Fortsätt till huvudinnehåll

Inlägg

Visar inlägg från augusti 18, 2013

Veckans status - 2 veckor kvar!

Måndag
Steg: 11906, 8,929 km, 344,9 kcal.
Träning: 65 min tabata, 1h 40min cykling (till och från jobb samt till och från träningen).
Kost: 1570 kcal - sugen på Grand Delis goa bröd men jag åt inget!
Sömn: Kom i säng sent igår och sovit dåligt :-(

Tisdag
Steg: 11207, 8,405 km, 318,2 kcal.
Träning: 50 min cykling, 1h crosstrainer.
Kost: 1485 kcal - fiskdag bidde det idag!
Sömn: Kom i säng lite sent.

Onsdag
Steg: 11506, 8,629 km, 321,2 kcal (i ÖSREGN!!!)
Träning: 1h kettlebells (ingen cykling pga vädret så passade på att handla med bilen)
Kost: 1926 kcal - hungrig så blev lite mer än beräknat efter träningen men hey det var en frökuse med ägg och skinka :-)
Sömn: Kom i säng i tid - good girl!

Torsdag
Steg: 10530, 7,897 km, 306,3 kcal.
Träning: 50 min cykling, 1 h crosstrainer.
Kost: 1518 kcal - torsk och grönsaker plus varma mackor till kvällen m.m.
Sömn: Kom i säng i tid - good girl!

Fredag
Steg: 11153, 8,364 km, 308,2 kcal.
Träning: 50 min cykling, 1h crosstrainer.
Kost: 3158 kcal - yikes…

TRX dagen lång!

Strax innan kl 9.00 klev jag in på Nordic Wellness på Djäknegatan. Jag har varit där innan tex kan du läsa och se lite bilder här: http://www.butterflytina.com/2011/11/jattekul-traning.html. Inte det lättaste att uppdatera under dagen dock då detta är som en bunker :-) Inga fönster, inget syre, inget nät men väldigt central och schyssta lokaler. Robert, vår lärare från Concept,välkomnade oss och efter lite tekniska problem att komma in i det inlåsta rummet där de efterlängtade TRX:n fanns så satte dagen igång.
Fullt ös med teori varvat med praktiska övningar så när det var dags för lunch tog jag chansen att följa med för att hämta - dels för att få lite luft och dels för att jaga steg :-) Efter en god räksallad från Redfellas så var det bara på det igen. Under dagen körde vi igenom en mängd olika övningar för ben, överkropp, core, stretch, rörlighet och allt möjligt. Vi har gått igenom alla beståndsdelarna utav en TRX, do's and dont's, upplägg utav pass och vi fick testa på a…