Fortsätt till huvudinnehåll

Efterrättstips!

Förr skulle jag aldrig få för mig att äta naturell yoghurt. Nej så sött som möjligt och med diverse fruktsmaker. Idag när jag är van vid de naturella så gillar jag faktiskt inte längre de smaksatta. De blir för sliskiga helt enkelt. Därför tog det ett tag för mig att testa de smaksatta kvargerna från Lindahls. Framför allt för jag verkligen gillar den naturella och använder den i alla olika mellisar och smoothies eller gör såsröror på.

Men så var det erbjudande med 10 kr per styck så då slog jag till. Fast de stod ett tag i kylen för jag visste inte riktigt vad jag skulle göra med dem till jag en dag blev lite efterrättsavis. Det vill säga ska alla andra ha vill jag också ha något att tugga på. Men ett bättre alternativ! Då uppfann jag följande: tärna nektariner, på med en klick smaksatt kvarg, 1 msk kokosflingor och några raw cacao nibs (smakar äckligt att äta enbart men så här blev det en höjdare). Hello det blev ju riktigt mumsigt! Mycket mindre socker och kalorier än t.ex. gräddglass med chokladsås.

Igår skulle vi fira svärfar och jag visste att det skulle vara en massa frestelser. Då åkte kylväskan fram och jag slängde ihop en egen frestelse. Bytte ut nektarinerna till jordgubbar som vi hade hemma och smaksatt kvarg citron/lim. Blev väldigt gott och jag kände mig nöjd! Så mitt tips idag är att testa men ja de är sötare så be aware jag skulle inte äta detta till frukost. Jag tyckte alla smaker vart goda på sitt sätt så man får nog rösta fram sin egen favorit.

4 ingredienser - valfri frukt och kvargsmak, kokosflingor och raw cacao nibs. Man tager helt enkelt vad man har hemma!

Voila min egen efterrättslåda! 

En annan variant jag testade för någon vecka sedan 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dag 70 - Förlängt abonnemang på Mamma Fitness

Idag förlängde jag mitt abonnemang på PT Online och Mamma Fitness Sweden. Har tänkt på det ett tag och pratat igenom med maken. Jag trivs ju så himla bra med träningspassen som Olga planerar till mig, receptbanken är suverän, jag får bra feedback/pepp plus jag behöver ha koll på kostintaget samt vikten (på ett lagom sätt). Sen att jag inte har kunnat hålla tassarna ifrån socker är ju en annan sak - då kan man ju inte skylla på någon annan att resultaten uteblir. Jag signade upp för 6 månader så då blir det till mitten på januari ungefär. Speciellt bra när jag kommer börja nytt jobb i slutet på juli för då brukar man ju ha svårt att behålla rutiner etc.

Kost: Gröna vågen...
Träning: Cykelpendling och promenad
Mentalt: Lite seg men glad. Börja kännas att man behöver semester :-)

Kassar, matlagning och stålplattor!

Jag är nu inne på min fjärde vecka med Viktväktarna och jag är väldigt positivt överraskad. Självklart är den stora boosten att stålplattan visar på viktminskning. Hittills 3,6 kg ner och imorgon är det dags för nästa invägning. Följ mig på Instagram så får du ta del av resultatet :-) Men jag vågar liksom inte hoppas på något resultat eller ha några förväntningar. Känner dock hur kroppen förändras och blir mindre här och där. Hoppas bara jag har styrkan och motivationen att fortsätta om ett bakslag skulle komma.

Men jag har bestämt med mig själv att jag fortsätter denna vägen hela abonnemangstiden dvs till november oavsett. För det kommer gå upp och ner och detta kommer ta tid. Påminn mig om detta när jag surar över uteblivna resultat... Jag får även jobba mycket med hjärnspökena att jo det går att äta så mycket mat om du gör bra val och samtidigt gå ner i vikt. Men det är en tankevurpa för mig och något jag får påminna mig själv om flera gånger per dag.

Fast å andra sidan är ju det j…

Hur går jag vidare?

Funderat länge på hur jag ska ta mig närmre ett av mina mål för i år dvs det där med att komma i mina fina klänningar igen. Jag har ju kommit så otroligt långt sedan jag började på denna hälsoresan för snart 10 år sedan. Holy crap är det så länge sedan jag vägde in på över 125 pannor, inte tog mer än typ 200 steg per dag och åt skräpmat och socker varje dag!!! Jag är så stolt över hur jag förändrat mitt liv men det är ju en livslång uppgift. Och det känns som för varje år, månad, vecka och dag lär jag mig något om mig själv och hur min kropp samt knopp funkar. Plus att jag fortsätter bygga mitt facit för mig!

Körde ju tidigare i år Itrim Fokus för att komma igång med träning. Då det bestod av 3 inspirationsföreläsning och 9 PT Small Group tillfällen. Och träningen funkar ju strålande nu men fråga inte om armhävningarna och Ica-Klassikern bara... Nu är jag redo för nästa steg - att ta tag i maten. Eller snarare planeringen av min mat och portionsstorlekarna. Att äta lagom portioner, gö…