Fortsätt till huvudinnehåll

Hur ser det ut?

Tänkte att det kunde kanske vara intressant att se hur Cirkelgyms-salen ser ut (i alla fall så som den ser ut där jag ska leda pass) för dig som aldrig varit på ett sådant pass. I Lund består passet av 17 stationer där man jobbar intensivt i 45 sekunder för att sedan byta till nästa. 4-5 av de stationerna är sk fria stationer. Anledning till att det inte är ett exakt antal är att som en av de stationerna kan man använda spinningcyklarna i salen. Fast oftast väljs de bort mot en annan övning för de är lite bökiga att byta av snabbt så då har en hel del sekunder redan försvunnit.

På de "fria stationerna" kan det vara övningar som plankan, knäböj, utfall, balans, step-up brädor, kettlebells, hantlar - ja allt möjligt så länge det finns plats. De andra stationerna är alltså de fasta maskinerna. Tänk dig de som finns i ett vanligt gym placerade i en sal där du följer en slinga och det enda du behöver tänka på förutom tekniken i maskinen är vilken belastning du vill ha (trycker in eller dra ut knappar som reglerar detta). Väldigt enkelt där du kan träna med en kompis då maskinerna finns i 2 uppsättningar dvs du tränar i par där det kan bli väldigt kul att peppa varandra. Plus en instruktör som hjälper dig med tekniken och kan ge dig lite extra pepp.

Lite svårt att få en överblick och ett foto med alla stationer men jag tror ni fattar :-)





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dag 70 - Förlängt abonnemang på Mamma Fitness

Idag förlängde jag mitt abonnemang på PT Online och Mamma Fitness Sweden. Har tänkt på det ett tag och pratat igenom med maken. Jag trivs ju så himla bra med träningspassen som Olga planerar till mig, receptbanken är suverän, jag får bra feedback/pepp plus jag behöver ha koll på kostintaget samt vikten (på ett lagom sätt). Sen att jag inte har kunnat hålla tassarna ifrån socker är ju en annan sak - då kan man ju inte skylla på någon annan att resultaten uteblir. Jag signade upp för 6 månader så då blir det till mitten på januari ungefär. Speciellt bra när jag kommer börja nytt jobb i slutet på juli för då brukar man ju ha svårt att behålla rutiner etc.

Kost: Gröna vågen...
Träning: Cykelpendling och promenad
Mentalt: Lite seg men glad. Börja kännas att man behöver semester :-)

Poof drömjobbet is gone!

Igår blev hela mitt team inkallade till ett möte med chefen. Inget konstigt med det men några minuter senare vart det konstigt. Vårt team kommer att upplösas och arbetsuppgifterna flyttas till EMEA-teamet i Bryssel. Say whay??? Fattar ingenting just nu. Har gått från att ha häcken full och oroa mig över hur jag ska hinna med att leverera till alla deadlines till att nu ska jag lämna över mina arbetsuppgifter. Så nu ska tre av oss som är provanställda sluta, två konsulter får sluta på dagen och fyra som vart fast anställda ska få nya arbetsuppgifter. Vår sista arbetsdag blir den siste juni :-(

Känns väldigt märkligt och just nu känner jag mig mest tom, ledsen, deppig, nedstämd, orolig och nervös inför framtiden. Inte kunde jag väl tro att man startar ett team och satsar för fullt för att sedan stänga ner det cirka 6 månader senare. Trodde ju att jag skulle vara kvar på Securitas i åtminstone ett par år och inte som nu söka nytt jobb. Jättetråkigt eftersom jag lagt ner mycket tid och ut…

Hur går jag vidare?

Funderat länge på hur jag ska ta mig närmre ett av mina mål för i år dvs det där med att komma i mina fina klänningar igen. Jag har ju kommit så otroligt långt sedan jag började på denna hälsoresan för snart 10 år sedan. Holy crap är det så länge sedan jag vägde in på över 125 pannor, inte tog mer än typ 200 steg per dag och åt skräpmat och socker varje dag!!! Jag är så stolt över hur jag förändrat mitt liv men det är ju en livslång uppgift. Och det känns som för varje år, månad, vecka och dag lär jag mig något om mig själv och hur min kropp samt knopp funkar. Plus att jag fortsätter bygga mitt facit för mig!

Körde ju tidigare i år Itrim Fokus för att komma igång med träning. Då det bestod av 3 inspirationsföreläsning och 9 PT Small Group tillfällen. Och träningen funkar ju strålande nu men fråga inte om armhävningarna och Ica-Klassikern bara... Nu är jag redo för nästa steg - att ta tag i maten. Eller snarare planeringen av min mat och portionsstorlekarna. Att äta lagom portioner, gö…