Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 13 - Smal nacke

Klockan ringde 06 så bara upp och hoppa. Packa lite och sedan iväg på cykeln till gymmet. Byta om och sedan köra hårt i en timme. Skönt med dusch och fix efter det. Äggmackor med te till frukost på jobb. Jobba, jobba, jobba. Laxlunch till lunch och keso till mellis. Iväg till bästa frissan Birna för att klippa av allt hår (bokstavligen) och färga bort det gråa. Och på mycket länge har jag min egna hårfärg - ja förutom i botten då. Dagens kommentar kom från Birna: det märks att du kör hårt igen för din nacke har blivit smal...

Fick min andra feedback från PT Online kostrådgivaren Linnéa idag. Skönt att någon har koll på mig tycker jag. Plus att jag förbereder dagens matintag så jag vet vad som gäller. Fyller i allt i verktyget och har koll helt enkelt. Visst det är ju inte meningen att man ska fylla i resten av sitt liv eller kan ha någon extern person som alltid har koll på en. Men just nu behöver jag detta stödet för att lyckas. Därför är jag väldigt nöjd med mitt val att signa upp!

Dagens feedback - ja lite censur igen för vissa saker är private.

Kost: Gått som smort men det är för att allt har varit förberett. Det enda jag har behövt bekymra mig om är att packa med matlådorna och öppna dem och äta var ca tredje timme.
Träning: Måndagspasset - sista övningarna was murder... Höftlyft med stång kombinerat med upphopp. 12 av varje i superset, vila 30 sekunder och kör 6 rundor. Fin avslutning efter bröst, marklyft, axelpressar m.m. Imorgon knäböj i alla varianter.
Mentalt: Sol ute och sol inne. Skönt att ha ett lugn i kroppen och inte jaga socker hela tiden.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dag 70 - Förlängt abonnemang på Mamma Fitness

Idag förlängde jag mitt abonnemang på PT Online och Mamma Fitness Sweden. Har tänkt på det ett tag och pratat igenom med maken. Jag trivs ju så himla bra med träningspassen som Olga planerar till mig, receptbanken är suverän, jag får bra feedback/pepp plus jag behöver ha koll på kostintaget samt vikten (på ett lagom sätt). Sen att jag inte har kunnat hålla tassarna ifrån socker är ju en annan sak - då kan man ju inte skylla på någon annan att resultaten uteblir. Jag signade upp för 6 månader så då blir det till mitten på januari ungefär. Speciellt bra när jag kommer börja nytt jobb i slutet på juli för då brukar man ju ha svårt att behålla rutiner etc.

Kost: Gröna vågen...
Träning: Cykelpendling och promenad
Mentalt: Lite seg men glad. Börja kännas att man behöver semester :-)

Kassar, matlagning och stålplattor!

Jag är nu inne på min fjärde vecka med Viktväktarna och jag är väldigt positivt överraskad. Självklart är den stora boosten att stålplattan visar på viktminskning. Hittills 3,6 kg ner och imorgon är det dags för nästa invägning. Följ mig på Instagram så får du ta del av resultatet :-) Men jag vågar liksom inte hoppas på något resultat eller ha några förväntningar. Känner dock hur kroppen förändras och blir mindre här och där. Hoppas bara jag har styrkan och motivationen att fortsätta om ett bakslag skulle komma.

Men jag har bestämt med mig själv att jag fortsätter denna vägen hela abonnemangstiden dvs till november oavsett. För det kommer gå upp och ner och detta kommer ta tid. Påminn mig om detta när jag surar över uteblivna resultat... Jag får även jobba mycket med hjärnspökena att jo det går att äta så mycket mat om du gör bra val och samtidigt gå ner i vikt. Men det är en tankevurpa för mig och något jag får påminna mig själv om flera gånger per dag.

Fast å andra sidan är ju det j…

Hur går jag vidare?

Funderat länge på hur jag ska ta mig närmre ett av mina mål för i år dvs det där med att komma i mina fina klänningar igen. Jag har ju kommit så otroligt långt sedan jag började på denna hälsoresan för snart 10 år sedan. Holy crap är det så länge sedan jag vägde in på över 125 pannor, inte tog mer än typ 200 steg per dag och åt skräpmat och socker varje dag!!! Jag är så stolt över hur jag förändrat mitt liv men det är ju en livslång uppgift. Och det känns som för varje år, månad, vecka och dag lär jag mig något om mig själv och hur min kropp samt knopp funkar. Plus att jag fortsätter bygga mitt facit för mig!

Körde ju tidigare i år Itrim Fokus för att komma igång med träning. Då det bestod av 3 inspirationsföreläsning och 9 PT Small Group tillfällen. Och träningen funkar ju strålande nu men fråga inte om armhävningarna och Ica-Klassikern bara... Nu är jag redo för nästa steg - att ta tag i maten. Eller snarare planeringen av min mat och portionsstorlekarna. Att äta lagom portioner, gö…