Dagens paradgren

Tisdag innebär ju morgonpass med PT-Malou och idag visste jag att det stod styrketräning på schemat men that's it. Idag blev det fokus på överkroppen och kan jag tvätta håret själv imorgon ska jag vara glad... Efter uppvärmningen vart det lite övningar med den kära stången. Vi börjar bli riktiga kompisar. Det enda som är lite besvärligt är när stången ska ligga på nacken och lyftas upp bakom. Då känns det i axeln men bara att fortsätta så att den byggs upp. Obs gör inte ont utan är bara jäkligt obekvämt för den är inte van.

Efter det stod Kabelmaskinen på min önskelista. Lite trixigt att få till ibland men kul tycker jag. Mera kabel åt folket tycker jag. Olika övningar för axlar, bröst, biceps och tricpes blev det. Bland annat denna för bröst och denna för magen. Efter det lite kuliga övningar eller egentligen kul och kul... Jag börjar om... övningar för att lära mig att göra en riktigt armhävning följde på detta.

Ner i armhävningsställe och pressa, pressa, pressa ner tills jag inte orkar hålla uppe kroppen med ett efterföljande fläskplask, Jopp det är vad jag har döpt det till dvs när jag verkligen kämpar och släpper när jag inte kan mera. Då dunsar kroppen i mattan med ett plask. Det är då jag får godkänt på övningen utav Malou.

Så några sådana och några typ plocka äpple men från marken dvs fötterna i golvet, ner med överkroppen och händerna placeras på golvet sen "går" man framåt med händerna tills man inte når längre och man måste snudda PT-Malous nyckelband. Då går man tillbaka med händerna och sedan reser man sig till utgångsläge sen på det igen.

Och som grand finale en stycke läskig övning, lite ryggresningar på boll och sedan en av mina paradgrenar Ballslams!!! Tycker jag är så kul och nu har jag tekniken tror jag. Jag menar vad kan vara fel att drämma en 5 kgs klump i marken allt du kan? Du måste bara se upp så den inte studsar tillbaka in your face. Du kan se en video på det hela nedan.

Oj glömde läskigheten. Helt plötsligt ska denna ner i armhävnings/plankan läge dvs handflatorna i golvet upp med kroppen sen ska PT-Malou hålla i benen a la typiskt skottkärra (eller rullebär som vi säger i Skåne) och så ska jag hålla uppe kroppen i en rak planka... Jo eller hur? Men det gick hyfsat i några sekunder i alla fall. Åter igen det enda som gäller är att inte ge upp utan i alla fall försöka och öva, öva, öva!

Jag avslutade passet med stretch och mina rehabövningar för svansen. Tycker jag börjar få kläm på dem och hoppas det ger något resultat. Förutom en alldeles ypperlig start på tisdagen (as always med PT-Malou) så fick jag värsta komplimangen när vi var på väg ut ifrån gymmet. En annan kvinna så jag tror brukar vara där - öhh förresten det måste hon nog för att kunna säga följande: det började verkligen synas dvs det är stor skillnad på dig när du började här och nu. Wow tack så mycket både till denna bloggerskan och till PT-Malou som pushar mig!!!
Varför så allvarlig Jensen?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hur många burpees?

Recension av tyngdtäcke

Har du en hinklista?