Fortsätt till huvudinnehåll

Har du en hinklista?

Läste i senaste Topphälsa om "Så blir ditt livs dröm verklighet" och om att göra sin egna bucket list. Har ju stött på uttrycket en hel del gånger tidigare och kanske fantiserat lite lätt över en egen lista. Härom morgonen tog jag faktiskt penna och block och satte mig ner för att fundera. Vad vill jag egentligen ha på min hinklista?

Kom fram till en massa upplevelser, känslor och hur vill jag leva livet-tankar. Är inte klar med tänkandet men en del saker som poppade upp var:

  • lära mig att busvissla
  • klara av min kettlebellscertifiering 
  • köra snötskoter
  • leva ett aktivt och hälsosamt liv som får mig att må bra
  • gå matlagningskurs(er)
  • lära mig (igen man åkte ju när man var en minimänniska) att åka längskidor
  • bila genom USA
  • fler "äventyrsresor" a la Jordanien och Skottland - jag vill upptäcka världen!
  • bli en lugnare själ och njuta här och nu
  • anlita en personal shopper/stylist
  • åka på cykelsemester
  • vandra i Sverige och alperna
  • ta 100 kilo i marklyft
  • åka luftballong
  • stadsweekendresor till tex Barcelona, Prag, Berlin...
  • spa:a på Yasuragi
  • åka till Playitas eller ett liknande ställe
  • mysa med maken så mycket som möjligt
  • bestiga kebnekaise
  • ha ett "roligt, spännande och utmanade" jobbsituation
  • ha fokus på det positiva och bort med allt som ger negativ energi
  • ... 
MEN framförallt kom jag fram till att jag har ett jäkla bra liv här och nu! Jag och min familj mår bra, gift med världens bästa man, bor i det finaste huset, gör vad jag vill/känner för på min fritid, maken och jag kan resa, jag är stark i kropp och själ och en massa annat. Jag lever ju liksom min bucket lista redan!!!

Har du en hinklista?

Kommentarer

  1. Hej hej, jag har kikat in hos dig tidigare men kan inte för mitt liv komma ihåg om jag sa 'hej' då! :) Minnet..... :)

    Jag blev tipsad om din blogg av min vän Nellie. Hon trodde att din blogg skulle funka utmärkt som inspiration för mig, som är en småätare av rang, sockerberoende och ständigt funderar över hur jag ska få rätt på mina matvanor. Eller mina ovanor rättare sagt! :)

    Så - här är jag och läser!
    Kram Jennica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej hej Jennica och välkommen hit! Hoppas du gillar vad du läser :-) Kram Tina.

      Radera
  2. Äntligen har Jennica hittat till din blogg! Jag har "skickat hit en annan kompis också (Louise). :) En bucketlist ska jag absolut göra och jag skulle i stort sett kunna ta din rakt av och jag skulle också kunna stryka ett par saker dvs. sådant som jag gjort/uppnått redan. Att busvissla t.ex. det kan jag och jag lever ett aktivt och hälsosamt liv. Jag tror att du skulle bocka av ett par saker du med! :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha då får du lära mig att busvissla Nellie!!! Kram

      Radera
    2. Det gör jag gärna. Dock verkat mina skilla som busvisslingsinstruktör sådär. Min man vill också lära sig men jag har inte lyckats lära honom på 7 år.

      Radera
    3. Ajdå men kan ju vara värt ett försök ändå :-)

      Radera
  3. Härlig läsning!Har en del punkter jag håller med om oxå ;) Vill bara passa på att tipsa om cykelsemester-har cyklat Gotland runt,Österlen och längs Göta Kanal.Gotland var väldigt blåsigt men då var vi där i april/maj-det var iofs en bra tid ur den synpunkten att turistsäsongen inte riktigt var igång.Österlen minns jag som den bästa semestern-bodde på flera väldigt mysiga b&b där!Om du vill förena nytta med nöje finns ju www.rideofhope.se!
    Heja dej!Ska oxå fundera på min lista :D
    /L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh bra tips L - de får jag kolla upp!!! Tack!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dag 70 - Förlängt abonnemang på Mamma Fitness

Idag förlängde jag mitt abonnemang på PT Online och Mamma Fitness Sweden. Har tänkt på det ett tag och pratat igenom med maken. Jag trivs ju så himla bra med träningspassen som Olga planerar till mig, receptbanken är suverän, jag får bra feedback/pepp plus jag behöver ha koll på kostintaget samt vikten (på ett lagom sätt). Sen att jag inte har kunnat hålla tassarna ifrån socker är ju en annan sak - då kan man ju inte skylla på någon annan att resultaten uteblir. Jag signade upp för 6 månader så då blir det till mitten på januari ungefär. Speciellt bra när jag kommer börja nytt jobb i slutet på juli för då brukar man ju ha svårt att behålla rutiner etc.

Kost: Gröna vågen...
Träning: Cykelpendling och promenad
Mentalt: Lite seg men glad. Börja kännas att man behöver semester :-)

Kassar, matlagning och stålplattor!

Jag är nu inne på min fjärde vecka med Viktväktarna och jag är väldigt positivt överraskad. Självklart är den stora boosten att stålplattan visar på viktminskning. Hittills 3,6 kg ner och imorgon är det dags för nästa invägning. Följ mig på Instagram så får du ta del av resultatet :-) Men jag vågar liksom inte hoppas på något resultat eller ha några förväntningar. Känner dock hur kroppen förändras och blir mindre här och där. Hoppas bara jag har styrkan och motivationen att fortsätta om ett bakslag skulle komma.

Men jag har bestämt med mig själv att jag fortsätter denna vägen hela abonnemangstiden dvs till november oavsett. För det kommer gå upp och ner och detta kommer ta tid. Påminn mig om detta när jag surar över uteblivna resultat... Jag får även jobba mycket med hjärnspökena att jo det går att äta så mycket mat om du gör bra val och samtidigt gå ner i vikt. Men det är en tankevurpa för mig och något jag får påminna mig själv om flera gånger per dag.

Fast å andra sidan är ju det j…

Hur går jag vidare?

Funderat länge på hur jag ska ta mig närmre ett av mina mål för i år dvs det där med att komma i mina fina klänningar igen. Jag har ju kommit så otroligt långt sedan jag började på denna hälsoresan för snart 10 år sedan. Holy crap är det så länge sedan jag vägde in på över 125 pannor, inte tog mer än typ 200 steg per dag och åt skräpmat och socker varje dag!!! Jag är så stolt över hur jag förändrat mitt liv men det är ju en livslång uppgift. Och det känns som för varje år, månad, vecka och dag lär jag mig något om mig själv och hur min kropp samt knopp funkar. Plus att jag fortsätter bygga mitt facit för mig!

Körde ju tidigare i år Itrim Fokus för att komma igång med träning. Då det bestod av 3 inspirationsföreläsning och 9 PT Small Group tillfällen. Och träningen funkar ju strålande nu men fråga inte om armhävningarna och Ica-Klassikern bara... Nu är jag redo för nästa steg - att ta tag i maten. Eller snarare planeringen av min mat och portionsstorlekarna. Att äta lagom portioner, gö…