Fortsätt till huvudinnehåll

Inlägg

Visar inlägg från september 12, 2013

Dagens "må bra"

Tacksam för/saker som fått mig att må bra och bli glad under dagen:
Att jag sovit som en stock fast en "känsligt "jobbmail precis innan jag lämnade jobb igår dvs jag låg inte och löste problemet hela natten... Och voila tog tag i det direkt på morgonen och nu är allt på banan.Lunchpromenad i solen genom Gamla Väster i MalmöStort Söderdröm-te från Espresson House - en av favvisarna utav köpe-te ute på stanAtt jag genomförde det planerade kettlebellspass här hemma. Blev rejält svettig och himmelns glad jag börjar nu för det finns lite att jobba på :-)Makens och min gemensamma trigger point stund - glada skratt, peppande och kvidande :-) Vad har du gjort idag som fått dig att må bra eller bli glad? Något du är tacksam för?

Så jäkla nöjd!

Så kan jag sammanfatta mitt första hemmapass inför certifieringen! Framförallt för att jag gjorde det då hemmaträning inte är min starka sida. Vecka 1 och jo om vi säger så här - det finns utvecklingsmöjligheter :-) Därför är jag glad att jag började nu så att det sitter senare. Saker jag måste finslipa på är tekniken, uthålligheten, styrkan och rörligheten. Så tutti helt enkelt! Men jag började på en lagom nivå för jag vill att kroppen ska få vänja sig så kroppen håller.

Dagens pass bidde följande och kördes med 8 kgs bellsen (tog ca 30 min):

Uppvärmning med pinnen där jag kör en serie utav övningar som jag brukar dvs 10 halva axlar, 10 hela bakom, 10*2 halos, 20 sidrotationer, 10 marklyft, 10 knäböj, 10 overhead squats, 10 good mornings.Tabata-intervaller: Sving20 st Snatch (vänster) 20 st Snatch (höger)40 st Knäböj20 st Clean (vänster) 20 st Clean (höger)20 st Jerk (vänster) 20 st Jerk (höger)Tabata-intervaller: Sving Efter kettlebellsen blev det premiär med Trigger point kitet. Mak…

Inga ursäkter!

Jaha detta kom igår så nu finns ju liksom inga ursäkter. Ikväll blir det trigger point och kettlebells hemma. Tänk på målet Jensen!