Fortsätt till huvudinnehåll

Kasta 6 kilo rakt upp...

Imorse kl 07.00 så vart det pass med PT-Katarina som gällde. Klockan på 06, upp fixa iordning, äta ett ägg, pussa på maken och ge sig iväg. Oerhört skönt att gå igenom central Lund så där lite i sju när solen skiner, fåglarna kvittrar och det är nästan ingen annan ute. Skön start på dagen helt enkelt.

Väl inne på gymmet så var det funktionella lekrummet som gällde. Idag stod inga läskigheter på schemat men fortfarande de där rörlighetsövningarna. Det börja ta sig men jag har en bra bit kvar. Det enda jag kan göra är att bita ihop och fortsätta annars kommer jag inte se någon utveckling.

Dagens uppvärmning bestod utav utfall med sidrotation, björngång och crunches. Massa rörlighet på det framförallt för höfter och ben. Det känns rejält och ibland glömmer jag nästan att andas. Men efteråt är det så skönt och jag ser så stor skillnad på tex mina utfall att jag bli helt varm inombords när jag tänker på det. Glad att jag fokuserar på det jag behöver mest även om det inte är det allra roligaste.

Men sen blev det kul. Eller ja det beror ju på hur man ser det men I love it :-) Fast träningsvärken som garanterat kommer kanske jag inte älskar men gillar gör jag... Precis hämtat mig efter förra gången - jisses sa bröstmusklerna och ryggen efter chins och armhävningar i massor :-)

Vad fick jag göra? Jo tabataintervaller med 3 olika övningar. Först ut var det 8 varv wall ball med 6 kilos klump. Här ser du en video på hur man gör: http://www.youtube.com/watch?v=zeaHC3CNBrA Jisses efter tredje rundan brände mina biceps och det gör de fortfarande... Andra övning bestod utav 8*20 seks marklyft med 20 kettlebell. Enklaste för mig och lite återhämtning (not).

Och till sist snake ropes i 8 varv. Jisses vad repet vart tungt!!! Och tjockt så det var svårt att få grepp. Meningen är ju att man ska göra fina vågor med repet men mina blev mer som strandskvalp. Men kul, kul och kul var det. Ja jag vet jag är inte som andra barn :-)

Tyngsta repet någonsin!!!



Första rundan - lite trixigt och mest bry att byxorna håller på att kasa ner :-)

Inte så djupa knäböj Jensen - det får du jobba på nästa gång...

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dag 70 - Förlängt abonnemang på Mamma Fitness

Idag förlängde jag mitt abonnemang på PT Online och Mamma Fitness Sweden. Har tänkt på det ett tag och pratat igenom med maken. Jag trivs ju så himla bra med träningspassen som Olga planerar till mig, receptbanken är suverän, jag får bra feedback/pepp plus jag behöver ha koll på kostintaget samt vikten (på ett lagom sätt). Sen att jag inte har kunnat hålla tassarna ifrån socker är ju en annan sak - då kan man ju inte skylla på någon annan att resultaten uteblir. Jag signade upp för 6 månader så då blir det till mitten på januari ungefär. Speciellt bra när jag kommer börja nytt jobb i slutet på juli för då brukar man ju ha svårt att behålla rutiner etc.

Kost: Gröna vågen...
Träning: Cykelpendling och promenad
Mentalt: Lite seg men glad. Börja kännas att man behöver semester :-)

Kassar, matlagning och stålplattor!

Jag är nu inne på min fjärde vecka med Viktväktarna och jag är väldigt positivt överraskad. Självklart är den stora boosten att stålplattan visar på viktminskning. Hittills 3,6 kg ner och imorgon är det dags för nästa invägning. Följ mig på Instagram så får du ta del av resultatet :-) Men jag vågar liksom inte hoppas på något resultat eller ha några förväntningar. Känner dock hur kroppen förändras och blir mindre här och där. Hoppas bara jag har styrkan och motivationen att fortsätta om ett bakslag skulle komma.

Men jag har bestämt med mig själv att jag fortsätter denna vägen hela abonnemangstiden dvs till november oavsett. För det kommer gå upp och ner och detta kommer ta tid. Påminn mig om detta när jag surar över uteblivna resultat... Jag får även jobba mycket med hjärnspökena att jo det går att äta så mycket mat om du gör bra val och samtidigt gå ner i vikt. Men det är en tankevurpa för mig och något jag får påminna mig själv om flera gånger per dag.

Fast å andra sidan är ju det j…

Hur går jag vidare?

Funderat länge på hur jag ska ta mig närmre ett av mina mål för i år dvs det där med att komma i mina fina klänningar igen. Jag har ju kommit så otroligt långt sedan jag började på denna hälsoresan för snart 10 år sedan. Holy crap är det så länge sedan jag vägde in på över 125 pannor, inte tog mer än typ 200 steg per dag och åt skräpmat och socker varje dag!!! Jag är så stolt över hur jag förändrat mitt liv men det är ju en livslång uppgift. Och det känns som för varje år, månad, vecka och dag lär jag mig något om mig själv och hur min kropp samt knopp funkar. Plus att jag fortsätter bygga mitt facit för mig!

Körde ju tidigare i år Itrim Fokus för att komma igång med träning. Då det bestod av 3 inspirationsföreläsning och 9 PT Small Group tillfällen. Och träningen funkar ju strålande nu men fråga inte om armhävningarna och Ica-Klassikern bara... Nu är jag redo för nästa steg - att ta tag i maten. Eller snarare planeringen av min mat och portionsstorlekarna. Att äta lagom portioner, gö…