Fortsätt till huvudinnehåll

Den där rörligheten

Ni vet vad som händer på fredagsmorgon ju. Precis - rörlighet med PT-Katarina på schemat dvs veckans tuffaste pass. Idag inledde vi med rodd som uppvärmning en av mina paradgrenar - I love to ro. Efter det olika rörlighetsövningar varav vi började med den du kan se nedan. Och på slutet nöta knäböjen som faktiskt också går framåt :-)

Men det roligast idag var nog ändå att se denna utvecklingen. När vi började träna för några månader sedan så var jag stel som ett kassaskåp men se det tar sig. Det gäller bara att inte ge upp utan just do it! Det känns (läs gör ont), jag har känt mig tafatt och klumpig och svurit en massa. Ibland försökt komma på diverse ursäkter för att ställa in passen.

Men jag har inte gett mig och idag såg tog jag ett stort kliv framåt mentalt efter att ha sett dessa bilderna samt visat upp det jag övat på utfallen dvs våga gå djupt. Likaså förra veckans filmning utav knäböj som jag kanske lägger upp här om ni är snälla :-) För visst finns det inget roligare än att se mig nöta teknik...

Innan sommaren kunde jag knappt göra så här

Titta nu når jag marken med handen, bakre benet mer sträckt och främre djupare mot golvet plus rotationen i överkroppen så armarna är parallella - tjoho!!!

Voila andra sidan!

Kommentarer

  1. Wohooo, vilken utveckling. Så bra jobbat Tina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Nellie! Jag är så stolt - nu gäller det att fortsätta and keep it up!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Kassar, matlagning och stålplattor!

Jag är nu inne på min fjärde vecka med Viktväktarna och jag är väldigt positivt överraskad. Självklart är den stora boosten att stålplattan visar på viktminskning. Hittills 3,6 kg ner och imorgon är det dags för nästa invägning. Följ mig på Instagram så får du ta del av resultatet :-) Men jag vågar liksom inte hoppas på något resultat eller ha några förväntningar. Känner dock hur kroppen förändras och blir mindre här och där. Hoppas bara jag har styrkan och motivationen att fortsätta om ett bakslag skulle komma.

Men jag har bestämt med mig själv att jag fortsätter denna vägen hela abonnemangstiden dvs till november oavsett. För det kommer gå upp och ner och detta kommer ta tid. Påminn mig om detta när jag surar över uteblivna resultat... Jag får även jobba mycket med hjärnspökena att jo det går att äta så mycket mat om du gör bra val och samtidigt gå ner i vikt. Men det är en tankevurpa för mig och något jag får påminna mig själv om flera gånger per dag.

Fast å andra sidan är ju det j…

Hur går jag vidare?

Funderat länge på hur jag ska ta mig närmre ett av mina mål för i år dvs det där med att komma i mina fina klänningar igen. Jag har ju kommit så otroligt långt sedan jag började på denna hälsoresan för snart 10 år sedan. Holy crap är det så länge sedan jag vägde in på över 125 pannor, inte tog mer än typ 200 steg per dag och åt skräpmat och socker varje dag!!! Jag är så stolt över hur jag förändrat mitt liv men det är ju en livslång uppgift. Och det känns som för varje år, månad, vecka och dag lär jag mig något om mig själv och hur min kropp samt knopp funkar. Plus att jag fortsätter bygga mitt facit för mig!

Körde ju tidigare i år Itrim Fokus för att komma igång med träning. Då det bestod av 3 inspirationsföreläsning och 9 PT Small Group tillfällen. Och träningen funkar ju strålande nu men fråga inte om armhävningarna och Ica-Klassikern bara... Nu är jag redo för nästa steg - att ta tag i maten. Eller snarare planeringen av min mat och portionsstorlekarna. Att äta lagom portioner, gö…

Dag 70 - Förlängt abonnemang på Mamma Fitness

Idag förlängde jag mitt abonnemang på PT Online och Mamma Fitness Sweden. Har tänkt på det ett tag och pratat igenom med maken. Jag trivs ju så himla bra med träningspassen som Olga planerar till mig, receptbanken är suverän, jag får bra feedback/pepp plus jag behöver ha koll på kostintaget samt vikten (på ett lagom sätt). Sen att jag inte har kunnat hålla tassarna ifrån socker är ju en annan sak - då kan man ju inte skylla på någon annan att resultaten uteblir. Jag signade upp för 6 månader så då blir det till mitten på januari ungefär. Speciellt bra när jag kommer börja nytt jobb i slutet på juli för då brukar man ju ha svårt att behålla rutiner etc.

Kost: Gröna vågen...
Träning: Cykelpendling och promenad
Mentalt: Lite seg men glad. Börja kännas att man behöver semester :-)