Fortsätt till huvudinnehåll

Dagens träning

Imorse var jag på Studio S redan vid kvart i 9. Skulle inte köra mitt cirkelpass förrän kl 10.10 men ville hinna med lite egen träning innan. Satte upp alla stationer med lite olika goodies tex kettlebells, pilatesboll, TRX, medicinboll och stegen. Vet ju inte hur dessa passen brukar köras men jag gör på mitt sätt :-) Så det blev 12 stationer med varierande övningar såsom burpees, marklyft, svingar, stegkombinationer, ball slams. Upplägget: kort introduktion, uppvärmning och sen blev det tre varv a la 1 minut aktiv och 15 sek vila/byte för att avslutas med stretch.

Dagens egna träning blev 10 min rodd, lite pinne, marklyft, framsida lår, svingar, latsdrag, bröst, biceps och triceps. Plus 40 min på löpbandet efter cirkelpass för att jaga steg. Efter en dusch så körde jag hem väldigt nöjd. Och jag tror cirkeldeltagarna blev nöjda också - det vart i alla fall vad de sa när de lämnade salen. By the way det är ju här på Studio S i Staffanstorp som jag ska hålla min föreläsning nästa onsdag. Kommer du?

Roligheter väntar...

Och från andra hållet... Tror deltagarna gillade att få testa TRX och kettlebells. Det som frambringade flest leende - stegen och ball slams :-) 

Fina Studio S gymmet som jag av någon anledning hade alldeles för mig själv


Underbara Elise jobbade idag. Alltid ett leeende och hon är en grym instruktör! 

Nämen vem är det här? 

Kommentarer

  1. Vad kul att deltagarna fick prova på lite nytt. Jag önskar att jag varit med. TRX och Kettlebells är helt klart favoriter. :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha lite svårt när det vart dig jag vikade för :-) Kram

      Radera
  2. Tack för ett grymt pass i lördagsmorse, träningsvärken på baksidan av låren ger sig till känna vid varje steg jag tar.. Skönt!!

    Kram Henrika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul Henrika att du hittat hit och största tacket för din kommentar. Den gjorde mig glad!!! Grymt jobbat i lördags! Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dag 70 - Förlängt abonnemang på Mamma Fitness

Idag förlängde jag mitt abonnemang på PT Online och Mamma Fitness Sweden. Har tänkt på det ett tag och pratat igenom med maken. Jag trivs ju så himla bra med träningspassen som Olga planerar till mig, receptbanken är suverän, jag får bra feedback/pepp plus jag behöver ha koll på kostintaget samt vikten (på ett lagom sätt). Sen att jag inte har kunnat hålla tassarna ifrån socker är ju en annan sak - då kan man ju inte skylla på någon annan att resultaten uteblir. Jag signade upp för 6 månader så då blir det till mitten på januari ungefär. Speciellt bra när jag kommer börja nytt jobb i slutet på juli för då brukar man ju ha svårt att behålla rutiner etc.

Kost: Gröna vågen...
Träning: Cykelpendling och promenad
Mentalt: Lite seg men glad. Börja kännas att man behöver semester :-)

Kassar, matlagning och stålplattor!

Jag är nu inne på min fjärde vecka med Viktväktarna och jag är väldigt positivt överraskad. Självklart är den stora boosten att stålplattan visar på viktminskning. Hittills 3,6 kg ner och imorgon är det dags för nästa invägning. Följ mig på Instagram så får du ta del av resultatet :-) Men jag vågar liksom inte hoppas på något resultat eller ha några förväntningar. Känner dock hur kroppen förändras och blir mindre här och där. Hoppas bara jag har styrkan och motivationen att fortsätta om ett bakslag skulle komma.

Men jag har bestämt med mig själv att jag fortsätter denna vägen hela abonnemangstiden dvs till november oavsett. För det kommer gå upp och ner och detta kommer ta tid. Påminn mig om detta när jag surar över uteblivna resultat... Jag får även jobba mycket med hjärnspökena att jo det går att äta så mycket mat om du gör bra val och samtidigt gå ner i vikt. Men det är en tankevurpa för mig och något jag får påminna mig själv om flera gånger per dag.

Fast å andra sidan är ju det j…

Hur går jag vidare?

Funderat länge på hur jag ska ta mig närmre ett av mina mål för i år dvs det där med att komma i mina fina klänningar igen. Jag har ju kommit så otroligt långt sedan jag började på denna hälsoresan för snart 10 år sedan. Holy crap är det så länge sedan jag vägde in på över 125 pannor, inte tog mer än typ 200 steg per dag och åt skräpmat och socker varje dag!!! Jag är så stolt över hur jag förändrat mitt liv men det är ju en livslång uppgift. Och det känns som för varje år, månad, vecka och dag lär jag mig något om mig själv och hur min kropp samt knopp funkar. Plus att jag fortsätter bygga mitt facit för mig!

Körde ju tidigare i år Itrim Fokus för att komma igång med träning. Då det bestod av 3 inspirationsföreläsning och 9 PT Small Group tillfällen. Och träningen funkar ju strålande nu men fråga inte om armhävningarna och Ica-Klassikern bara... Nu är jag redo för nästa steg - att ta tag i maten. Eller snarare planeringen av min mat och portionsstorlekarna. Att äta lagom portioner, gö…