Fortsätt till huvudinnehåll

Inlägg

Visar inlägg från juli 20, 2012

Backintervaller, hopprep och plankan

Visste att det vart löpintervaller på schemat på dagens PT-pass och för första gången så var det inte med ångest över löpningen som jag körde till gymmet. Även om jag vart trött och hellre legat kvar i sängvärmen så var jag faktiskt förväntansfull och lite kaxig. Var ju första gången jag skulle springa under ett PT-pass sedan jag började med mitt Running Sweden schema. Lite grann upp till bevis och man vill ju inte göra coachen besviken :-)

Var kanske inte lika kaxig när intervallerna var över eller jo det var jag så fort jag kunde andas normalt igen... Tänk att för några månader sedan kunde jag inte springa och nu är det backintervaller som gäller. Trött som fasiken och kräkvarning mot slutet men jag är bara bäst! Först 5 min snabb gång som uppvärmning och 10 mins jogg. PT-Malou anmärkte att jag inte flåsade som jag gjorde tidigare...

Efter joggen väntade 6 intervaller på 60 sek vardera med lika mycket vila emellan. Började på incline typ 5 och speed 7 och sista gjordes på inclince p…

Dags för fortsättning

Nu hittar man del 3 i "The men who mads us fat" från BBC. Väldigt intressant och värd din tid. Vet du hur hälsosamt du äter?

Nedan hittar du också länkarna till del 1 och 2 som jag bloggat om tidigare.

Program 1
http://www.butterflytina.com/2012/06/vart-att-titta-pa.html

Program 2
http://www.butterflytina.com/2012/06/portionsstorlekar.html