Fortsätt till huvudinnehåll

Genomföra en klassiker?

För några dagar sedan så anmälde jag mig till Klassikern. Ja alltså ICAs inte den på riktigt riktiga :-) Någon måtta får det vara på målsättningen för 2017 eller? Min tanke med att signa upp mig är att ha olika delmål under året som jag kan jobba emot. Liksom pricka av och med olika fokus så att jag får variation i träningen. Tänker även göra så mycket som möjligt av denna träningen utomhus så jag får frisk luft i lungorna. Plus att jag får till lite konditionsträningen i balans med styrkan även om det är det som är kuligast... Här kan du läsa mer vad Ica-klassikern innebär!

I den första fasen så är det Vasaloppet som gäller mellan 23/1-27/3. Då ska 90 km samlas ihop på 9 veckor. För min del blir det stavgång utomhus med mina fina Bungypumpstavar alt crosstrainern inomhus om vädret is a bitch. Andra fasen är Vätternrundan under 10/4-2/7. Alltså ska 300 km på rosa faran utomhus samlas ihop eller på spinningpass på Friskis. Trean är då simning eller rodd i 10 veckor. Detta ska då motsvara Vansbrosimningen och varar i perioden 17/7-24/9. Min förhoppning är att få till detta i utomhuspooler antingen i Lund eller på semestern. Antal kilometer att samla ihop är 3 stycken. Sista och fjärde fasen är den berömda löpningen och Lidingöloppet. Från den 24/10 till den 25/12 ska jag skrapa ihop 30 kilometer gång dvs mina gamla jaktmarker hemmavid kommer besökas och #jagasteg är i fokus.

Anmäld och påbörjat uppladdningen inför starten den 23/1. Är du med mig?

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dag 70 - Förlängt abonnemang på Mamma Fitness

Idag förlängde jag mitt abonnemang på PT Online och Mamma Fitness Sweden. Har tänkt på det ett tag och pratat igenom med maken. Jag trivs ju så himla bra med träningspassen som Olga planerar till mig, receptbanken är suverän, jag får bra feedback/pepp plus jag behöver ha koll på kostintaget samt vikten (på ett lagom sätt). Sen att jag inte har kunnat hålla tassarna ifrån socker är ju en annan sak - då kan man ju inte skylla på någon annan att resultaten uteblir. Jag signade upp för 6 månader så då blir det till mitten på januari ungefär. Speciellt bra när jag kommer börja nytt jobb i slutet på juli för då brukar man ju ha svårt att behålla rutiner etc.

Kost: Gröna vågen...
Träning: Cykelpendling och promenad
Mentalt: Lite seg men glad. Börja kännas att man behöver semester :-)

Poof drömjobbet is gone!

Igår blev hela mitt team inkallade till ett möte med chefen. Inget konstigt med det men några minuter senare vart det konstigt. Vårt team kommer att upplösas och arbetsuppgifterna flyttas till EMEA-teamet i Bryssel. Say whay??? Fattar ingenting just nu. Har gått från att ha häcken full och oroa mig över hur jag ska hinna med att leverera till alla deadlines till att nu ska jag lämna över mina arbetsuppgifter. Så nu ska tre av oss som är provanställda sluta, två konsulter får sluta på dagen och fyra som vart fast anställda ska få nya arbetsuppgifter. Vår sista arbetsdag blir den siste juni :-(

Känns väldigt märkligt och just nu känner jag mig mest tom, ledsen, deppig, nedstämd, orolig och nervös inför framtiden. Inte kunde jag väl tro att man startar ett team och satsar för fullt för att sedan stänga ner det cirka 6 månader senare. Trodde ju att jag skulle vara kvar på Securitas i åtminstone ett par år och inte som nu söka nytt jobb. Jättetråkigt eftersom jag lagt ner mycket tid och ut…

Hur går jag vidare?

Funderat länge på hur jag ska ta mig närmre ett av mina mål för i år dvs det där med att komma i mina fina klänningar igen. Jag har ju kommit så otroligt långt sedan jag började på denna hälsoresan för snart 10 år sedan. Holy crap är det så länge sedan jag vägde in på över 125 pannor, inte tog mer än typ 200 steg per dag och åt skräpmat och socker varje dag!!! Jag är så stolt över hur jag förändrat mitt liv men det är ju en livslång uppgift. Och det känns som för varje år, månad, vecka och dag lär jag mig något om mig själv och hur min kropp samt knopp funkar. Plus att jag fortsätter bygga mitt facit för mig!

Körde ju tidigare i år Itrim Fokus för att komma igång med träning. Då det bestod av 3 inspirationsföreläsning och 9 PT Small Group tillfällen. Och träningen funkar ju strålande nu men fråga inte om armhävningarna och Ica-Klassikern bara... Nu är jag redo för nästa steg - att ta tag i maten. Eller snarare planeringen av min mat och portionsstorlekarna. Att äta lagom portioner, gö…