Fortsätt till huvudinnehåll

Jag är bäst!

Japp skrytbloggen är tillbaka och eftersom jag är bloggerskan kan jag ju skriva vad jag vill i detta forumet :-) Imorse var det dags för ett morgonpass med PT-Malou. Det har jag längtat efter nu när vi har varit bortresta. Efter 1000 m rodd och pinnen som uppvärmning så var det TRX för hela slanten. Jag måste ju öva mera för min utbildning är om 46 dagar... Då ska jag gå en tvådagars utbildning (en dag för TRX i grupp och en mer djupgående TRX-kurs) i Malmö via Concept.

Och tror ni att jag har övat då? Nähä men nu måste jag ta till hårdhandskarna med mig själv och se till att få in åtminstone ett TRX-pass i veckan. Plus att jag måste börja öva till kettlebellscertifieringen som är första helgen i maj. Så ingen tid att ligga på latsidan nu måste jag step it up lite. Och då är det perfekt att ha PT-Malou vid sin sida. Som skrivet dagens pass var TRX, TRX, TRX.

Idag blev det en utmaning för nu börjar jag ju kunna de grundläggande övningarna men de där övningarna där du ska få i fötterna själv utan hjälp tex plankan. De är fortfarande övningsmaterial om jag uttrycker det milt. Och jag sa till PT-Malou att detta är som intervallträning i TRX dvs det tar mig några minuter att bara komma i rätt position och sen kan jag hålla övningen i några sekunder :-)

Men vet ni vad? Idag såg jag ljuset. Jag klarar nu att få in fötterna och hålla en korrekt planka i TRX:en, likaså i sidoplankan även om det är vingligt men jag kommer ju upp. Svårare på högersidan för min krånglande axel. Och jag satte sidoplankan på mattan vilket jag inte gjort tidigare. Idag kunde man få under lite mer än ett tunt pappersblad mellan mattan och mig :-) Nu ska det bara nötas, nötas, nötas.

Fast dagens bästa - jag satte muscle-up på båda ben!!! Förstå att denna har PT-Malou och jag tragglat i över ett år. Upp och ner, upp och ner, upp och ner. Men jag har aldrig lyckats förrän idag!!! Nu ska tekniken finslipas men jag är så himmelens stolt och nöjd med mig själv!!! Och PT-Malous förvånade ansiktsuttryck var så himla kul och sen när hon brast ut i skratt utav stolthet så mös jag lite :-) Idag är jag oöverinnerlig!

Och mina vänner det finns på film! Nedan ser ni mina vingliga försök på sidoplankan. Men ett steg i rätt riktning är att komma in med fötterna själv utan att någon håller banden. Det klarade jag. Nu ska det övas på balansen och styrkan. Och på slutet kommer en film på muscle-up övningen dvs du lyfter hela din kroppsvikt på ett ben. Tuff men ack så kul! Ni kan nog se så stolt jag ser ut över min bedrift :-) Och dagens motto är väldigt passande - ge inte upp även om det tar tid så är det värt det!!!

Sidoplanka höger


Sidoplanka vänster


Muscle-up

Kommentarer

  1. Härligt jobbat bruden och nu när du vet att du kan så kommer det bli ännu roligare! :)
    Plus att du blir lättare för varje vecka och då håller jag tummarna att det innebär även en vinst vid din träning!
    KRAM
    Rebeca

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis ju lättare jag blir desto lättare bli självklart övningen om jag får behålla min styrka. Men än så länge går det i helt rätt riktning dvs jag tappar fett och inga muskler. Denna övningen är ju en del utav min målbild så jag är så himla glad idag!!!! Kram

      Radera
  2. Imponerande / Kram M.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen! Hur går det för dig? Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dag 70 - Förlängt abonnemang på Mamma Fitness

Idag förlängde jag mitt abonnemang på PT Online och Mamma Fitness Sweden. Har tänkt på det ett tag och pratat igenom med maken. Jag trivs ju så himla bra med träningspassen som Olga planerar till mig, receptbanken är suverän, jag får bra feedback/pepp plus jag behöver ha koll på kostintaget samt vikten (på ett lagom sätt). Sen att jag inte har kunnat hålla tassarna ifrån socker är ju en annan sak - då kan man ju inte skylla på någon annan att resultaten uteblir. Jag signade upp för 6 månader så då blir det till mitten på januari ungefär. Speciellt bra när jag kommer börja nytt jobb i slutet på juli för då brukar man ju ha svårt att behålla rutiner etc.

Kost: Gröna vågen...
Träning: Cykelpendling och promenad
Mentalt: Lite seg men glad. Börja kännas att man behöver semester :-)

Kassar, matlagning och stålplattor!

Jag är nu inne på min fjärde vecka med Viktväktarna och jag är väldigt positivt överraskad. Självklart är den stora boosten att stålplattan visar på viktminskning. Hittills 3,6 kg ner och imorgon är det dags för nästa invägning. Följ mig på Instagram så får du ta del av resultatet :-) Men jag vågar liksom inte hoppas på något resultat eller ha några förväntningar. Känner dock hur kroppen förändras och blir mindre här och där. Hoppas bara jag har styrkan och motivationen att fortsätta om ett bakslag skulle komma.

Men jag har bestämt med mig själv att jag fortsätter denna vägen hela abonnemangstiden dvs till november oavsett. För det kommer gå upp och ner och detta kommer ta tid. Påminn mig om detta när jag surar över uteblivna resultat... Jag får även jobba mycket med hjärnspökena att jo det går att äta så mycket mat om du gör bra val och samtidigt gå ner i vikt. Men det är en tankevurpa för mig och något jag får påminna mig själv om flera gånger per dag.

Fast å andra sidan är ju det j…

Hur går jag vidare?

Funderat länge på hur jag ska ta mig närmre ett av mina mål för i år dvs det där med att komma i mina fina klänningar igen. Jag har ju kommit så otroligt långt sedan jag började på denna hälsoresan för snart 10 år sedan. Holy crap är det så länge sedan jag vägde in på över 125 pannor, inte tog mer än typ 200 steg per dag och åt skräpmat och socker varje dag!!! Jag är så stolt över hur jag förändrat mitt liv men det är ju en livslång uppgift. Och det känns som för varje år, månad, vecka och dag lär jag mig något om mig själv och hur min kropp samt knopp funkar. Plus att jag fortsätter bygga mitt facit för mig!

Körde ju tidigare i år Itrim Fokus för att komma igång med träning. Då det bestod av 3 inspirationsföreläsning och 9 PT Small Group tillfällen. Och träningen funkar ju strålande nu men fråga inte om armhävningarna och Ica-Klassikern bara... Nu är jag redo för nästa steg - att ta tag i maten. Eller snarare planeringen av min mat och portionsstorlekarna. Att äta lagom portioner, gö…