Fortsätt till huvudinnehåll

Glad Påsk!

Igår hade vi föräldrar och syskon på påskmiddag fast det blev lite bortfall pga förkylning. När gästerna anlände fick de lite dricka, ungersk korv och oliver att mumsa på medan maken grillade. Vi serverade fläskfilé, ugnsrostade rotfrukter, matig sallad, köpt beasås och hemmagjord tsatsiki på kvarg. Den sistnämnda blev väldigt mumsig och det var första gången jag testade att göra den på kvarg vilket funkade utmärkt.

Till efterrätt hade jag bakat en påsktårta på en nötbotten, röra på kvarg/philadelphiaost/vaniljpulver/ hemmagjord lemoncurd samt toppat med färsk ananas och mango (receptet hittar du längre ner i inlägget). Alla åt med god aptit och verkade uppskatta all mat så jag tror de var mätta när de gick hem :-) Trots det har vi en massa rester att mumsa på hela helgen. Perfekt!

Idag inleddes påskafton med mitt första cirkelfys-pass på Friskis & Svettis. Svettigt och väldans kul cirkelträning med 10 stationer med marklyft, armhävningar, burpees, utfall och en massa annat. My kind of game! Avslutade med Flex Soft vilket ju också är en ny favvis! Hem till soffmys med maken resten av dagen. Glad Påsk!

Lite påskig dukning!

Premiär för grillning i år i detta hushållet. Fläskfilé med hemmagjord marinad - kan varmt rekommenderas!


Snacksplock efter maten - vindruvor, physallis, nötter och Lindt kulor. 

Plus lite fina chokladägg! 


Tårtan var ifrån Itrims app med recept.

Blev väldigt gott men nötbotten vart lite svår att ta sig igenom. Nästa gång så ska jag nog hellre göra denna i portionsskålar typ varva röra med bitar utav nötbotten och frukt.

Voila så här blev den i verkligheten! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dag 70 - Förlängt abonnemang på Mamma Fitness

Idag förlängde jag mitt abonnemang på PT Online och Mamma Fitness Sweden. Har tänkt på det ett tag och pratat igenom med maken. Jag trivs ju så himla bra med träningspassen som Olga planerar till mig, receptbanken är suverän, jag får bra feedback/pepp plus jag behöver ha koll på kostintaget samt vikten (på ett lagom sätt). Sen att jag inte har kunnat hålla tassarna ifrån socker är ju en annan sak - då kan man ju inte skylla på någon annan att resultaten uteblir. Jag signade upp för 6 månader så då blir det till mitten på januari ungefär. Speciellt bra när jag kommer börja nytt jobb i slutet på juli för då brukar man ju ha svårt att behålla rutiner etc.

Kost: Gröna vågen...
Träning: Cykelpendling och promenad
Mentalt: Lite seg men glad. Börja kännas att man behöver semester :-)

Poof drömjobbet is gone!

Igår blev hela mitt team inkallade till ett möte med chefen. Inget konstigt med det men några minuter senare vart det konstigt. Vårt team kommer att upplösas och arbetsuppgifterna flyttas till EMEA-teamet i Bryssel. Say whay??? Fattar ingenting just nu. Har gått från att ha häcken full och oroa mig över hur jag ska hinna med att leverera till alla deadlines till att nu ska jag lämna över mina arbetsuppgifter. Så nu ska tre av oss som är provanställda sluta, två konsulter får sluta på dagen och fyra som vart fast anställda ska få nya arbetsuppgifter. Vår sista arbetsdag blir den siste juni :-(

Känns väldigt märkligt och just nu känner jag mig mest tom, ledsen, deppig, nedstämd, orolig och nervös inför framtiden. Inte kunde jag väl tro att man startar ett team och satsar för fullt för att sedan stänga ner det cirka 6 månader senare. Trodde ju att jag skulle vara kvar på Securitas i åtminstone ett par år och inte som nu söka nytt jobb. Jättetråkigt eftersom jag lagt ner mycket tid och ut…

Hur går jag vidare?

Funderat länge på hur jag ska ta mig närmre ett av mina mål för i år dvs det där med att komma i mina fina klänningar igen. Jag har ju kommit så otroligt långt sedan jag började på denna hälsoresan för snart 10 år sedan. Holy crap är det så länge sedan jag vägde in på över 125 pannor, inte tog mer än typ 200 steg per dag och åt skräpmat och socker varje dag!!! Jag är så stolt över hur jag förändrat mitt liv men det är ju en livslång uppgift. Och det känns som för varje år, månad, vecka och dag lär jag mig något om mig själv och hur min kropp samt knopp funkar. Plus att jag fortsätter bygga mitt facit för mig!

Körde ju tidigare i år Itrim Fokus för att komma igång med träning. Då det bestod av 3 inspirationsföreläsning och 9 PT Small Group tillfällen. Och träningen funkar ju strålande nu men fråga inte om armhävningarna och Ica-Klassikern bara... Nu är jag redo för nästa steg - att ta tag i maten. Eller snarare planeringen av min mat och portionsstorlekarna. Att äta lagom portioner, gö…