Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 42 - Skippar målvikten

Igår var det gruppträff på Itrim. Ett tag sedan sist för nu är det ju bara en gång i månaden. Blandade känslor innan för kände att just nu klarar jag inte av "en bunt missnöjda och gnälliga kärringar". Har ju dels varit struligt på centret och dels sedan olika grupper slagits samman har jag inte tyckt det gett lika mycket. Fast så fel jag hade. En av om inte årets nyttigaste gruppträffar för fru Jensen. Vi var inte så många men först hade vi en lite gruppövning för att bonda mer. Jättebra initiativ utav coach Therese!

Efter det låg fokus på motivation och strategier. Väldans bra och jag fick mig en rejäl tankeställare. Därför ska jag sätta mig senare i veckan med övningarna t.ex. lägga upp strategin för sommaren för jag känner att jag behöver jobba lite på det mentala. Idag hade jag "Motivationssamtal" med Therese inbokat. Vi bestämde det sist för då skulle jag ju vara halvvägs med "PT Online och Mammafitness". Tänkte det skulle bli kul att jämföra före, under och efter även på vågen dvs med muskelmassa, fettprocent.

Men jag ger fasiken upp tänkte jag igår för då visade vågen ner massa kilon i muskler och upp i fettprocent. Hallå! Ja jag vet att förra veckan inte var klockren ur ett kostperspektiv men musklerna ska vara där. Och idag när jag ställde mig på vågen igen på Itrim för att så hade jag gått upp 1,5 kilo muskler över natten... I don´t think so. Diskuterade det igår med de som följt mig sedan start att jag är den i gruppen som det har fluktuerat på mest dvs visst några hekton hit och dit men min fantastiska kropp kan gå upp 5 kilo muskler på ett par dagar. Det ni :-)

Kände även igår att det vara jobbigt att "alla andra" har nått sin målvikt eller är nära medan denna ligger flera kilo borta. Tradigt!!! Tänkt ett tag men idag tillsammans med coachen togs beslutet att lägga målvikten åt sidan ett tag. Jodå fortsätta rapportera vikt och mått till Olga samt väga in mig på Itrim men jobba mentalt på att ta bort fokusen. Ungefär som att för nu skippa stegräknaren för att fokusera på annat. Jag vill lägga fokuset på att sköta kosten enligt mitt schema hos PT Online. Där ska krutet ligga - att fixa 6 gröna dagar och en 1 röd dag! Plus sköta träningen som jag ska. Då kommer jag få resultatet oavsett vad stålplattan behagar visa.

Bra tips på Itrim!

Veckans övningar! 

Kost: Peppen till mig för nu är jag back on track!
Träning: Japp massa knäböj och idag klarade jag plankan 3*1 minuter för första gången i superset med Russians!
Mentalt: Jag kan, jag vill!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dag 70 - Förlängt abonnemang på Mamma Fitness

Idag förlängde jag mitt abonnemang på PT Online och Mamma Fitness Sweden. Har tänkt på det ett tag och pratat igenom med maken. Jag trivs ju så himla bra med träningspassen som Olga planerar till mig, receptbanken är suverän, jag får bra feedback/pepp plus jag behöver ha koll på kostintaget samt vikten (på ett lagom sätt). Sen att jag inte har kunnat hålla tassarna ifrån socker är ju en annan sak - då kan man ju inte skylla på någon annan att resultaten uteblir. Jag signade upp för 6 månader så då blir det till mitten på januari ungefär. Speciellt bra när jag kommer börja nytt jobb i slutet på juli för då brukar man ju ha svårt att behålla rutiner etc.

Kost: Gröna vågen...
Träning: Cykelpendling och promenad
Mentalt: Lite seg men glad. Börja kännas att man behöver semester :-)

Kassar, matlagning och stålplattor!

Jag är nu inne på min fjärde vecka med Viktväktarna och jag är väldigt positivt överraskad. Självklart är den stora boosten att stålplattan visar på viktminskning. Hittills 3,6 kg ner och imorgon är det dags för nästa invägning. Följ mig på Instagram så får du ta del av resultatet :-) Men jag vågar liksom inte hoppas på något resultat eller ha några förväntningar. Känner dock hur kroppen förändras och blir mindre här och där. Hoppas bara jag har styrkan och motivationen att fortsätta om ett bakslag skulle komma.

Men jag har bestämt med mig själv att jag fortsätter denna vägen hela abonnemangstiden dvs till november oavsett. För det kommer gå upp och ner och detta kommer ta tid. Påminn mig om detta när jag surar över uteblivna resultat... Jag får även jobba mycket med hjärnspökena att jo det går att äta så mycket mat om du gör bra val och samtidigt gå ner i vikt. Men det är en tankevurpa för mig och något jag får påminna mig själv om flera gånger per dag.

Fast å andra sidan är ju det j…

Hur går jag vidare?

Funderat länge på hur jag ska ta mig närmre ett av mina mål för i år dvs det där med att komma i mina fina klänningar igen. Jag har ju kommit så otroligt långt sedan jag började på denna hälsoresan för snart 10 år sedan. Holy crap är det så länge sedan jag vägde in på över 125 pannor, inte tog mer än typ 200 steg per dag och åt skräpmat och socker varje dag!!! Jag är så stolt över hur jag förändrat mitt liv men det är ju en livslång uppgift. Och det känns som för varje år, månad, vecka och dag lär jag mig något om mig själv och hur min kropp samt knopp funkar. Plus att jag fortsätter bygga mitt facit för mig!

Körde ju tidigare i år Itrim Fokus för att komma igång med träning. Då det bestod av 3 inspirationsföreläsning och 9 PT Small Group tillfällen. Och träningen funkar ju strålande nu men fråga inte om armhävningarna och Ica-Klassikern bara... Nu är jag redo för nästa steg - att ta tag i maten. Eller snarare planeringen av min mat och portionsstorlekarna. Att äta lagom portioner, gö…