Fortsätt till huvudinnehåll

Inlägg

Visar inlägg från oktober 2, 2012

Roddmästaren

Då börjar vi om dvs pass 1 i vecka 1 som nu blev vecka 4... Hänger ni med i svängarna? Pass 1 på träningsschemat med PT-Malou är kondition och tro mig det är en pulshöjare. Inledde med 10 min promenad på löpbandet för att skona hälen. Efter det blev det backintervaller a la 2 min gång 30 sek vila. Och för varje 2-minutare så höjdes inclinen tills den inte gick att höja mera dvs 15. Flåsigt och burn rumpa burn...

På det en WOD som bidde: 500 m rodd, 16 kg kettlebells gång och front squats ggr 5 varv. Så ro allt vad tyget håller tills 500m är uppnått, grabba tag i två kettlebells a 16 kilo styck och ut på promenad tvärs igenom gymmet, sätt ner bellsen och plocka upp skivstången och kör benböj tills PT-Malou har räknat färdigt, då greppar man taget igenom om bellsen och tillbaka till roddmaskinen för nästa 500 m. Och så fortsätter det tills 5 varv har åstadkommits.

Armhävningar i stege på det och sen landar du så här på golvet
Haha vi skrattade gott åt mitt svettavtryck på golvet...

Because I am worth it!

3 minuter per vecka...

Tittade på Vetenskapens Värld igår tillsammans med maken. Väldigt intressant forskning kring träning och hälsoeffekterna. Att tex träning för viktminskning inte är en hit men att du sänker din insulinkänslighet samt eftterna i blodet som gör att du inte lagra fett plus en massa annat. Om du missade det så tycker jag att du ska titta här:

http://www.svtplay.se/video/325901/1-10-del-1-av-3

http://www.svtplay.se/video/326348/1-10-del-2-av-3