Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 1 inför Go Live

Imorse åkte jag till jobb med lite fjärilar i magen - no pun intended :-) Första dagen på det som jag i projektet kallar "Production week" eller "War week" (long story...). Det vill säga idag var första gången som "mitt team" fick komma in i de nya systemen fullt ut. Det är nu som vi ska bygga tex alla e-mail mallar som ska användas när Elle, Cafe, Allers, Må Bra eller något annat av Aller Medias varumärken skickar e-mail till våra kunder. Plus en massa mer för den "Production plan" som vi lagt upp ligger på kanske över 800 olika saker som ska produceras fram till 1 november. Så jag tror ni kan förstå att det är intensiva dagar på schemat just nu. Plus många människor och trådar att ha koll på som projektledare så allt flyter på.

Det är i sådana här intensiva perioder som det blir ännu svårare för mig att hålla sockermonster i schack. Men jag har lagt upp en plan de kommande dagarna som jag hoppas gör att jag kan göra just det. Exempelvis har jag köpt in så mycket nyttiga snacks-alternativ som möjligt till teamet men även en del choklad och kakor för jag kan inte styra alla andras matintag... Men smart nog så dukade jag upp allt på en vagn aka numera kallad fika-vagnen :-) Denna satte jag så långt ifrån mig som möjligt i ett annat rum så jag slipper sitta precis bredvid. Onyttigheterna satte jag på understa hyllan så de inte är så synliga. Till eftermiddagsfikan har jag beställt så nyttiga alternativ som möjlig istället för Delicato eller andra kakor. Så nu ska vi får smoothies, raw food bollar och bars och andra överraskningar istället. Bra va?

Andra pusselbitar för mig är att se till att varva ner i tid samt att gå i säng så tidigt som möjligt. Ju mer sömn jag får desto bättre laddad är jag att sköta kosten dagen efter. Trött = sockermonster big time. Nu sitter jag tex nyduschad med en varm kopp te och vetekuddar för att slappna av. Jag ser till att gå till och från tåget så jag får frisk luft och dagsljus. Plus planen är att få till träning så många dagar som möjligt. Det ger ju mig lugn i kropp och knopp. Stressen rinner av och jag tänker på annat än jobb och socker. Idag efter över 11 timmars non-stop jobb fick jag till 45 minuter lugn återhämtning på crosstrainer och lite rörlighet på det. Tjoho heja mig och bildbevis finns på Instagram :-)

Jag tänker även att om jag bloggar varje kväll (eller så ofta jag hinner för är det kris i projektet sitter jag kvar på jobb) om hur det har gått så blir förhoppningsvis motivationen större att sköta sig. Jag tänker även på att få in extra mycket protein för mättnadskänslan, dra ner på onödiga kolhydrater utan mer grönsaker, planerar måltiderna och kylen har massa bra alternativ på snabbmat tex Spoons soppor, frukt, kvarg, kokta ägg m.m. Sen ser jag till att dricka mycket vatten och te så jag sysselsätter mig med det istället för att tugga. Dessutom boostar jag kroppen med Berocca, multivitamin, magnesium, d-vitamin, omega3. Ett annat trick som jag egentligen inte tror gör underverk utan mer är en känsla är att jag dricker detox-te från Pukka och lite andra maybe it works or maybe not men allt räknas just nu :-)

Så för att sammanfatta dag 1: det gick strålande och jag är bäst!

Här kan ni se lite bilder på allt som ska produceras... Plus i hörnet där ser ni min arbetsplats de kommande dagarna.

Detta är dock inte allt... 

Och inte ens detta är allt :-) 

Fikavagnen som blev väldigt uppskattad av mina kollegor!

Lite nyttigare alternativ... 

Och the naughty shelf :-) 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kassar, matlagning och stålplattor!

Jag är nu inne på min fjärde vecka med Viktväktarna och jag är väldigt positivt överraskad. Självklart är den stora boosten att stålplattan visar på viktminskning. Hittills 3,6 kg ner och imorgon är det dags för nästa invägning. Följ mig på Instagram så får du ta del av resultatet :-) Men jag vågar liksom inte hoppas på något resultat eller ha några förväntningar. Känner dock hur kroppen förändras och blir mindre här och där. Hoppas bara jag har styrkan och motivationen att fortsätta om ett bakslag skulle komma.

Men jag har bestämt med mig själv att jag fortsätter denna vägen hela abonnemangstiden dvs till november oavsett. För det kommer gå upp och ner och detta kommer ta tid. Påminn mig om detta när jag surar över uteblivna resultat... Jag får även jobba mycket med hjärnspökena att jo det går att äta så mycket mat om du gör bra val och samtidigt gå ner i vikt. Men det är en tankevurpa för mig och något jag får påminna mig själv om flera gånger per dag.

Fast å andra sidan är ju det j…

Dag 70 - Förlängt abonnemang på Mamma Fitness

Idag förlängde jag mitt abonnemang på PT Online och Mamma Fitness Sweden. Har tänkt på det ett tag och pratat igenom med maken. Jag trivs ju så himla bra med träningspassen som Olga planerar till mig, receptbanken är suverän, jag får bra feedback/pepp plus jag behöver ha koll på kostintaget samt vikten (på ett lagom sätt). Sen att jag inte har kunnat hålla tassarna ifrån socker är ju en annan sak - då kan man ju inte skylla på någon annan att resultaten uteblir. Jag signade upp för 6 månader så då blir det till mitten på januari ungefär. Speciellt bra när jag kommer börja nytt jobb i slutet på juli för då brukar man ju ha svårt att behålla rutiner etc.

Kost: Gröna vågen...
Träning: Cykelpendling och promenad
Mentalt: Lite seg men glad. Börja kännas att man behöver semester :-)

Hur går jag vidare?

Funderat länge på hur jag ska ta mig närmre ett av mina mål för i år dvs det där med att komma i mina fina klänningar igen. Jag har ju kommit så otroligt långt sedan jag började på denna hälsoresan för snart 10 år sedan. Holy crap är det så länge sedan jag vägde in på över 125 pannor, inte tog mer än typ 200 steg per dag och åt skräpmat och socker varje dag!!! Jag är så stolt över hur jag förändrat mitt liv men det är ju en livslång uppgift. Och det känns som för varje år, månad, vecka och dag lär jag mig något om mig själv och hur min kropp samt knopp funkar. Plus att jag fortsätter bygga mitt facit för mig!

Körde ju tidigare i år Itrim Fokus för att komma igång med träning. Då det bestod av 3 inspirationsföreläsning och 9 PT Small Group tillfällen. Och träningen funkar ju strålande nu men fråga inte om armhävningarna och Ica-Klassikern bara... Nu är jag redo för nästa steg - att ta tag i maten. Eller snarare planeringen av min mat och portionsstorlekarna. Att äta lagom portioner, gö…