Dag 42 - Skippar målvikten

Igår var det gruppträff på Itrim. Ett tag sedan sist för nu är det ju bara en gång i månaden. Blandade känslor innan för kände att just nu klarar jag inte av "en bunt missnöjda och gnälliga kärringar". Har ju dels varit struligt på centret och dels sedan olika grupper slagits samman har jag inte tyckt det gett lika mycket. Fast så fel jag hade. En av om inte årets nyttigaste gruppträffar för fru Jensen. Vi var inte så många men först hade vi en lite gruppövning för att bonda mer. Jättebra initiativ utav coach Therese!

Efter det låg fokus på motivation och strategier. Väldans bra och jag fick mig en rejäl tankeställare. Därför ska jag sätta mig senare i veckan med övningarna t.ex. lägga upp strategin för sommaren för jag känner att jag behöver jobba lite på det mentala. Idag hade jag "Motivationssamtal" med Therese inbokat. Vi bestämde det sist för då skulle jag ju vara halvvägs med "PT Online och Mammafitness". Tänkte det skulle bli kul att jämföra före, under och efter även på vågen dvs med muskelmassa, fettprocent.

Men jag ger fasiken upp tänkte jag igår för då visade vågen ner massa kilon i muskler och upp i fettprocent. Hallå! Ja jag vet att förra veckan inte var klockren ur ett kostperspektiv men musklerna ska vara där. Och idag när jag ställde mig på vågen igen på Itrim för att så hade jag gått upp 1,5 kilo muskler över natten... I don´t think so. Diskuterade det igår med de som följt mig sedan start att jag är den i gruppen som det har fluktuerat på mest dvs visst några hekton hit och dit men min fantastiska kropp kan gå upp 5 kilo muskler på ett par dagar. Det ni :-)

Kände även igår att det vara jobbigt att "alla andra" har nått sin målvikt eller är nära medan denna ligger flera kilo borta. Tradigt!!! Tänkt ett tag men idag tillsammans med coachen togs beslutet att lägga målvikten åt sidan ett tag. Jodå fortsätta rapportera vikt och mått till Olga samt väga in mig på Itrim men jobba mentalt på att ta bort fokusen. Ungefär som att för nu skippa stegräknaren för att fokusera på annat. Jag vill lägga fokuset på att sköta kosten enligt mitt schema hos PT Online. Där ska krutet ligga - att fixa 6 gröna dagar och en 1 röd dag! Plus sköta träningen som jag ska. Då kommer jag få resultatet oavsett vad stålplattan behagar visa.

Bra tips på Itrim!

Veckans övningar! 

Kost: Peppen till mig för nu är jag back on track!
Träning: Japp massa knäböj och idag klarade jag plankan 3*1 minuter för första gången i superset med Russians!
Mentalt: Jag kan, jag vill!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hur många burpees?

Recension av tyngdtäcke

Har du en hinklista?