Fortsätt till huvudinnehåll

Inlägg

Visar inlägg från november 22, 2012

Har du en julkalender?

Hittade ett så bra förslag i Sara's blogg idag: http://www.traningsgladje.se/2012/11/julkalender/ Ska bli spännande att följa Träningsglädjens julkalender! Vad säger ni ska vi inte haka på och göra något vi mår bra av varje dag fram till jul? Liksom en julkalender men istället för choklad och saker är det må-bra-grejer tex 3 dec ska vi göra 30 armhävningar. Någon som hänger på om jag lägger ut en "träningslucka" varje dag i bloggen? Kuligare ju om man har någon att göra det med ju och kom gärna med förslag på vad som ska finnas bakom luckan :-)

Har jag kört hårt?

Om jag trots 1 kokt ägg innan träning och omelett på 2 ägg och keso typ 40 minuter efter träningen ändå har ett jättehål i magen som gör att jag nu glufsar i mig eftermiddagens mellis på päron och keso - har jag kört hårt på gymmet i morse då? Fast bättre att det är päron och keso än allt annat jag hann dagdrömma om... Och förresten svaret på fråga är att japp imorse var det hardcore med the bells.

Jag körde intervaller med Gymbossen. Ställde in den på 1 min - 30 sek och i 10 intervaller. Efter uppvärmningen och pinnen så vart det bara att sätta igång. Blev halvsvingar och helsvingar, knäböj, marklyft, sumo squats med high pull, clean, snatch, around the world, halo, russian twist, en arms-svingar och jag vet inte allt... Efter liten vattenpaus så körde jag 10 intervaller till. Intressant hur lång en minut kan verka när man ska jobba medan 30 sekunders vila är över på 2 ögonblickningar....Avslutade med 5 min rodd och stretch plus de där rehabövningarna för svansen.

Okej det blev halva…