Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 3 - Minus på vågen

Fredagar ska man väga sig och mäta sig för att bokföra resultaten på sajten för PT Online. Efter det kan ens kost- och träningsschema ändras om jag har förstått det hela korrekt. Det får jag nog reda på i första feedbacken nästa vecka. Nåja jag är himla nöjd för vågen visade ner 2,4 kilo på två dagar, 1 cm mindre i midjan och 1 cm mindre runt rumpan.

Nä det är ju inte precis fett som lämnat kroppen utan snarare vatten eftersom jag var så himla duktig på att kolhydratsladda innan med kanelbullar och godis... Men jag är så nöjd med det för det ger ju en extra pepp. Kommer ju definitivt komma invägningar som inte är lika positiva. Det är ju då det gäller att ha peppen kvar och stick with the program. Medgång är enkelt, det är i motgång som ens riktiga färg avslöjas.

Summering dag 3
Kost: God hallonsmoothie till frukost som var perfekt innan träningen. Räkor och ägg till lunch plus kesomellis. Omelett och så en sista omgång rostbiffssallad för denna gången. Men har ytterligare en mellis som väntar :-)
Träning: Tabata i Lomma (65 min) plus cykling dit och hem (45 min).
Steg: Hade 3000 steg på räknaren när batteriet dog. Men lika bra det för jag hade inte tänkt att jaga några steg idag då hälen inte är glad på mig.
Mentalt: Hungrig/låg mot slutet av träningen och på vägen hem. Kanske borde packat ner keson och ätit innan cyklingen men svepte den direkt jag kom innanför dörren. Annars har det funkat bra idag för jag har ju bara behövt fokusera på att fixa maten och vakta soffan. Fast känner också av sockersuget och att abstinens lurar i kulisserna.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dag 70 - Förlängt abonnemang på Mamma Fitness

Idag förlängde jag mitt abonnemang på PT Online och Mamma Fitness Sweden. Har tänkt på det ett tag och pratat igenom med maken. Jag trivs ju så himla bra med träningspassen som Olga planerar till mig, receptbanken är suverän, jag får bra feedback/pepp plus jag behöver ha koll på kostintaget samt vikten (på ett lagom sätt). Sen att jag inte har kunnat hålla tassarna ifrån socker är ju en annan sak - då kan man ju inte skylla på någon annan att resultaten uteblir. Jag signade upp för 6 månader så då blir det till mitten på januari ungefär. Speciellt bra när jag kommer börja nytt jobb i slutet på juli för då brukar man ju ha svårt att behålla rutiner etc.

Kost: Gröna vågen...
Träning: Cykelpendling och promenad
Mentalt: Lite seg men glad. Börja kännas att man behöver semester :-)

Kassar, matlagning och stålplattor!

Jag är nu inne på min fjärde vecka med Viktväktarna och jag är väldigt positivt överraskad. Självklart är den stora boosten att stålplattan visar på viktminskning. Hittills 3,6 kg ner och imorgon är det dags för nästa invägning. Följ mig på Instagram så får du ta del av resultatet :-) Men jag vågar liksom inte hoppas på något resultat eller ha några förväntningar. Känner dock hur kroppen förändras och blir mindre här och där. Hoppas bara jag har styrkan och motivationen att fortsätta om ett bakslag skulle komma.

Men jag har bestämt med mig själv att jag fortsätter denna vägen hela abonnemangstiden dvs till november oavsett. För det kommer gå upp och ner och detta kommer ta tid. Påminn mig om detta när jag surar över uteblivna resultat... Jag får även jobba mycket med hjärnspökena att jo det går att äta så mycket mat om du gör bra val och samtidigt gå ner i vikt. Men det är en tankevurpa för mig och något jag får påminna mig själv om flera gånger per dag.

Fast å andra sidan är ju det j…

Hur går jag vidare?

Funderat länge på hur jag ska ta mig närmre ett av mina mål för i år dvs det där med att komma i mina fina klänningar igen. Jag har ju kommit så otroligt långt sedan jag började på denna hälsoresan för snart 10 år sedan. Holy crap är det så länge sedan jag vägde in på över 125 pannor, inte tog mer än typ 200 steg per dag och åt skräpmat och socker varje dag!!! Jag är så stolt över hur jag förändrat mitt liv men det är ju en livslång uppgift. Och det känns som för varje år, månad, vecka och dag lär jag mig något om mig själv och hur min kropp samt knopp funkar. Plus att jag fortsätter bygga mitt facit för mig!

Körde ju tidigare i år Itrim Fokus för att komma igång med träning. Då det bestod av 3 inspirationsföreläsning och 9 PT Small Group tillfällen. Och träningen funkar ju strålande nu men fråga inte om armhävningarna och Ica-Klassikern bara... Nu är jag redo för nästa steg - att ta tag i maten. Eller snarare planeringen av min mat och portionsstorlekarna. Att äta lagom portioner, gö…