Fortsätt till huvudinnehåll

Stolt Tina idag

Imorse kl 07 infann jag mig på Fitness24seven för veckans PT-pass med Katarina. Efter en kulig uppvärmning med knäböj, crunches, boxslag och kickar så var det dags för rörligheten. Och nu börjar jag känna att det ger resultat. Är fortfarande jättestel och har korta muskler i lår och höft but I am getting there. Sakta med säkert och jag måste göra mer själv hemma.

Så idag blev det även lite fotosession på de olika övningarna så jag vet hur jag ska göra samt nästa vecka ska jag får ett gäng med rörlighetsövningar att göra hemma. Och nu bloggerskan Jensen ska du göra din hemläxa annars åker dina mål åt pipsvängen! Alltid bra med bilder för dels ser man hur man gör men dels också att jämföra med dvs före och efter övningarna.

Massvis med utfall och knäböj på det och sedan dags för veckans kuligheter. Dagens vad en modiferad "Cindy" på 12 minuter. Den egentliga a la crossfiten är 5 pullups (ungerfär: häng dinglandes i ett räcke och dra upp din egna kroppsvikt), 10 armhävningar och 15 knäböj. Kör så många varv av dessa på 20 minuter och voila det är en "Cindy". Min variant på det hela blev: 10 sek hänga i räcket, 10 kettlebellssvingar med 12 kilo och 15 benböj.

Tror det blev nästan 11 varv på 12 minuter då jag inte hann med de sista skälvande knäböjen. But who cares för jag är så sjukt nöjd med min insats idag. Jag är tillbaka och svingar med 12:an och känner att jag kan mer. Så skönt och nu är det dags att ta upp det även på mina egna pass trots att jag ska prata och tjoa samtidigt. Mina benböj börjar bli riktigt bra - djupa och fina. Tack vare rörligheten så är rumpan och nosar i gräset så att säga (i alla fall en äng) :-)

Men framför allt trots att mina händer fortfarande ömma och att det finns stort utrymme för förbättring så är det följande jag är mest stolt över: PT-Katarina föreslog armhävningar men jag kom på nej jag vill ju kunna göra pullups någon gång i framtiden. Då måste jag öva på att hänga. Sagt och gjort det bidde 10 sekunders intervaller.

Och jag tror att det första 5 varven så hängde jag faktiskt där och på de sista fick jag pausa lite efter 5 sekunder för greppet är för svagt. Men det var bara att hoppa upp igen och räkna sekunder. Jisses vilken skillnad 20 kilo kan göra säger jag bara... Plus att jag vågar och fixar det! STORT ögonblick idag och jag är sjukt stolt över mig själv

Malou - denna är till dig!!!


Första försöken i slutet på augusti 2012


PS! Rolig reflektion på Fitness24seven i central Lund - där finns inte en grabbhörna utan en grabbvåning och vem är enda tjejen som är med och leker... Och tror mig jag kan nog sätta en eller två av dem på plats :-)

Kommentarer

  1. Woho! Du är grym Tina, kul och se så konkret. Inte så dumt att filma trots allt:) kul och följa dig via bloggen även om det såklart var ännu roligare att få träffa dig 1-2 gånger i veckan och slå världsrekord:) stor kram malou

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä att vara filmstjärna is the shit :-) Saknar dig och hoppas att allt går på rätt håll!!! KRAM!!!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dag 70 - Förlängt abonnemang på Mamma Fitness

Idag förlängde jag mitt abonnemang på PT Online och Mamma Fitness Sweden. Har tänkt på det ett tag och pratat igenom med maken. Jag trivs ju så himla bra med träningspassen som Olga planerar till mig, receptbanken är suverän, jag får bra feedback/pepp plus jag behöver ha koll på kostintaget samt vikten (på ett lagom sätt). Sen att jag inte har kunnat hålla tassarna ifrån socker är ju en annan sak - då kan man ju inte skylla på någon annan att resultaten uteblir. Jag signade upp för 6 månader så då blir det till mitten på januari ungefär. Speciellt bra när jag kommer börja nytt jobb i slutet på juli för då brukar man ju ha svårt att behålla rutiner etc.

Kost: Gröna vågen...
Träning: Cykelpendling och promenad
Mentalt: Lite seg men glad. Börja kännas att man behöver semester :-)

Kassar, matlagning och stålplattor!

Jag är nu inne på min fjärde vecka med Viktväktarna och jag är väldigt positivt överraskad. Självklart är den stora boosten att stålplattan visar på viktminskning. Hittills 3,6 kg ner och imorgon är det dags för nästa invägning. Följ mig på Instagram så får du ta del av resultatet :-) Men jag vågar liksom inte hoppas på något resultat eller ha några förväntningar. Känner dock hur kroppen förändras och blir mindre här och där. Hoppas bara jag har styrkan och motivationen att fortsätta om ett bakslag skulle komma.

Men jag har bestämt med mig själv att jag fortsätter denna vägen hela abonnemangstiden dvs till november oavsett. För det kommer gå upp och ner och detta kommer ta tid. Påminn mig om detta när jag surar över uteblivna resultat... Jag får även jobba mycket med hjärnspökena att jo det går att äta så mycket mat om du gör bra val och samtidigt gå ner i vikt. Men det är en tankevurpa för mig och något jag får påminna mig själv om flera gånger per dag.

Fast å andra sidan är ju det j…

Hur går jag vidare?

Funderat länge på hur jag ska ta mig närmre ett av mina mål för i år dvs det där med att komma i mina fina klänningar igen. Jag har ju kommit så otroligt långt sedan jag började på denna hälsoresan för snart 10 år sedan. Holy crap är det så länge sedan jag vägde in på över 125 pannor, inte tog mer än typ 200 steg per dag och åt skräpmat och socker varje dag!!! Jag är så stolt över hur jag förändrat mitt liv men det är ju en livslång uppgift. Och det känns som för varje år, månad, vecka och dag lär jag mig något om mig själv och hur min kropp samt knopp funkar. Plus att jag fortsätter bygga mitt facit för mig!

Körde ju tidigare i år Itrim Fokus för att komma igång med träning. Då det bestod av 3 inspirationsföreläsning och 9 PT Small Group tillfällen. Och träningen funkar ju strålande nu men fråga inte om armhävningarna och Ica-Klassikern bara... Nu är jag redo för nästa steg - att ta tag i maten. Eller snarare planeringen av min mat och portionsstorlekarna. Att äta lagom portioner, gö…