Fortsätt till huvudinnehåll

Rosa bilder!

Klockan 7 var jag och Rosa faran på plats igår utanför Friskis för att hjälpa till på eventområdet inför #rosahoppet. Blev full fart direkt och den mesta av min fokus la på att få upp och igång #rosahoppet tältet där startnummer, efteranmälan och försäljning skulle ske. Efter en del krångel och hårt tryck i kön så kunde vi andas ut ett par timmar senare. Då blev det fullt fart in på Friskis för en snabbfika för att sedan slänga sig på cykeln tillsammans med vapendragarna Åsa och Rebeca.

Vi startade typ en kvart efter alla andra och trampade järnet för att hinna i fatt någon så vi fick lite loppkänsla :-) Men vi lyckades eller ja vapendragarna tryckte på medans denna vart mer busy med att snickesnacka med alla deltagare, ge dem beröm för sina fina rosa outfits och hoinka med Pinkie för att få upp stämningen. Döpte om oss till "den cyklande #rosahoppet hejarklacken". Snabbt depåstopp på Lomma torg för att sedan cykla vidare tillbaka till Lund. Tror vi trampade 3 mil på typ 1 timme och en kvart. Helt slut i rutan och jag har aldrig cyklat så fort i mitt liv.

Men den här bloggerskan hade inte alla årorna i när hon packade för dagen. Nähä men jacka behöver jag väl inte och ombyte efter en svettig racertur. Stupid, stupid, stupid!!! Som jag frös. Frös redan på morgonen och det gick inte att ha vantar för de var bara iväg m.m. Jag skulle ju haft med mig varm och torra kläder, duschat direkt efter loppet och bytt om för att sedan jobba vidare. Hemma vid 15.30 och då kan ni tro en varm dusch och mysfilten satt fint. Men ju längre kvällen gick ju mer vissen kände jag mig. Tänkte det berodde på för lite vätska och allmän trötthet...

Jo eller hur? Vaknade helt risig med halsont, betongkeps och tröttig. Avboka dagens massage och ändra planerna till att halvligga i soffan med skolan. Avbröts dock av ett trevligt samtal från en rekryterare om en tjänst jag sökt. Efter en halvtimmes prat där jag försökte låta intelligent genom förkylningsdimman så blev det bestämt att vi ska träffas imorgon eftermiddag för fortsatt diskussion. Fick även en länk till en personlighetstest att genomföra. Så nu är det bara att ladda om batterierna för att kunna prestera imorgon!

Här kommer lite bilder ifrån gårdagen. En del är min egna och en del är lånade från Facebook och #rosahoppet. Ni kan även läsa här om loppet och TV4 var som sagt på plats för att filma inför Cancergalan den 27de oktober. Plus att vi hade fotografer utplacerade så fler foton kommer säkert. Så får vi se om jag har fastnat någonstans... Plus här är en filmsnutt från uppvärmningen innan starten för de som skulle cykla 60 km.

Bästa maken hade putsat och gjort Rosa faran fin inför loppet!

Japp en del av the crew

Rebeca och jag i #rosahoppet tältet. Trots att jag hade långarmad, kortarmad, hoodie och väst så frös jag... Fast värst sen efter jag cyklat :-(

Inför starten med Stellan vår speaker och Ulrika en av #rosahoppet grundarna


Vapendragarna Åsa, Rebeca och jag som visar upp varenda tand jag äger och har :-)

Bästa gospelkören med projektkompisen Lena som underhöll oss i värsta backen in mot Lund!

Pinkie och jag i mål!!! Helt svettig och slut i rutan :-)

Japp kanelbulle på Kanelbullens dag fick vi!

Projektgruppen lagom trötta efter en lång dag :-)

Och jag hade sån tur att jag vann en brunch på The Lodge på mitt startnummer!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kassar, matlagning och stålplattor!

Jag är nu inne på min fjärde vecka med Viktväktarna och jag är väldigt positivt överraskad. Självklart är den stora boosten att stålplattan visar på viktminskning. Hittills 3,6 kg ner och imorgon är det dags för nästa invägning. Följ mig på Instagram så får du ta del av resultatet :-) Men jag vågar liksom inte hoppas på något resultat eller ha några förväntningar. Känner dock hur kroppen förändras och blir mindre här och där. Hoppas bara jag har styrkan och motivationen att fortsätta om ett bakslag skulle komma.

Men jag har bestämt med mig själv att jag fortsätter denna vägen hela abonnemangstiden dvs till november oavsett. För det kommer gå upp och ner och detta kommer ta tid. Påminn mig om detta när jag surar över uteblivna resultat... Jag får även jobba mycket med hjärnspökena att jo det går att äta så mycket mat om du gör bra val och samtidigt gå ner i vikt. Men det är en tankevurpa för mig och något jag får påminna mig själv om flera gånger per dag.

Fast å andra sidan är ju det j…

Hur går jag vidare?

Funderat länge på hur jag ska ta mig närmre ett av mina mål för i år dvs det där med att komma i mina fina klänningar igen. Jag har ju kommit så otroligt långt sedan jag började på denna hälsoresan för snart 10 år sedan. Holy crap är det så länge sedan jag vägde in på över 125 pannor, inte tog mer än typ 200 steg per dag och åt skräpmat och socker varje dag!!! Jag är så stolt över hur jag förändrat mitt liv men det är ju en livslång uppgift. Och det känns som för varje år, månad, vecka och dag lär jag mig något om mig själv och hur min kropp samt knopp funkar. Plus att jag fortsätter bygga mitt facit för mig!

Körde ju tidigare i år Itrim Fokus för att komma igång med träning. Då det bestod av 3 inspirationsföreläsning och 9 PT Small Group tillfällen. Och träningen funkar ju strålande nu men fråga inte om armhävningarna och Ica-Klassikern bara... Nu är jag redo för nästa steg - att ta tag i maten. Eller snarare planeringen av min mat och portionsstorlekarna. Att äta lagom portioner, gö…

Dag 70 - Förlängt abonnemang på Mamma Fitness

Idag förlängde jag mitt abonnemang på PT Online och Mamma Fitness Sweden. Har tänkt på det ett tag och pratat igenom med maken. Jag trivs ju så himla bra med träningspassen som Olga planerar till mig, receptbanken är suverän, jag får bra feedback/pepp plus jag behöver ha koll på kostintaget samt vikten (på ett lagom sätt). Sen att jag inte har kunnat hålla tassarna ifrån socker är ju en annan sak - då kan man ju inte skylla på någon annan att resultaten uteblir. Jag signade upp för 6 månader så då blir det till mitten på januari ungefär. Speciellt bra när jag kommer börja nytt jobb i slutet på juli för då brukar man ju ha svårt att behålla rutiner etc.

Kost: Gröna vågen...
Träning: Cykelpendling och promenad
Mentalt: Lite seg men glad. Börja kännas att man behöver semester :-)