Drömjobbet...

Ja jag förstår att ni har inte kunnat tänka på något annat än var ska fru Jensen börja jobba nu när drömjobbet är landat. Tufft och jag tackar er för ert tålamod :-) Men jag har velat vänta med bomben tills jag ritat på anställningsavtalet. Detta är nu gjort! Dock kvarstår en säkerhetskoll hos myndigheterna men mig veterligen så har jag inte busat till det.

Så vad ska jag göra? Jo den 11 november börjar jag arbeta på Securitas Malmökontor. Min tjänst är som Marknadsansvarig i ett nyetablerat team som ska jobba med "Smart Homes and Care" dvs innovativa lösningar för framtiden. Efter den tuffaste rekryteringen jag varit med om med flera intervjuer, tester, referenstagning och kampanjpresentation på engelska så fick jag samtalet. Jag var den utvalda kandidaten - moi! Är så himla stolt över mig själv och min prestation! Jag vågade drömma och då kan det ske! Trodde jag aldrig i början på detta året men jäklar vad jag är värd detta!

Trevlig hälsning i ett anställningskontrakt tycker jag!

Ska bli otroligt spännande och en rejäl utmaning vilket jag ser fram emot. Har en så skön känsla i magen och kroppen inför detta jobb!!! Också skönt att ha landat i vad jag vill pyssla med dvs denna typ av jobb är ju min dröm och där jag kommer mest till min rätt. Året ut kommer jag jobba 50% för att jag vill avsluta min utbildning till "Stresspedagog" sen blir det på 100%. Och vet ni vad? Det finns ett gym i källaren på kontoret! Där finns tom skivstång och kettlebells... Yes nu kör vi!!!

Så här löd jobbannonsen och min blivande tjänst: "Vi utlyser en unik tjänst för dig som känner dig kompetent och har erfarenhet från konsumentmarknadsföring av tjänster och Co-branding. Vår kund som vi representerar är ett nystartat affärsområde inom en större koncern med ett mycket starkt varumärke som just nu befinner sig i en transformeringsfas till ett större nytänkande och med mer innovativa grepp. 

Din roll som marknadsansvarig är att bygga denna funktion från grunden. Du kommer med andra ord till ett odukat bord. Teamet är tight och samarbete, konceptualisering och högt i tak med en passion för vad som ska åstadkommas erbjuds och förväntas. Du kommer att bidra med kunskap om konsumentmarknadsföring. 

Vad ni kommer göra är att försöka titta i kristallkulan med målet att leda denna utveckling samtidigt som ni verkar i en konservativ bransch. Alltså handlar det om att bygga från grunden, finna smarta lösningar och innovativa grepp. Tillsammans med partners och leverantörer är det ni som ska paketera och konceptualisera de tjänster som ska lanseras till kund. Tjänster och produkter ska hitta ett samförstånd och en samklang. De ska jackas ihop, ge en känsla av innebörd så att man attraherar nya kundsegment och vinner trogna kunder. Du kommer med din expertis och förståelse för kundbeteende, marknadsföringsstrategier och känsla för bild och form rulla ut dessa kampanjer till dina marknadskollegor i Europa där hänsyn ska tas till de unika marknaderna. Rollen innebär ett strategiskt såväl som ett operativt ansvar för all marknadskommunikation. 

Vi tror att du just nu befinner dig i mitten av din karriär och med det avser vi att du har införskaffat tillräckligt mycket lärdomar och erfarenheter, men att du samtidigt trivs i att ha en tjänst som innebär både strategi och operativt hands-on arbete. Du ska ha erfarenhet av att skapa kampanjer med Co-brandig av tjänsteerbjudanden med starka varumärken. Därför tror vi att du idag befinner dig inom de branscher som ligger i framkanten inom detta. Vi vill även att du har ansvarat för internationella kampanjutrullningar, gärna på den europeiska marknaden. Du är nytänkande med kanal och medieval med en förankring i målgruppsanalyser. 

I uppdraget behöver du besöka partners, leverantörer och lokala marknadsorganisationer så vi beräknar ca 40-50 övernattningar per år. Utbildningsmässigt har du en universitetsutbildning med inriktning mot marknadsföring eller liknande. 

Som person kännetecknas du av att leverera och har en hög drive. Du har en förmåga att möta människor på olika nivåer och från olika kulturer med ett passionerat och säljande sätt. Du tar ett stort personligt ansvar för dig själv och din roll. På så sätt kan du navigera i den stundtals konservativa koncernen i det nystartade affärsområdet utan satta ramar och strukturer. Även om du har förmågan att driva självständigt så är du en utpräglad lagspelare och har förmågan att agera diplomatiskt och lyhört men tydligt när det gäller t ex varumärkesguidelines."

Kommentarer

  1. Stort Grattis Tina. Låter som ett kanon jobb. Duktiga du/Kram M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack M! Ja det är ett drömjobb och jag är himla glad! Kram!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Hur många burpees?

Varför är jag öppen med min Gastric Bypass?

Jag är tillbaka...