, inte tog mer än typ 200 steg per dag och åt skräpmat och socker varje dag!!! Jag är så stolt över hur jag förändrat mitt liv men det är ju en livslång uppgift. Och det känns som för varje år, månad, vecka och dag lär jag mig något om mig själv och hur min kropp samt knopp funkar. Plus att jag fortsätter bygga mitt facit för mig!

Körde ju tidigare i år Itrim Fokus för att komma igång med träning. Då det bestod av 3 inspirationsföreläsning och 9 PT Small Group tillfällen. Och träningen funkar ju strålande nu men fråga inte om armhävningarna och Ica-Klassikern bara... Nu är jag redo för nästa steg - att ta tag i maten. Eller snarare planeringen av min mat och portionsstorlekarna. Att äta lagom portioner, gö…