Fortsätt till huvudinnehåll

Funderar på dessa!

Jag har varit så modig igår och idag. Igår gick jag på mitt första lunchpass i boxen och idag ett helt vanligt crossfit pass dvs inga Intropass längre... Eller jo på söndag men jag utökar repertoaren lite grann :-) Igår var det till min överraskning en team WOD men jag överlevde det också. Även om träningsvärken är grym både från de olika crossfitpassen jag kört och tabatapasset i tisdags. Var inte helt övertygad om jag skulle klara dagens pass men det gick!

Igår handlade passet efter uppvärmning om att öva på pull-ups och sedan skulle vi lyfta 10 000 kilo på 20 minuter tillsammans dvs i ett team. Vi var indelade 2 och 2. Vikten (stång plus viktplattor - valfria vikter) skulle från marken till rakt över huvudet. Det bidde alltså en jäkla massa snatches och frivändningar. Jisses vad svetten lackade men det vart kul. Maj-Britt (som jag teamade med) och jag fick ihop en massa tusen kilo. Sånt kan man också pyssla med på lunchen :-)

Idag stod det knäböj på schemat och sedan en WOD på 15 minuter a la 1 min knäböj, 2 min DU (double unders men jag hoppade vanliga jämfota hopp med repet), 3 min armhävningar, 4 min rygglyft och till sist 5 min pull-ups. Jag fick ihop 376 reps och det är jag himla nöjd med! Plus idag vart jag inte lika nervös. Börjar nog känna mig lite som hemma och att jag fokuserar på mig själv och min utveckling. Dvs skit samma om de andra hoppa double under för jag är så himla glad att jag fått sådan spinn på repet och kan hoppa jämfota nu för tiden!

Dock funderar jag på om jag inte ska investera i sådan här. Eller tror ni att det modet inte funkar i crossfit-världen? Men fasiken mina knä är helt blå och ömma :-)

Fast jag kanske ska go all in?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dag 70 - Förlängt abonnemang på Mamma Fitness

Idag förlängde jag mitt abonnemang på PT Online och Mamma Fitness Sweden. Har tänkt på det ett tag och pratat igenom med maken. Jag trivs ju så himla bra med träningspassen som Olga planerar till mig, receptbanken är suverän, jag får bra feedback/pepp plus jag behöver ha koll på kostintaget samt vikten (på ett lagom sätt). Sen att jag inte har kunnat hålla tassarna ifrån socker är ju en annan sak - då kan man ju inte skylla på någon annan att resultaten uteblir. Jag signade upp för 6 månader så då blir det till mitten på januari ungefär. Speciellt bra när jag kommer börja nytt jobb i slutet på juli för då brukar man ju ha svårt att behålla rutiner etc.

Kost: Gröna vågen...
Träning: Cykelpendling och promenad
Mentalt: Lite seg men glad. Börja kännas att man behöver semester :-)

Kassar, matlagning och stålplattor!

Jag är nu inne på min fjärde vecka med Viktväktarna och jag är väldigt positivt överraskad. Självklart är den stora boosten att stålplattan visar på viktminskning. Hittills 3,6 kg ner och imorgon är det dags för nästa invägning. Följ mig på Instagram så får du ta del av resultatet :-) Men jag vågar liksom inte hoppas på något resultat eller ha några förväntningar. Känner dock hur kroppen förändras och blir mindre här och där. Hoppas bara jag har styrkan och motivationen att fortsätta om ett bakslag skulle komma.

Men jag har bestämt med mig själv att jag fortsätter denna vägen hela abonnemangstiden dvs till november oavsett. För det kommer gå upp och ner och detta kommer ta tid. Påminn mig om detta när jag surar över uteblivna resultat... Jag får även jobba mycket med hjärnspökena att jo det går att äta så mycket mat om du gör bra val och samtidigt gå ner i vikt. Men det är en tankevurpa för mig och något jag får påminna mig själv om flera gånger per dag.

Fast å andra sidan är ju det j…

Hur går jag vidare?

Funderat länge på hur jag ska ta mig närmre ett av mina mål för i år dvs det där med att komma i mina fina klänningar igen. Jag har ju kommit så otroligt långt sedan jag började på denna hälsoresan för snart 10 år sedan. Holy crap är det så länge sedan jag vägde in på över 125 pannor, inte tog mer än typ 200 steg per dag och åt skräpmat och socker varje dag!!! Jag är så stolt över hur jag förändrat mitt liv men det är ju en livslång uppgift. Och det känns som för varje år, månad, vecka och dag lär jag mig något om mig själv och hur min kropp samt knopp funkar. Plus att jag fortsätter bygga mitt facit för mig!

Körde ju tidigare i år Itrim Fokus för att komma igång med träning. Då det bestod av 3 inspirationsföreläsning och 9 PT Small Group tillfällen. Och träningen funkar ju strålande nu men fråga inte om armhävningarna och Ica-Klassikern bara... Nu är jag redo för nästa steg - att ta tag i maten. Eller snarare planeringen av min mat och portionsstorlekarna. Att äta lagom portioner, gö…