Fortsätt till huvudinnehåll

Jag kom i mål!

Imorse när klockan ringde 06 så tyckte jag inte att Vasaloppsspinning lät så vettigt. Men efter träningskläderna vart på och gröten i magen så tänkte jomen visst kan jag göra det. Hade tur och fick en cykel på först parkett :-) Första timmen kände jag mig stark och typ halvvägs in i andra. Sen kom en liten dipp men jag fyllde på med lite att äta den kommande timmen och vips så kom energin. Sista timmen var det bara att trampa.

Faktiskt var det inte rumpan som var värst utan min jäkla lilltå på högerfoten. Den lägger sig liksom under de andra tårna och efter ett tag blev trycket nästa för mycket. Men jag bet ihop och satt ner lite på cykeln så det släppte lite. Men nu ett par timmar i soffan så är underredet mer ömt :-) Fast jag är glad att min kropp och mitt pannben orkar cyklar i lite över fyra timmar. Tjoho I did it! Nu har jag firat med finlax och ris. Plus lite godis och jordnötsringar. Och nu är det dags att packa inför nästa jobbresa imorgon.

Insläppsfållan! 

Cykel på första parkett! 

Dessa tröjorna hade ledarna och funkisarna på sig. Men vet inte hur de kommit fram till 85 327 tramptag... 

Fina Åsa som cyklade med mig. Lite sömniga är vi men ack så taggade :-) 

Hela gänget! 

Blåbärssoppa satt fint i halvlek kan ni tro! 

Hörde jag nog som sa skål? 

Bilder lånade från Friskis Lunds facebooksida - hittar ni mig? 





Fråga mig inte vad jag gör här... 

Målgång!

Nöjd tjej!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dag 70 - Förlängt abonnemang på Mamma Fitness

Idag förlängde jag mitt abonnemang på PT Online och Mamma Fitness Sweden. Har tänkt på det ett tag och pratat igenom med maken. Jag trivs ju så himla bra med träningspassen som Olga planerar till mig, receptbanken är suverän, jag får bra feedback/pepp plus jag behöver ha koll på kostintaget samt vikten (på ett lagom sätt). Sen att jag inte har kunnat hålla tassarna ifrån socker är ju en annan sak - då kan man ju inte skylla på någon annan att resultaten uteblir. Jag signade upp för 6 månader så då blir det till mitten på januari ungefär. Speciellt bra när jag kommer börja nytt jobb i slutet på juli för då brukar man ju ha svårt att behålla rutiner etc.

Kost: Gröna vågen...
Träning: Cykelpendling och promenad
Mentalt: Lite seg men glad. Börja kännas att man behöver semester :-)

Kassar, matlagning och stålplattor!

Jag är nu inne på min fjärde vecka med Viktväktarna och jag är väldigt positivt överraskad. Självklart är den stora boosten att stålplattan visar på viktminskning. Hittills 3,6 kg ner och imorgon är det dags för nästa invägning. Följ mig på Instagram så får du ta del av resultatet :-) Men jag vågar liksom inte hoppas på något resultat eller ha några förväntningar. Känner dock hur kroppen förändras och blir mindre här och där. Hoppas bara jag har styrkan och motivationen att fortsätta om ett bakslag skulle komma.

Men jag har bestämt med mig själv att jag fortsätter denna vägen hela abonnemangstiden dvs till november oavsett. För det kommer gå upp och ner och detta kommer ta tid. Påminn mig om detta när jag surar över uteblivna resultat... Jag får även jobba mycket med hjärnspökena att jo det går att äta så mycket mat om du gör bra val och samtidigt gå ner i vikt. Men det är en tankevurpa för mig och något jag får påminna mig själv om flera gånger per dag.

Fast å andra sidan är ju det j…

Hur går jag vidare?

Funderat länge på hur jag ska ta mig närmre ett av mina mål för i år dvs det där med att komma i mina fina klänningar igen. Jag har ju kommit så otroligt långt sedan jag började på denna hälsoresan för snart 10 år sedan. Holy crap är det så länge sedan jag vägde in på över 125 pannor, inte tog mer än typ 200 steg per dag och åt skräpmat och socker varje dag!!! Jag är så stolt över hur jag förändrat mitt liv men det är ju en livslång uppgift. Och det känns som för varje år, månad, vecka och dag lär jag mig något om mig själv och hur min kropp samt knopp funkar. Plus att jag fortsätter bygga mitt facit för mig!

Körde ju tidigare i år Itrim Fokus för att komma igång med träning. Då det bestod av 3 inspirationsföreläsning och 9 PT Small Group tillfällen. Och träningen funkar ju strålande nu men fråga inte om armhävningarna och Ica-Klassikern bara... Nu är jag redo för nästa steg - att ta tag i maten. Eller snarare planeringen av min mat och portionsstorlekarna. Att äta lagom portioner, gö…