Fortsätt till huvudinnehåll

Glad tjej!

Efter en skön sovmorgon så kom jag iväg till gymmet. Så skönt att träna igen! Att svettas och få känna sig stark! Fast det har varit helt rätt att inte träna pga inflammationer och smärta så tar det inte långt tid innan andra krämpor kommer. Kroppen blir liksom stelare och stelare plus man känner sig allt annat än stark. Bara svag och lealös med ont lite här och där. Därför var det en glad tjej som tränade idag och kände endorfinerna rusa runt i kroppen.

Extra glad blev jag när jag hämtade upp min vinst i receptionen. För er som följer mig på Facebook och Instagram kommer kanske ihåg mitt deltagande i Rosa Hoppet? Det var första söndagen i oktober och ett cykellopp på 3 mil arrangerades på Friskis & Svettis i Lund. Jag fick ingen med mig men ville ändå delta så det gjorde jag. Heja mig! Totalt cyklade jag 4,7 mil för jag cyklade hemifrån till Lund, loppet och sedan hem igen. Var lite nervös innan för inte cyklat så långt själv och i ett lopp tidigare. Ja i somras cyklade vi ju längre i Frankrike men det var ju med fikastopp och lite sånt.

Fast vet egentligen inte varför jag nojade as usual. Det är väl som maken säger "det ingår i denna modellen". Det gick bra, jag kände mig stark och kom inte i mål sist. Dock har jag två förbättringar till nästa gång. Inte köra ett tungt benpass dagen innan (hello stupid...) och jag måste lära mig att ladda med mat bättre - framför allt direkt efter. För när jag skulle cykla hem så fick jag värsta blodsockerfallet. Får det ibland för jag är himla känslig. Äter jag inte som en Skalman så blir det ofta galet. 

Som tur är kom jag på att cykla förbi affären på vägen hem. Inte alltid man är så skärpt i sådana här situationer. Stannade och köpte en baguette och juice. Ringde hem till maken så han visste var jag var i fall att. Satte mig på en bänk och åt plus vilade i en halvtimme innan jag kunde ta mig hem. Lärdom till nästa gång jag ställer upp på något liknande. Ät lite under loppet och direkt efter innan du gör något annat. Annars är det kört. Men jag kan tänka mig göra om det så lite kuligt var det allt :-)

Fast tillbaka till vinsten... Efter några veckor fick jag ett meddelande på Instagram att jag vunnit ett pris. En fin rosa mapp från Bookbinders Design. Tjoho så glad jag blev! Och idag var det äntligen dags att hämta ut priset. Blev väldigt överraskad så fint inpackad den var och gick med varsamma steg till bilen. Försökte att inte svetta ner paketet för mycket... Titta här så fint!!! Denna ska bli min "mina bästa idéer och inspirationsmapp" som en påminnelse att alltid ha min hälsa som prio 1 med lite rosa flärd som bonus :-)


Kommentarer

  1. Grattis till vinsten!
    Härligt att du är igång på gymmet igen! Jag har legat med feber i veckan och har inte kunnat träna sedan i måndags. Kan säga att jag märkt det på humöret och säkerligen min familj också... Idag cyklade jag och sonen till gymmet och körde ett benpass. Är lite kul de gånger jag hänger med på samma vikter som honom. Hoppas nu att slippa förkylningar och annan skit ett tag, så att jag kan träna som jag vill.
    Håller tummarna för att du också får vara frisk framöver!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Hoppas du mår bättre nu! Kram!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dag 70 - Förlängt abonnemang på Mamma Fitness

Idag förlängde jag mitt abonnemang på PT Online och Mamma Fitness Sweden. Har tänkt på det ett tag och pratat igenom med maken. Jag trivs ju så himla bra med träningspassen som Olga planerar till mig, receptbanken är suverän, jag får bra feedback/pepp plus jag behöver ha koll på kostintaget samt vikten (på ett lagom sätt). Sen att jag inte har kunnat hålla tassarna ifrån socker är ju en annan sak - då kan man ju inte skylla på någon annan att resultaten uteblir. Jag signade upp för 6 månader så då blir det till mitten på januari ungefär. Speciellt bra när jag kommer börja nytt jobb i slutet på juli för då brukar man ju ha svårt att behålla rutiner etc.

Kost: Gröna vågen...
Träning: Cykelpendling och promenad
Mentalt: Lite seg men glad. Börja kännas att man behöver semester :-)

Kassar, matlagning och stålplattor!

Jag är nu inne på min fjärde vecka med Viktväktarna och jag är väldigt positivt överraskad. Självklart är den stora boosten att stålplattan visar på viktminskning. Hittills 3,6 kg ner och imorgon är det dags för nästa invägning. Följ mig på Instagram så får du ta del av resultatet :-) Men jag vågar liksom inte hoppas på något resultat eller ha några förväntningar. Känner dock hur kroppen förändras och blir mindre här och där. Hoppas bara jag har styrkan och motivationen att fortsätta om ett bakslag skulle komma.

Men jag har bestämt med mig själv att jag fortsätter denna vägen hela abonnemangstiden dvs till november oavsett. För det kommer gå upp och ner och detta kommer ta tid. Påminn mig om detta när jag surar över uteblivna resultat... Jag får även jobba mycket med hjärnspökena att jo det går att äta så mycket mat om du gör bra val och samtidigt gå ner i vikt. Men det är en tankevurpa för mig och något jag får påminna mig själv om flera gånger per dag.

Fast å andra sidan är ju det j…

Hur går jag vidare?

Funderat länge på hur jag ska ta mig närmre ett av mina mål för i år dvs det där med att komma i mina fina klänningar igen. Jag har ju kommit så otroligt långt sedan jag började på denna hälsoresan för snart 10 år sedan. Holy crap är det så länge sedan jag vägde in på över 125 pannor, inte tog mer än typ 200 steg per dag och åt skräpmat och socker varje dag!!! Jag är så stolt över hur jag förändrat mitt liv men det är ju en livslång uppgift. Och det känns som för varje år, månad, vecka och dag lär jag mig något om mig själv och hur min kropp samt knopp funkar. Plus att jag fortsätter bygga mitt facit för mig!

Körde ju tidigare i år Itrim Fokus för att komma igång med träning. Då det bestod av 3 inspirationsföreläsning och 9 PT Small Group tillfällen. Och träningen funkar ju strålande nu men fråga inte om armhävningarna och Ica-Klassikern bara... Nu är jag redo för nästa steg - att ta tag i maten. Eller snarare planeringen av min mat och portionsstorlekarna. Att äta lagom portioner, gö…