Fortsätt till huvudinnehåll

Ompriotering!

Okej som jag skrivit tidigare så har jag den senaste veckan funderat över min fokus och prioritering. I helgen spenderades också en del tid på detta och nu har jag min plan klar. Den är som följer: det har funkat väldigt bra med kosten för mig att fördela den på 5 småmål om dagen var tredje timma de senaste dagarna.

Märker att jag blir lagom hungrig och kan hålla mig till en lagom portionsstorlek samt min kalorifördelning utan att överäta dvs inte över 1000 kalori ena dagen för att nästa underäta med 1000. Hålla blodsockret så jämt som möjligt är min melodi! Plus att kroppen litar på att det kommer mer näring och vågar släppa ifrån sig fettet.

Funkar också utmärkt med träningen så detta är ett vinnande koncept för just mig. Kräver planering såklart och därför något jag måste prioritera. Så fort jag inte gör det hamnar jag i "felmat-träsket", för stora portioner, magont, trött på mig själv-symptomer och fluff på kroppen. Så egentligen mår jag ju som bäst när jag prioriterar dettta och därför väljer jag att göra det. FOKUS!!!

Mitt nuvarande viktmål har jag satt till 74 kilo dvs ett delmål för att återfå fokus och för att bryta ner ett större mål. Blir helt enkelt lättare att hantera för mig. Slutdatum för det mål har jag bestämt ska vara den 14 juni. Dagen innan makens och min gemensamma fölsefest.  Är 47 dagar dvs nästan 7 veckor dit och idag väger jag 77 kilo. Helt rimligt mål if I stick to the plan!

Träningen väljer jag också att omplanera lite - ett steg i taget och inte allt på en gång... Prio nu är att fortsätta som vanligt med undantaget utav en PT-timme i veckan samt att jag ska ta i lite mer på kettlebellsen dvs öka i lagom mängd för mig just nu. Gästträningsveckan på Actic är inget jag måste genomföra just nu utan jag skjuter på den en månad. Stegräknaren är med mig as usual och mentala träningen.

Under den tiden hinner jag avsluta Vår Ruset coachningen som tagit mycket utav min tid. Men det har det varit värt för alla underbara tjejers skull. Jag hinner gästspela på cirkelpasset den 11 maj på Studio S i Staffanstorp och genomföra min föreläsning i lugn och ro den 15 maj.  Men framför allt jag hinner med mig själv! Jag hinner vara så social som jag vill vara plus mysa med maken och hämta kraft inför arbetsveckorna som går i 190. Detta är the plan och jag känner mig redo att ta mig an den!!!

Kommentarer

  1. Glad och härlig blogg! Ser att du har satt upp mellofest i ditt schema, den dagen är det zumba (med mig och tre instruktörer till) på stortorget i Lund, ser att du är skåning så VÄLKOMMEN för ännu mer mello-firande (:

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Oj det lät kul - hur hittar jag mer info?

      Radera
    2. http://www2.visitlund.se/sv/evenemanget/a447446/zumbauppvisning/detaljer?page=2&search=s%3D20130427&filter=a%3D668-2018%3Bd%3D20130427.

      ( ;

      Radera
  2. Det låter som en mycket bra plan Tina! Jag är tacksam för att du vill gästspela den 11e så jag kan testa mina vingar i träängen på Kullaberg. :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Nellie!!! Självklart! Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dag 70 - Förlängt abonnemang på Mamma Fitness

Idag förlängde jag mitt abonnemang på PT Online och Mamma Fitness Sweden. Har tänkt på det ett tag och pratat igenom med maken. Jag trivs ju så himla bra med träningspassen som Olga planerar till mig, receptbanken är suverän, jag får bra feedback/pepp plus jag behöver ha koll på kostintaget samt vikten (på ett lagom sätt). Sen att jag inte har kunnat hålla tassarna ifrån socker är ju en annan sak - då kan man ju inte skylla på någon annan att resultaten uteblir. Jag signade upp för 6 månader så då blir det till mitten på januari ungefär. Speciellt bra när jag kommer börja nytt jobb i slutet på juli för då brukar man ju ha svårt att behålla rutiner etc.

Kost: Gröna vågen...
Träning: Cykelpendling och promenad
Mentalt: Lite seg men glad. Börja kännas att man behöver semester :-)

Kassar, matlagning och stålplattor!

Jag är nu inne på min fjärde vecka med Viktväktarna och jag är väldigt positivt överraskad. Självklart är den stora boosten att stålplattan visar på viktminskning. Hittills 3,6 kg ner och imorgon är det dags för nästa invägning. Följ mig på Instagram så får du ta del av resultatet :-) Men jag vågar liksom inte hoppas på något resultat eller ha några förväntningar. Känner dock hur kroppen förändras och blir mindre här och där. Hoppas bara jag har styrkan och motivationen att fortsätta om ett bakslag skulle komma.

Men jag har bestämt med mig själv att jag fortsätter denna vägen hela abonnemangstiden dvs till november oavsett. För det kommer gå upp och ner och detta kommer ta tid. Påminn mig om detta när jag surar över uteblivna resultat... Jag får även jobba mycket med hjärnspökena att jo det går att äta så mycket mat om du gör bra val och samtidigt gå ner i vikt. Men det är en tankevurpa för mig och något jag får påminna mig själv om flera gånger per dag.

Fast å andra sidan är ju det j…

Hur går jag vidare?

Funderat länge på hur jag ska ta mig närmre ett av mina mål för i år dvs det där med att komma i mina fina klänningar igen. Jag har ju kommit så otroligt långt sedan jag började på denna hälsoresan för snart 10 år sedan. Holy crap är det så länge sedan jag vägde in på över 125 pannor, inte tog mer än typ 200 steg per dag och åt skräpmat och socker varje dag!!! Jag är så stolt över hur jag förändrat mitt liv men det är ju en livslång uppgift. Och det känns som för varje år, månad, vecka och dag lär jag mig något om mig själv och hur min kropp samt knopp funkar. Plus att jag fortsätter bygga mitt facit för mig!

Körde ju tidigare i år Itrim Fokus för att komma igång med träning. Då det bestod av 3 inspirationsföreläsning och 9 PT Small Group tillfällen. Och träningen funkar ju strålande nu men fråga inte om armhävningarna och Ica-Klassikern bara... Nu är jag redo för nästa steg - att ta tag i maten. Eller snarare planeringen av min mat och portionsstorlekarna. Att äta lagom portioner, gö…