Itrim ringde...

Ibland är det bra att stå på sig och hävda sin rätt som kund även om jag tror (vet) att vi svenskar inte gör det för ofta. Nä istället gnäller vi bakom ryggen och avger tomma hot om att minsann nästa gång så ska jag klaga... Och jag brukar faktiskt var en av dem men det senaste året (nu när jag är 40 och klok) så tog jag ett aktivt beslut att jag vill både rosa och risa när det är aktuellt.

Ni som följt bloggen ett tag har nog läst ett och annat inlägg om när jag berömmer kundservice och utbud på diverse lokala företag såsom Krizi, Grand Deli, Blending Bliss, Korvhuset, Buljong eller vad det nu kan vara. Helt enkelt jag som tipsar om företag och butiker som jag möter i min vardag. Obs ingen sponsoring (haha I wish :-) ) utan jag vill att mina medmänniskor omkring mig ska veta när jag uppskattar deras engagemang.

Alldeles för ofta så är vi surkärringar i smyg men även då vi tycker något har varit bra så berömmer vi väldigt sällan. Undrar varför eller är det den blyga lagom-mentaliteten som sätter sina spår? Oavsett så är det ett medvetet val som jag väljer att följa. Det är därför jag har framfört mina åsikter vid Itrim gruppträffarna, coachsamtalen och direkt till centerchefen. Allt för att försöka påverka så att jag och flera med mig blir nöjda kunder. För oftast går det att ändra med väldigt små medel i mina ögon om man tar tag i problemet direkt.

Nu fick jag gå via bloggen till sist då face to face inte funkade för att få ut min frustration och inte visste jag att Itrims huvudkontor hade koll på bloggen. Men se det hade de plus några andra individer som snappade upp mitt missnöje och såg en möjlighet till förbättring. Redan i tisdags efter bara någon timme så ringde trevliga Frida upp mig från huvudkontoret. Vi diskuterade social medier och mina förslag/tips på bl.a. facebook-sidorna. Så kanske jag och mina gruppmedlemmar får se de ändringarna ske - time will tell :-)

Men nu har jag i alla fall gjort mitt dvs jag har kommit med förbättringsförslag och om de genomförs eller ej är ju inte min business egentligen. Och som kompis Lotta skrev på fb - jag ska fokusera på mig själv! Så sant! Hon är klok den där L8:an :-) Och det är det jag tänker göra och då kommer gårdagens Itrim-samtal in i bilden. Igår eftermiddag ringde nämligen Lunds centerchef Monica till mig... Hon ville höra hur hon kunde göra mig till en nöjd kund efter att ha läst blogginlägget.

Bra där - detta är ju detta jag har tjatat om hela tiden. Dvs att gruppträffarna och veta vem som tillhör min grupp är jätteviktigt för mig. Det är en stor del till varför jag signade upp på ett år så att jag skulle träffa människor i samma sits varannan vecka i ett helt år - helst två. Jag såg framför mig hur det skulle stötta mig i att lyckas. Likså månadssamtalen med min coach. Jag såg framför mig en långsiktig uppföljning där jag fick pepp, råd, allvarliga prat m.m. med en engagerad individ.

Därför tog jag åter upp detta vid vårt samtal. Monika lovade då att ta itu med vår efterlängtade e-maillista så vi börjar förstå vem som tillhör vår grupp. Och så att jag kan bjuda in dem till FB-gruppen vi skapat just så att vi kan stötta och peppa varandra mellan gruppträffarna. För ibland är två veckor en väldigt lång tid när man känner att man håller på att falla tillbaka i gamla vanor. Plus att jag skulle få några minuter på gruppträffen på måndag för att berätta om detta. Kanon tycker jag och får vi bara detta på banan så är jag nöjd.

För sen är det ju upp till mig att lära känna dessa individer och se hur det slutar. Är ju inte alla som vill vara med i en sådan gemenskap och det måste man ju ha förståelse för. Men då har jag gjort allt i min makt för att få till den stöttning jag eftersträvade. Mission completed. Vidare så kommer jag få ett extra coachsamtal dvs utöver det jag betalat för eftersom jag blev missnöjd i måndags. Eller snarare jag blev besviken, trött, frustrerad och ledsen på att ingen såg mig i det hela.

Bestämt är att jag ska kika in på Itrim centeret och få träffa både Therese som kommer leda gruppträffarna from slutet på april samt Caroline igen. Känns ju nervöst i ärlighetens namn för det känns lite som Robinson dvs vem ska jag rösta ut och hur bekväma känner de sig i en sådan här jämförelsesituation? Men det är nu jag får gå in i "tänk på dig själv" mode. Dvs nu ska jag se till att få den bäst lämpade coachen för mig under detta året. Har börjat finslipa på frågeformuläret :-)

Så nu stryker vi ett streck över detta för jag vill se på min upplevelse i ett positivt ljus. Jag vill inte vara en surtant och gå och gräma mig över vad som hänt. Ja jag fick jobba lite för det men det kommer vara värt det. Så nya tag, ny vecka och ny dag så kommer jag säkert vara en nöjdare Itrim-kund framöver. Upp till mig att bestämma fortsättningen och tack till Itrim för ett snabbt agerande!

Kommentarer

  1. Bra där! Förändring sker bara om man kräver det!

    SvaraRadera
  2. Härligt jobbat bruden, och vi andra i måndagsgruppen är tacksamma för att du finns där och ger även oss andra bättre utdelning för valutan!

    KRAM Super Tina från den hungriga ;) Ser just nu fram emot att gå hem och äta gröt innan jag ska plaska fram lite muskler i bassängen ;)

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat Tina / Kram M.

    SvaraRadera
  4. Jag är glad över att jag hamnade i samma gupp som dig. Du är en frisk fläkt och ger mycket av dig själv till oss andra :) Ses på måndag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack Åsa vad glad jag blir att höra det!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Hur många burpees?

12 veckor med Itrim

5 månader sedan min Gastric Bypass