Fortsätt till huvudinnehåll

Inlägg

Visar inlägg från februari 18, 2012

Dag 6: Mat och Träning

Mat - valfri dag
Frukost: En halva mandelbröd (dvs 2 min nötbröd i mikron), ekologiskt Bregott, kruksallad, skinka, ost
Lunch:  Lax och räkor med sallad, dressing, mineralvatten (myslunch på Mormors Bageri)
Mellis: 1 kopp te med 1 tsk kokosolja
Middag: Revben samt hemmalagad coleslaw och rostade grönsaker. Lite läsk. Efterrätt: Hallon/blåbärspaj med nöttäcke samt vaniljsås (hemmalagat)
Kvällsmys: Lösgodis och ostbågar
Dryck till mål och under dagen: vanligt kranvatten

Träning
75 min Nordic Military Training utomhus på förmiddagen.

Tidigare liv - typisk dag
Frukost: 4 vetebullar med en stor mugg varm choklad med mycket oboy i, mellis: godis, lunch: McDonalds stormeny med paj och mjukglass, mellis: choklad och cola, middag: pizza och cola plus någon efterrätt, mellis: mera godis. Ingen träning eller rörelse.

Ingen latdag men kväll kanske

Japp jag överlevde mitt andra NMT pass. Men jisses det var mycket tuffare denna gången utav olika skäl: is, is, is, ingen uppdelning i 2 grupper och att man blev som himla blött av allt. Fast jag tyckte ändå det var kul och framför allt - jag gav inte upp!!! Även om jag var nära efter 500 m spring i full fart på is eller när vi skulle upp för värsta Mt Everest med is som underlag...

Men numera kan jag ju verkligen springa, göra plankan på tå och halvdana armhävningar på tå. Efter en välbehövlig dusch så väntade myslunch med finaste Sarah och Rebeca. Där allt möjligt diskuterades tex hur snabbt jag kan springa, hur mycket muskler jag fått/min kropp förändrats det senaste halvåret, Sarahs nya jobb och lägenhet, Bollywood, Rebecas rehabträning och golf - ja allt möjligt :-) Tack vännerna för en perfekt start på lördagen!!!

Fast ingen rast och ro nu för gäster anländer om 2 timmar. Maken är iväg och handlar grillade revben och kyckling. Jag ska fixa ugnsrostade grönsaker, cole slaw och bl…