Fortsätt till huvudinnehåll

Inspiration på Gerdahallen

Mysig söndag avslutas i soffan med det här blogginlägget. Sovmorgon, mysträning på crosstrainer, gottigt hembakt nötbröd till frukost, en timmes massage hos bästa Bobby, söndagsmiddag hos mamma och lillebror med besök utav moster och morbror, skön promenad i friska luften och med sol på näsan - voila en perfekt myssöndag! Väldigt välbehövligt på alla sätt och vis. Men nog om idag jag skulle ju skriva om gårdagens inspiration på Gerdahallen.

Kommer i ärlighetens namn inte ihåg hur många år på raken som jag varit med på detta event men tror det är 4 år på raken. Detta året var det som jag var minst pepp pga helt slut i rutan. Mer gnäll imorgon varför men bland annat är jag helt sänkt av pollen just nu. Så trött, trött, trött innan kroppen ställt om sig. Plus mycket på jobb och kroppen börja säga ifrån. Men som tur är känner jag den väl vid detta laget och har redan vidtagit åtgärder för att ge kroppen det den behöver. Trots en trött kropp eller framför allt en trött knopp så vart det en kulig dag. Främst tack vare bästa träningskompisen Rebeca som gav kramar och pepp precis när jag behövde det - TACK!!!

Inledde dagen med ett pass kallat "Functional Moves" vilket var helt okej. Inget revolutionerande nytt men tror också att jag börja bli lite blasé. Är ju en hel del träningsformer och pass som testats genom åren :-) Fast svettades en del och kroppen fick en bra start på dagen efter några dagars vila. Efter det ett spinningpass med massa intervaller som kändes rejält i ben och rumpa - skönt! Lunch och snickesnack mitt på dagen. Efter lunch hade jag bokat "Cardio Express". Big mistake - hur tänkte jag här? Massa löpning och hopp direkt efter lunch och med min hälsporre. I ärlighetens namn trodde jag inte det skulle vara så mycket löpning men jag fick göra det bästa av situationen. Fast igår kväll och idag betalar jag priset - hälen ömmar som tusan och den har varit så bra. Jaja bara att bita ihop och sluta gräma sig.

Efter det gick jag på Kristina Andersssons föreläsning "Eat Clean" för att få lite kostpepp. Dock var rummet så otroligt varmt och bristen på syre gjorde mig sömnig. Trots ett jättebra föreläsning så efteråt när jag skulle sätta mig på spinningcykeln igen så var all energi som bortblåst. Var enbart Rebecas förtjänst att jag inte klev av och gick hem. Fick till ett riktigt bra och svettigt pass än med ännu fler intervaller. Dagens bästa träning var helt klart spinningpassen utifrån att jag hejade på mig själv att jag är grym på att hitta en nivå jag kan utmana mig på dvs tuffa på som ett ånglok och låta kroppen jobba. Gillade också Kristina och hennes sätt att förmedla sin kunskap. Beställde faktiskt hennes bok "Eat Clean igår kväll för det har liksom inte blivit av tidigare även om jag varit nyfiken.

Fast vet ni vad det allra bästa med dagen var förutom underbara Rebeca och hennes pepp? Jo att jag för första gången i mitt liv lyckades genomföra ett träningsevent utan att frossa på socker och onödig mat under och efteråt. Frukosten bestod av kokt ägg, gröt och te. Lunch räksallad med ägg, avokado och surdegsbulle. Mellis under dagen blev totalt 2 proteinbars som intogs lite här och där mellan pass. Middag blev en stor sallad med taconötfärs och tortillabröd till. INGET SOCKER i form av glass, lösgodis, choklad, snacks eller något liknande. Jag är bäst så det så!

Tänker just nu mycket på att skapa nya rutiner och mönster dvs vid alla andra träningsevent jag varit på har det blivit standard att äta massa skräp efteråt. Då gör jag det på ren rutin. Likaså som många förknippar bio med popcorn utan att reflektera över om det är gott eller om det finns andra alternativ. Man bara äter för ska det vara. Eller att jag på en jobbresa har ett specifikt beteende. Nä nu reflekterar jag över vilka vanor har jag och vilka vill jag jobba på att ändra. Just det här med träningsevent = socker var första steget. Och jag är grymt stolt över mig själv!!!

Så här ser jag ut varje morgon - så otroligt svullen i hela ansiktet men framför allt vid ögonen. Ögondroppar, allergimedicin, astmaspray, nässpray och några timmar senare så ser jag hyfsat normal. Sen att de kliar, näsan rinner, luftrören väser, huvudet tungt och halsen raspig/torr det är liksom en del av konceptet. Men men det finns de som har det värre så det är bara att stå ut!

Målat fransarna för att ögon skulle synas men här två timmar senare efter meds så ser jag fortfarande svullen ut. Men bästa träningskompisen Rebeca håller ställningarna och ser fräsch ut!!! 

Utrustningen till första passet. Blev inte så många bilder i år för jag var inte så pepp och i pollendimma. 


Men lite gladare på spinningen... 

Orolig inför "Cardio Express" med en räksallad i magen... 

Kostpepp på "Eat Clean" föreläsningen! 

Har sett denna innan i Kristinas sociala flöde men himla bra påminnelse! 

Dags för dagens sista pass i spinningsalen... 

Nöjda tjejer vid dagens slut! 

Årets goodie bag! Maken och jag testade barsen igår som lördagssnacks. Hallå päronglassen från Swebar vart grym god. Nä inte nyttig någonstans men god :-) 

Kommentarer

  1. Jag som ska tacka för att du drar med mig på alla roliga event. Ser redan fram emot nästa år med dig där i spinningsalen trampandes.
    Tusen tack för allt Super Duper bästa Super Tina!!!!
    KRAM R

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heja oss och snart är det ju dags för spinning igen... Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dag 70 - Förlängt abonnemang på Mamma Fitness

Idag förlängde jag mitt abonnemang på PT Online och Mamma Fitness Sweden. Har tänkt på det ett tag och pratat igenom med maken. Jag trivs ju så himla bra med träningspassen som Olga planerar till mig, receptbanken är suverän, jag får bra feedback/pepp plus jag behöver ha koll på kostintaget samt vikten (på ett lagom sätt). Sen att jag inte har kunnat hålla tassarna ifrån socker är ju en annan sak - då kan man ju inte skylla på någon annan att resultaten uteblir. Jag signade upp för 6 månader så då blir det till mitten på januari ungefär. Speciellt bra när jag kommer börja nytt jobb i slutet på juli för då brukar man ju ha svårt att behålla rutiner etc.

Kost: Gröna vågen...
Träning: Cykelpendling och promenad
Mentalt: Lite seg men glad. Börja kännas att man behöver semester :-)

Kassar, matlagning och stålplattor!

Jag är nu inne på min fjärde vecka med Viktväktarna och jag är väldigt positivt överraskad. Självklart är den stora boosten att stålplattan visar på viktminskning. Hittills 3,6 kg ner och imorgon är det dags för nästa invägning. Följ mig på Instagram så får du ta del av resultatet :-) Men jag vågar liksom inte hoppas på något resultat eller ha några förväntningar. Känner dock hur kroppen förändras och blir mindre här och där. Hoppas bara jag har styrkan och motivationen att fortsätta om ett bakslag skulle komma.

Men jag har bestämt med mig själv att jag fortsätter denna vägen hela abonnemangstiden dvs till november oavsett. För det kommer gå upp och ner och detta kommer ta tid. Påminn mig om detta när jag surar över uteblivna resultat... Jag får även jobba mycket med hjärnspökena att jo det går att äta så mycket mat om du gör bra val och samtidigt gå ner i vikt. Men det är en tankevurpa för mig och något jag får påminna mig själv om flera gånger per dag.

Fast å andra sidan är ju det j…

Hur går jag vidare?

Funderat länge på hur jag ska ta mig närmre ett av mina mål för i år dvs det där med att komma i mina fina klänningar igen. Jag har ju kommit så otroligt långt sedan jag började på denna hälsoresan för snart 10 år sedan. Holy crap är det så länge sedan jag vägde in på över 125 pannor, inte tog mer än typ 200 steg per dag och åt skräpmat och socker varje dag!!! Jag är så stolt över hur jag förändrat mitt liv men det är ju en livslång uppgift. Och det känns som för varje år, månad, vecka och dag lär jag mig något om mig själv och hur min kropp samt knopp funkar. Plus att jag fortsätter bygga mitt facit för mig!

Körde ju tidigare i år Itrim Fokus för att komma igång med träning. Då det bestod av 3 inspirationsföreläsning och 9 PT Small Group tillfällen. Och träningen funkar ju strålande nu men fråga inte om armhävningarna och Ica-Klassikern bara... Nu är jag redo för nästa steg - att ta tag i maten. Eller snarare planeringen av min mat och portionsstorlekarna. Att äta lagom portioner, gö…