Fortsätt till huvudinnehåll

Senaste Vår Ruset statusen från Emma

Kvällarna är ljusare och energidepåerna fylls så sakta på. Det går inte att skylla uteblivna träningsrundor på ljuset längre. Dock går det fortfarande att beskylla Maken för min uteblivna träning. För det känns inte rätt att lägga den skulden på barnen, speciellt inte eftersom det är deras blotta existens som sätter käppar i hjulet för löprundor.

Då får man hitta andra träningsmetoder, vilka inte kräver att man avlägsnar sig från tomten. Träningsmetoder som ändå ger något, som gör att det känns som att man har tränat. Att kroppen faktiskt fått arbeta. Den typen av träning är faktiskt tillgänglig, mycket tack vare vår PT. I kombination med Makens födelsedagspresent till sig själv mig.

Det hela går ut på att man hänger upp ett antal remmar på lite höjd. Remmarna är av mer avancerad art och försedda med såväl säkerhetsspärrar som handtag. Utöver det så finns det karbinhakar och andra fästen. I dessa hänger man sig sedan på hundratalet olika sätt. Alla sätt syftar till att orsaka smärta på kort sikt men njutning på lång sikt. För, som vi brukar säga, smärta kan också vara skönt.

Vi kallar redskapet Mr Grey, efter romanfiguren i "Femtio nyanser...". Andra kallar det för TRX ®
Så det är vad jag har gjort i veckan för att komma i form till Vårruset. Jag har umgåtts med Mr Grey i trädgården för att stärka såväl mindre som större muskelgrupper. Med tanke på den omänskliga träningsvärken jag hade på onsdagen, efter att ha haft uppehåll från Mr Grey i nästan en månad, så måste jag nog klassa träningen som lyckad.

I morgon ses vi igen, Mr Grey och jag, precis innan skymningen faller.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dag 70 - Förlängt abonnemang på Mamma Fitness

Idag förlängde jag mitt abonnemang på PT Online och Mamma Fitness Sweden. Har tänkt på det ett tag och pratat igenom med maken. Jag trivs ju så himla bra med träningspassen som Olga planerar till mig, receptbanken är suverän, jag får bra feedback/pepp plus jag behöver ha koll på kostintaget samt vikten (på ett lagom sätt). Sen att jag inte har kunnat hålla tassarna ifrån socker är ju en annan sak - då kan man ju inte skylla på någon annan att resultaten uteblir. Jag signade upp för 6 månader så då blir det till mitten på januari ungefär. Speciellt bra när jag kommer börja nytt jobb i slutet på juli för då brukar man ju ha svårt att behålla rutiner etc.

Kost: Gröna vågen...
Träning: Cykelpendling och promenad
Mentalt: Lite seg men glad. Börja kännas att man behöver semester :-)

Kassar, matlagning och stålplattor!

Jag är nu inne på min fjärde vecka med Viktväktarna och jag är väldigt positivt överraskad. Självklart är den stora boosten att stålplattan visar på viktminskning. Hittills 3,6 kg ner och imorgon är det dags för nästa invägning. Följ mig på Instagram så får du ta del av resultatet :-) Men jag vågar liksom inte hoppas på något resultat eller ha några förväntningar. Känner dock hur kroppen förändras och blir mindre här och där. Hoppas bara jag har styrkan och motivationen att fortsätta om ett bakslag skulle komma.

Men jag har bestämt med mig själv att jag fortsätter denna vägen hela abonnemangstiden dvs till november oavsett. För det kommer gå upp och ner och detta kommer ta tid. Påminn mig om detta när jag surar över uteblivna resultat... Jag får även jobba mycket med hjärnspökena att jo det går att äta så mycket mat om du gör bra val och samtidigt gå ner i vikt. Men det är en tankevurpa för mig och något jag får påminna mig själv om flera gånger per dag.

Fast å andra sidan är ju det j…

Hur går jag vidare?

Funderat länge på hur jag ska ta mig närmre ett av mina mål för i år dvs det där med att komma i mina fina klänningar igen. Jag har ju kommit så otroligt långt sedan jag började på denna hälsoresan för snart 10 år sedan. Holy crap är det så länge sedan jag vägde in på över 125 pannor, inte tog mer än typ 200 steg per dag och åt skräpmat och socker varje dag!!! Jag är så stolt över hur jag förändrat mitt liv men det är ju en livslång uppgift. Och det känns som för varje år, månad, vecka och dag lär jag mig något om mig själv och hur min kropp samt knopp funkar. Plus att jag fortsätter bygga mitt facit för mig!

Körde ju tidigare i år Itrim Fokus för att komma igång med träning. Då det bestod av 3 inspirationsföreläsning och 9 PT Small Group tillfällen. Och träningen funkar ju strålande nu men fråga inte om armhävningarna och Ica-Klassikern bara... Nu är jag redo för nästa steg - att ta tag i maten. Eller snarare planeringen av min mat och portionsstorlekarna. Att äta lagom portioner, gö…