Fortsätt till huvudinnehåll

Inlägg

Visar inlägg från september 13, 2013

Dagens "må bra"

Tacksam för/saker som fått mig att må bra och bli glad under dagen:
Att jag vart pigg när klockan ringde 5.30...Dagens pass med PT-Katarina - så välbehövligt för min kropp!Morgonpromenad genom folktomt Lund med sol på näsan.Att jag kom iväg till Rotary - har inte varit där detta året... Var väldans trevligt så skärpning Jensen!Jag har cykelpendlat i 7 veckor till jobbet. Stolt bloggerska!Att det är fredag och därmed HELG! Vad har du gjort idag som fått dig att må bra eller bli glad? Något du är tacksam för?

Intressant...

Intressant artikel idag i Sydsvenskan om att hockeyspelarna i Malmö undviker gluten och pastaladdning inför match. Istället så är det bra proteiner, fett och grönsaker som ska käkas. Enligt min definition är detta LCHF dvs struntar i skiten, håll dig till ren mat, undvik för mycket gluten och var inte rädd för fettet. Men visst jag förstår att man kan bli trött på klassificeringarna för det handlar ju om att go back to bascis. 
Några av vinsterna som spelarna märkt är: minskad huvudvärk/migrän, bättre återhämtning, större andel muskler av kroppsvikten och minskade magproblem. Inte illa eller hur? Här kan du läsa artikeln: http://www.sydsvenskan.se/sport/glutenstopp-ska-ge-muskler/

Tidig morgon!

Fredag = PT-Katarina dags! När klockan ringde 5.30 så vart jag faktiskt pigg. Okej inte första minuten men när jag väl öppnat ögonen... Om inte annat vaknade jag under cykelturen in till Lund. Yikes det vart kallt och fuktigt. Men jag var rejält uppvärmd när jag kom fram.

Dagens pass var som vanligt fullt med övningar för den däringa rörligheten. Ack vad det är plågsamt men välbehövligt. Blir helt andfådd, svettig och får kämpa med kroppens alla muskler utav av övningar som egentligen är typ stillastående men som pressar min kropp. Känns också rejält men är väldigt skönt efteråt. Speciellt nu efter passet - helt mjuk och skön i kroppen om än lite öm :-)

Idag övade vi även mycket på min teknik i knäböj som behövs finslipas rejält. Just det där att ha kroppskännedom och veta hur djupt man kan gå utan att tappa bålen och svanken. Svårt som tusan och något PT-Katarina påminde mig om idag är just hur jag håller mitt bäcken.

Där fick jag en påminnelse från när sjukgymnasten hjälpte mig med …