Körde trean med PT:n

Tisdagsmorgon och då vet alla vad som sker i bloggerskans liv... Jajamensan dags för PT-pass. Idag går jag in i vecka 2 på träningsschemat och pass 3. Vilket ska innebära övningar med den egna kroppsvikten. Och tror mig när man har min booty så blir det en del :-)

Dagens pass var ingen pulshöjare men yikes svetten lackade och kroppen fick sig en rejäl genomkörare. Efter uppvärmningen så gick vi igenom lite av mina frågor angående det nya rörlighetspasset. Sedan blev det diverse benböj och utfall och armhävningar och dips och plankor i en salig blandning. Jätteskönt efteråt och jag är så glad att jag har PT-Malou i mitt liv. She is the best!

Här kommer en ny videoskörd men vi kan väl alla ignorera min frilla okej? Första är en armhävningsövning dvs att långsamt långsamt sänka sig ner tills man inte kan hålla emot längre. Som jag förstått det ska denna bygga upp styrkan. Det kuliga är att för bara någon månad sedan så gick inte denna övningen så bra. Jag kunde hålla emot knappt halva sträcka sedan däckade jag i det jag kallar mitt fläskplask på mattan. Nu så kan jag ju :-)

Den andra filmen är på en av mina hatövningar - den förbaskade sidoplankan. Varför jag hatar? Jo för att oftast ser det bara ut som jag får en ryckning i höften när jag försöker lyfta upp kroppen dvs en millimeters höjning som knappas syns. Men idag blev det ju nästan en hel centimeter :-) Lång väg kvar men med tanke på vad jag kunnat göra här tidigare mot idag så tyckte PT-Malou och jag att det kunde vara kul att ha en film att jämföra med igen om ett par månader.

Långsam armhävning


Sidoplanksförsök

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Varför är jag öppen med min Gastric Bypass?

Jag är tillbaka...

Dag 70 - Förlängt abonnemang på Mamma Fitness