Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 16 - Trög start!

För mig passar det allra bäst att träna direkt på morgonen. På med kläderna, lite i magen och så iväg till gymmet. Hinner liksom inte tänka utan bara göra. Men som idag när gymmet öppnar senare och lunchen måste smälta i magen först så hinner det bli eftermiddag innan det är dags. Fast då har ju rumpan hunnit vänja sig vid soffan. Det är skönt och mysigt. Och jag vill inte till något gym för att lyfta tungt :-(

Det var med tunga tunga tunga steg jag åkte till gymmet idag. Åter igen ensam tjej bland alla grabbarna. Börjar vänja mig men tycker det är lite märkligt. Men sen när man väl kommer igång med passet så är det ju skönt. Ökade på en del vikter och kroppen fick sig en rejäl genomkörare - speciellt rygg, biceps och säte. Så det var med tunga steg jag åkte hem men lättare i sinnet. Och jävligt stolt över mig själv att jag kom iväg!

Lite kul att nu räcker inte de vanliga hantlarna till... Stark tjej!

Dagens frukostomelett

Dagens lunch - Ceasarsallad med grillad kyckling (recept från PT Online)

Dagens mellis efter träning - tortillarulle m kvarg, jordnötssmör och banan (recept från PT Online)

Dagens middag - Chilibiffar med blomkål, basilikacreme och sötpotatis (skulle varit olika rotfrukter men hade dessa över ifrån gårdagens grillning) (recept från PT Online)

Dagens kvällsmellis - muggkaka (recept från PT Online) eller the blopp som vi döpte den till...

Kost: Testa lite nya rätter idag och ovanför kan ni se dagens intag. Så gött att äta riktigt bra mat samtidigt som kroppen minskar i omfång!
Träning: Tungt styrkepass på 65 minuter med uppvärmning och stretch. Skönt med passen för de är inte så långa. Detta är typ ett av de längre annars snittar jag ca 50 minuter.
Mentalt: Frestelser kan hoppa på en när som t.ex. idag i form utav Hemglass-bilen utanför huset :-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dag 70 - Förlängt abonnemang på Mamma Fitness

Idag förlängde jag mitt abonnemang på PT Online och Mamma Fitness Sweden. Har tänkt på det ett tag och pratat igenom med maken. Jag trivs ju så himla bra med träningspassen som Olga planerar till mig, receptbanken är suverän, jag får bra feedback/pepp plus jag behöver ha koll på kostintaget samt vikten (på ett lagom sätt). Sen att jag inte har kunnat hålla tassarna ifrån socker är ju en annan sak - då kan man ju inte skylla på någon annan att resultaten uteblir. Jag signade upp för 6 månader så då blir det till mitten på januari ungefär. Speciellt bra när jag kommer börja nytt jobb i slutet på juli för då brukar man ju ha svårt att behålla rutiner etc.

Kost: Gröna vågen...
Träning: Cykelpendling och promenad
Mentalt: Lite seg men glad. Börja kännas att man behöver semester :-)

Kassar, matlagning och stålplattor!

Jag är nu inne på min fjärde vecka med Viktväktarna och jag är väldigt positivt överraskad. Självklart är den stora boosten att stålplattan visar på viktminskning. Hittills 3,6 kg ner och imorgon är det dags för nästa invägning. Följ mig på Instagram så får du ta del av resultatet :-) Men jag vågar liksom inte hoppas på något resultat eller ha några förväntningar. Känner dock hur kroppen förändras och blir mindre här och där. Hoppas bara jag har styrkan och motivationen att fortsätta om ett bakslag skulle komma.

Men jag har bestämt med mig själv att jag fortsätter denna vägen hela abonnemangstiden dvs till november oavsett. För det kommer gå upp och ner och detta kommer ta tid. Påminn mig om detta när jag surar över uteblivna resultat... Jag får även jobba mycket med hjärnspökena att jo det går att äta så mycket mat om du gör bra val och samtidigt gå ner i vikt. Men det är en tankevurpa för mig och något jag får påminna mig själv om flera gånger per dag.

Fast å andra sidan är ju det j…

Hur går jag vidare?

Funderat länge på hur jag ska ta mig närmre ett av mina mål för i år dvs det där med att komma i mina fina klänningar igen. Jag har ju kommit så otroligt långt sedan jag började på denna hälsoresan för snart 10 år sedan. Holy crap är det så länge sedan jag vägde in på över 125 pannor, inte tog mer än typ 200 steg per dag och åt skräpmat och socker varje dag!!! Jag är så stolt över hur jag förändrat mitt liv men det är ju en livslång uppgift. Och det känns som för varje år, månad, vecka och dag lär jag mig något om mig själv och hur min kropp samt knopp funkar. Plus att jag fortsätter bygga mitt facit för mig!

Körde ju tidigare i år Itrim Fokus för att komma igång med träning. Då det bestod av 3 inspirationsföreläsning och 9 PT Small Group tillfällen. Och träningen funkar ju strålande nu men fråga inte om armhävningarna och Ica-Klassikern bara... Nu är jag redo för nästa steg - att ta tag i maten. Eller snarare planeringen av min mat och portionsstorlekarna. Att äta lagom portioner, gö…