Fortsätt till huvudinnehåll

Inlägg

Visar inlägg från september 27, 2013

Dagens "må bra"

Tacksam för/saker som fått mig att må bra och bli glad under dagen:
Tyst cykeltur imorse kl 06.15 i mörker med en liten antydan till soluppgångPasset med PT-Katarina och framför allt hur kroppen känns efteråtGod frukost på rågbörd, ägg, kalkon, gräslök och en kopp teFilmen jag stötte på idag med de små hockeykillarna - värme i hjärtat!Att jag stod öga mot öga i kardemummabullefajten och gick segrande ut!Kvällens tjejmiddag med Annika, Annelie och Cissi - mys!Att jag har på mig ny fin kofta från St Tropez med glitterpaljetter och känner mig så fin. Mer glam till denna bloggerskan! Vad har du gjort idag som fått dig att må bra eller bli glad? Något du är tacksam för?

Apropå att inte ge upp!

Hittade denna underbara filmsnutt inne hos Carina Isaksson idag. Ungefär så här känner jag mig med min rörlighet dvs små små steg där PT-Katarina pushar på :-) Och en dag ska jag också lyfta näven i en segergest... Alla kan och ibland behöver man hjälp för att nå sitt mål! Tänk på att ett pyttesteg är ett steg närmare mål!

Den blick lill-killen ger vit-tröjan när den skjuter bort pucken - typ var det verkligen nödvändigt... Men framför allt kompisen som inte ger upp och stöttar hela vägen in i mål - det är en sann kompis!

Veckans tuffaste pass!

Alltså att köra ett tufft kettlebellspass är jobbigt. Att köra ett tabatapass i Lomma är jobbigt. Att cykla hemifrån jobb i motvind är jobbigt. Att köra tung styrka i gymmet är jobbigt. Men veckans absolut tuffaste pass är fredagsmorgon med PT-Katarina. Oftast utan så mycket svettdroppar men en massa kvidande, svordomar, profylaxandningar och teknik snurrande i huvudet.

Fast när jag går ut genom dörren på Fitness24Seven nyduschad och fräsch som en nyponros kl 8.30 då är det med ett brett leende och lätta steg. Perfekt start på "nästan-helg". Hela kroppen är mjuk och böjlig och denna bloggerskan lättad att passet är över :-) Plus idag längtade jag extra till jobb för jag förberett en smarrig frukost på rågbröd, ägg, kalkon och gräslök. Mums!

Dagens pass hade as usual rörlighet i fokus samt knäböjstenik. Precis som jag beställt fast jag alltid ångrar mig 5 minuter in i passet. Först crunches, bensparkar och knäböj i uppvärmning. Efter det massa stretch/rörlighet för rumpa, bak…