Fortsätt till huvudinnehåll

Så jäkla nöjd!

Så kan jag sammanfatta mitt första hemmapass inför certifieringen! Framförallt för att jag gjorde det då hemmaträning inte är min starka sida. Vecka 1 och jo om vi säger så här - det finns utvecklingsmöjligheter :-) Därför är jag glad att jag började nu så att det sitter senare. Saker jag måste finslipa på är tekniken, uthålligheten, styrkan och rörligheten. Så tutti helt enkelt! Men jag började på en lagom nivå för jag vill att kroppen ska få vänja sig så kroppen håller.

Dagens pass bidde följande och kördes med 8 kgs bellsen (tog ca 30 min):

  • Uppvärmning med pinnen där jag kör en serie utav övningar som jag brukar dvs 10 halva axlar, 10 hela bakom, 10*2 halos, 20 sidrotationer, 10 marklyft, 10 knäböj, 10 overhead squats, 10 good mornings.
  • Tabata-intervaller: Sving
  • 20 st Snatch (vänster) 20 st Snatch (höger)
  • 40 st Knäböj
  • 20 st Clean (vänster) 20 st Clean (höger)
  • 20 st Jerk (vänster) 20 st Jerk (höger)
  • Tabata-intervaller: Sving
Efter kettlebellsen blev det premiär med Trigger point kitet. Maken joinade mig för han vill också lära sig. Lite ringrostig var jag men efter ett tag så kom det tillbaka. Skönt-ont kan man sammanfatta det hela :-) Fast nu är vi igång så nu gäller det bara att fortsätta på denna banan. Vecka 1 avklarad och nästa torsdag är det dags igen. Är du duktig på hemmaträning?

Följer du mig på Instagram har du redan sett dessa men vet att en del läsare efterlyst de bilderna då de inte finns där :-) So here you go... 

Dagens verktyg!

Dagens middag - mycket protein och åt man stor lunch får man vänligt anpassa övriga måltider... 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dag 70 - Förlängt abonnemang på Mamma Fitness

Idag förlängde jag mitt abonnemang på PT Online och Mamma Fitness Sweden. Har tänkt på det ett tag och pratat igenom med maken. Jag trivs ju så himla bra med träningspassen som Olga planerar till mig, receptbanken är suverän, jag får bra feedback/pepp plus jag behöver ha koll på kostintaget samt vikten (på ett lagom sätt). Sen att jag inte har kunnat hålla tassarna ifrån socker är ju en annan sak - då kan man ju inte skylla på någon annan att resultaten uteblir. Jag signade upp för 6 månader så då blir det till mitten på januari ungefär. Speciellt bra när jag kommer börja nytt jobb i slutet på juli för då brukar man ju ha svårt att behålla rutiner etc.

Kost: Gröna vågen...
Träning: Cykelpendling och promenad
Mentalt: Lite seg men glad. Börja kännas att man behöver semester :-)

Kassar, matlagning och stålplattor!

Jag är nu inne på min fjärde vecka med Viktväktarna och jag är väldigt positivt överraskad. Självklart är den stora boosten att stålplattan visar på viktminskning. Hittills 3,6 kg ner och imorgon är det dags för nästa invägning. Följ mig på Instagram så får du ta del av resultatet :-) Men jag vågar liksom inte hoppas på något resultat eller ha några förväntningar. Känner dock hur kroppen förändras och blir mindre här och där. Hoppas bara jag har styrkan och motivationen att fortsätta om ett bakslag skulle komma.

Men jag har bestämt med mig själv att jag fortsätter denna vägen hela abonnemangstiden dvs till november oavsett. För det kommer gå upp och ner och detta kommer ta tid. Påminn mig om detta när jag surar över uteblivna resultat... Jag får även jobba mycket med hjärnspökena att jo det går att äta så mycket mat om du gör bra val och samtidigt gå ner i vikt. Men det är en tankevurpa för mig och något jag får påminna mig själv om flera gånger per dag.

Fast å andra sidan är ju det j…

Hur går jag vidare?

Funderat länge på hur jag ska ta mig närmre ett av mina mål för i år dvs det där med att komma i mina fina klänningar igen. Jag har ju kommit så otroligt långt sedan jag började på denna hälsoresan för snart 10 år sedan. Holy crap är det så länge sedan jag vägde in på över 125 pannor, inte tog mer än typ 200 steg per dag och åt skräpmat och socker varje dag!!! Jag är så stolt över hur jag förändrat mitt liv men det är ju en livslång uppgift. Och det känns som för varje år, månad, vecka och dag lär jag mig något om mig själv och hur min kropp samt knopp funkar. Plus att jag fortsätter bygga mitt facit för mig!

Körde ju tidigare i år Itrim Fokus för att komma igång med träning. Då det bestod av 3 inspirationsföreläsning och 9 PT Small Group tillfällen. Och träningen funkar ju strålande nu men fråga inte om armhävningarna och Ica-Klassikern bara... Nu är jag redo för nästa steg - att ta tag i maten. Eller snarare planeringen av min mat och portionsstorlekarna. Att äta lagom portioner, gö…