Fortsätt till huvudinnehåll

Inlägg

Visar inlägg från april 3, 2013

Hmm en reflektion över mättnadskänsla

Frukosten igår vart för stor för när det var lunchdags så var jag inte riktigt hungrig. What? Kände verkligen efter om jag inte var hungrig men nä inte riktigt. Därför minskade jag ner portionen idag. Märks att det inte är skogshuggarportioner som jag sätter i mig längre. Visserligen tränar jag inte tung styrka nu så sedan kommer nog portionerna bli lite större. Men onödigt att sätta i sig utav gammal vana utan att känna efter.
Nu njuter jag av varje tugga och gör mitt yttersta för att äta långsamt. Tror mig det är en riktig challenge för en "kasta in i gapet och tugga helst inte" kind of girl... Idag la jag åter igen upp frukosten på en assiett och åt i fikarummet med sällskap. Dock bara ett kokt ägg, 1 finncrisp och lite mindre räksallad. Lunchen igår la jag även upp på en mattallrik och det var en ceasarkycklingsallad jag hämtat från Grand Deli. Den är så mumsig och jag hade längtat :-)
Förra året åt jag hela salladen direkt ur lådan plus två stora skivor surdegsbröd med…

Kommande träningstillfälle inför Vår Ruset

La upp detta i fb-gruppen idag men även här kommer informationen för er som är nyfikna.

Här kan ni hittar vår löparcoach för det gemensamma tillfället i Lund den 13 april: http://icanrestwhenimdead.com/?p=11041

Den 20 april kör vi i Pildammarna i Malmö med http://www.ksmanagement.se/

Och i Lund den 22 april kör vi med: http://blogg.piggelina.se/2013/04/vrruset-med-p-ett-hrn/

Nu söker jag en till frivillig som vill hjälpa Team Malmö på sin resa mot Vår Ruset. Är du löparcoach och intresserad kontakta mig på direkten! Ytterligare ett tillfälle är inplanerat i Malmö dvs den 28 april. Så kom igen nu och stötta oss på vårt äventyr!!!

PS! Inlägget uppdaterat senast 6 april.

Kortleksträning

Om du följt bloggen en tid så vet du nog att jag är en Biggest Loser USA fan... Är nu insnöad på den senaste säsong och måste dela med mig utav ett tips från coach Bob. Under en "sista chansen" träning så utsatte han sitt team för följande jäkligt effektiva och underhållande träningspass: han tog en kortlek där tex ruter betydde armhävningar, spader thursters, hjärter burpees och klöver knäböj, sen drog han ett kort ur leken i rasande fart och deltagarna skulle utföra övningen tex hjärter 4 = 4 burpees eller klöver ess = 11 knäböj osv tills kortleken vart slut. Testa det hemma om du vågar :-)

By the way den svenska version som självklart också måste följas startar den 8 april. Läs mer här:
http://www.tv4.se/biggest-loser-sverige/artiklar/h%C3%A4r-%C3%A4r-deltagarna-i-biggest-loser-tro-hopp-och-k%C3%A4rlek-51519abd04bf720a3b000014

Dagens motto