Fortsätt till huvudinnehåll

Inlägg

Visar inlägg från april 12, 2012

The Yoghurt Incident...

Okej dagens lärdom är definitivt att yoghurten måste intas tidigare. Blir bara att ställa klockan en kvart tidigare - jippi vad gör man inte för träningsresultat :-) Men tror mig så illa som jag mådde genom dagens PT-pass vill jag inte vara igen. Vet ju sedan tidigare att äter jag för nära inpå ett pass så går det inte så bra. Inte att jag ska vara hungrig men jag kan inte heller ha för mycket i magen.

Jaja det är ju att testa sig fram nu i början vad som funkar så blir det nog bra när jag fått in den nya rutinen. Men det är ju inget kul när man känner att man har mera i kroppen men man kan inte för yoghurten ligger och dallrar i halsen... Fast på något sätt fick jag känslan att PT Malou hade varit lite stolt om hon framkallat en spya. Inget jag vet med säkerhet men en liten gnagande känsla har jag :-)

Men nog pratat om det utan över till dagens övningar. Kanske inte det smartaste att köra tung i går med överkroppen men smällar man får ta. För idag bidde det massa kettlebellssvingar p…

Nya för-frukosten

Har ju startat med en ny för-frukost för att ha mer energi till styrketräningspassen på morgonarna. Ca 1 dl turkisk yoghurt (ni vet lilla hinken), pyttelite ekologiskt vanlijpulver, hackade nötter och gojibär. Funkar väldigt bra men får nog ställa klockan lite tidigare de pass jag kör själv för att det ska hinna landa i magen :-) Direkt efter käkar jag ett kokt ägg och sedan blir det frukost på jobb en timme senare som oftast är omelett på 2 ägg. Hur äter du inför och efter dina styrkepass?