Dag 8 - Ger upp...

Började funderar under påsken på den där stegräknaren. Att det började bli liksom så mycket att hålla koll på. Jag är rädd för att då tappar jag alltid någon boll och sen till sist droppas den ena efter den andra :-( Därför ger jag tillfälligt upp stegräknaren fast det känns naket runt halsen idag. Den har ju suttit på i princip varje dag sedan den 3 januari 2013.

Jag ger dock inte upp vardagsmotionen i form utav promenader. Kommer fortsätta att ta mina rundor på lunchen och en kvällsrunda här och där. Skriver då upp tiden i Funbeat tex 20 minuters promenad. Häftigt ändå att det nu sitter i ryggmärgen att ut och få frisk luft. Så var det inte innan. Så något gott har detta verkligen lett till. Fast känner också att detta kan vara en chans för hälsporren att få lite välbehövlig vila.

Nu är det ju istället nytt kostschema och det tar sin tid. Maten ska planeras, inhandlas, förberedas, lagas, packas ner och ätas. Fast funkar suveränt - jag äter god mat, jag äter mig mätt, prövar massa ny mat/smaker och sockersuget är minimalt. Idag släpade jag med största kassen med matlådor till jobb någonsin. 2 frukostar, 3 luncher, 3 mellanmål och 2 middagar. Måste ändå packa med lite till imorgon :-)

From idag är det även nytt träningsschema som gäller utifrån mitt personliga mål och mina önskemål om träning. Detta kommer innebära 5 dagar tung styrketräning på gymmet (mån-fre - nytt pass varje dag), 1 dag med intervaller på crosstrainern hemma (sön) och 1 vilodag (lör). Plus min cykelpendling på det. För den vill jag verkligen inte tappa! Om 80 dagar bär det ju iväg till Frankrike för 9 dagars cykelsemester...

Så även om jag ger upp stegräknaren under dessa veckorna med PT Online så ersätts den av mycket annat. Gympasset imorse vart tungt men kul. Trots svårigheter att tvätta håret efteråt - me like :-) Så nu blir fokusen gymträning i stort sett varje veckodag på morgonkvisten, cykelpendling för att härda rumpan och ben plus sköta kosten till 100%. Är ju ändå det sistnämnda som kommer ge mig störst resultat!

Summering dag 8
Kost: Går strålande och idag blir det matlåda med till Bokklubben. Tur man har stöttande vänner som hejar på en!
Träning: Första Olga-passet ca 50 min. Mycket bröst och axlar. Väldigt bra upplagt men de första gångerna man kör varje pass kommer bli lite trixiga innan man kommer in i det. Fast detta passade mig perfekt och precis som jag önskade mig. Fast okej då lite tuffare (läs mycket).
Steg: Stegräkaren ligger hemma och from nu lägger jag in minuter "medveten promenad" i Funbeat istället. Idag blev det 60 minuter så inte illa!
Mentalt: Känner mig stark och motiverad. I am gonna do this!!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Varför är jag öppen med min Gastric Bypass?

Jag är tillbaka...

Hur många burpees?