Fortsätt till huvudinnehåll

Inlägg

Visar inlägg från februari 17, 2012

Dag 5: Mat och Träning

Mat
Förfrukost: 5 paranötter
Frukost: Omelett gjord på 2 ägg, skvätt laktosfri vispgrädde, vitpeppar, liten näve riven ost (vad som finns i kylen) - stekt i smör (dvs liten klick i pannan så inte omeletten fastnar), 1 kopp te med 1 tsk kokosolja
Lunch: Wallenbergare, liten klick mos och lite rårörda lingon, sallad, 1 skiva surdegsbröd med smör (Rotarylunch - brukar vara traditionell husmanskost och man hamnar garanterat i matkoma med magknip :-))
Mellis: 1 dl blandade nötter (mandlar, hasselnötter, cashew, macademia), 1 kopp te
Middag:  Kycklinggratäng med svamp, bacon, grädde samt sallad (hemmalagat)*
Dryck till mål och under dagen: vanligt kranvatten

*Gäster på middag med barn så de fick också möjlighet att välja ris till samt att jag hade gjort en vaniljparfat med bärsås enligt en av mina LCHf kokböcker till efterrätt åt dem :-)

Träning
50 min konditionsträning på morgonen.

Tidigare liv - typisk dag
Dags att flyga hem från Amsterdam men först en dag på kontoret. Frukost på hotellet: rostad…

Har du Sitting Disease?

Hur lång tid innan jänkarens nya sjukdom finns i Sverige? Inte så långt tid tror jag. Är ju själv en av de som suttit för mycket och därmed pajat min svanskota. Numera jobbar jag aktivt på att stå stå stå - både hemma och på jobb. Hur är det för dig - sitter du mycket?

Skrivbordet på mitt rum på jobb  Vet egentligen inte om mattan tillför något men bästa att använda :-)